شنبه 1 اردیبهشت 1403

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو به تغییر احتمالی سیاست ها در آینده اشاره کردند و همچنین افزایش شاخص دلار و افزایش سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا، این افزایش قیمت محدود شد.
به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا 0.4 درصد افزایش یافت و به قیمت 1,877.15 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.2 درصد کاهش به 1,877.50 دلار رسید.
ادوارد میر، تحلیلگر ED&F Man Capital Markets گفت: «آنچه باعث تحریک طلا می شود و ادامه خواهد داشت، این واقعیت است که تورم اکنون بسیار ریشه دوانده است. اما به نظر نمی رسد فدرال رزرو ایالات متحده آن را ببیند.»
«با این وجود، طلا تا حدودی درگیر جنگ با افزایش دلار و شاخص 10 ساله سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده است و به پایین کشیده می شود.»
قیمت طلا در روز چهارشنبه بیش از 1 درصد افزایش یافت و به بالاترین نرخ از 8 ژانویه رسید، اما بیشتر سود خود را از دست داد، زیرا پس از انتشار صورتجلسه فدرال رزرو، شاخص دلار از پایین ترین سطح سه ماهه صعود کرد و سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا به حدود بالاترین میزان در یک هفته گذشته رسید.
در صورتجلسه بانک مرکزی ایالات متحده مربوط به تاریخ 27 تا 28 آوریل گفته شده است که تعدادی از سیاست گذاران فکر می کنند اگر اقتصاد ایالات متحده به پیشرفت سریع ادامه دهد، در برخی بازه ها مناسب است که در مورد تغییر سیاست های آن بحث کنند.
اطلاعات اخیر حاکی از افزایش قیمت ها در ایالات متحده و انگلستان است که نگرانی ها را در مورد تورم را تشدید کرده است.
طلا به عنوان یک پرچین در برابر تورم تلقی می شود، و افزایش نرخ ها توسط بانک فدرال باعث کاهش جذابیت شمش خواهد شد زیرا این امر به هزینه فرصت بالاتر نگهداری دارایی های بدون بازده منجر می شود.
تحلیلگران ANZ در یادداشتی گفتند: «تضعیف سوددهی اوراق قرضه، ایجاد فشار تورمی و دلار ضعیف تر، چشم انداز تقاضای سرمایه گذاری طلا را روشن کرده است.»
در جای دیگر، پالادیوم با 1 درصد افزایش به 2,895.86 دلار در هر اونس رسید، نقره با 27.76 دلار ثابت ماند، در حالی که پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 1,193.08 دلار رسید.

کد خبر: 1400023001MGMCMH

مطالب مرتبط:

خرید شمش طلا با ارزهای دیجیتال

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

صعود طلا به بالاترین قیمت در سه ماه گذشته

قیمت طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح در بیش از سه ماه گذشته افزایش یافت، زیرا کاهش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده و...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته