جمعه 10 فروردین 1403

افزایش قیمت طلا با تضعیف دلار و سوددهی خزانه داری

قیمت طلا در روز چهارشنبه افزایش یافت، و نزدیک به بالاترین سطح در هفت هفته گذشته رسید، زیرا تضعیف دلار و عقب نشینی اوراق خزانه داری آمریکا تقاضا برای این فلز امن را افزایش داد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین قیمت از 25 فوریه با 1،789،77 دلار در روز دوشنبه، با 0.2 درصد افزایش به 1779.85 دلار رسید.

معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.2 درصد افزایش به 1،781.60 دلار در هر اونس رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار OANDA گفت: «دلار آمریکا امروز ضعیف تر شد، و با ادامه حرکت صعودی طلا در آسیا، امروز از قیمت ها حمایت کرد.»

«به شرطی که شاخص 10 ساله سوددهی اوراق ایالات متحده نرمتر باقی بماند، به نظر می رسد طلا در حال جمع آوری قدرت برای رسیدن به هر اونس 1،802 دلار در روزهای آینده است.»

شاخص دلار پس از رسیدن به نزدیک پایین ترین سطح هفت هفته ای در برابر رقبای خود 0.1 درصد سقوط کرد، در حالی که شاخص 10 ساله خزانه داری آمریکا به زیر 1.6 درصد کاهش یافت و هزینه فرصت نگهداری شمش های بدون بازده را کاهش داد.

فعالان بازار اکنون برای شفاف سازی بیشتر در مورد برنامه های محرک اروپا، در انتظار نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه هستند. جلسه سیاست فدرال رزرو ایالات متحده نیز هفته آینده برگزار می شود.

طلا به عنوان یک پرچین در برابر تورم تلقی می شود که می تواند به دنبال اقدامات محرک باشد، اما سوددهی بالاتر اوراق خزانه داری برخی از جذابیت کالاهای غیر بازده را در سال جاری کاهش داده است.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاها در فیلیپ فیوچرز، در یادداشتی گفت: «در یک تصویر بزرگ، قیمت طلا از پایین ترین سطح زیر 1700 دلار در حال حرکت است، زیرا دلار همچنان ضعیف است و سوددهی ایالات متحده در برابر اقدامات جدید کاهش می یابد.»

«با تاخیر به دلیل تسریع در انتشار ویروس کرونا، معامله گران طلا انتظار دارند بانک فدرال و سایر بانکداران مرکزی همسو با بازار باقی بمانند.»

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.3 درصد کاهش به 25.80 دلار در هر اونس رسید. پالادیوم با 0.6 درصد افزایش به 2،777.62 دلار رسید، در حالی که پلاتین با افت 0.4 درصدی به 1،182.08 دلار رسید.

کد خبر: 1400020101MGMCMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته