چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

افزایش قیمت طلا با افزایش نگرانی های کرونایی در اروپا

قیمت طلا در روز پنجشنبه افزایش یافت، زیرا افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در سراسر اروپا باعث افزایش نگرانی ها درباره رشد اقتصادی شد، اگرچه تقویت دلار آمریکا این افزایش را محدود کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا تا ساعت 0346 به وقت گرینویچ با 0.1 درصد افزایش به 1،736.31 دلار رسید. معاملات آتی طلای آمریکا نیز با 0.2 درصد افزایش به 1،735.90 دلار در هر اونس رسید.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در CMC Markets گفت: «یکی از مشکلات طلا ایجاد دو دستگی است، دسته اول درباره اعمال محدودیت های جدید کرونایی در اروپا نگران هستند، و دسته دوم نگاه بسیار مثبتی درباره بهبود وضعیت اقتصادی دارند.» مک کارتی اضافه کرد هر دوی این سناریو های متضاد به طور اندکی پشتیبان طلا هستند.

طلا همچنین یک پرچین در برابر تورم در نظر گرفته می شود، که احتمالاً توسط محرکهای گسترده برای تقویت رشد اقتصادی ایجاد می شود.

اعضای فدرال رزرو ایالات متحده روز چهارشنبه اظهار داشتند که بانک مرکزی بسته به نتایج اقتصادی شروع به افزایش نرخ می کند و تا زمانی که شاهد پیشرفت های واقعی نباشد، توافقات در سیاست های پولی را کاهش نخواهد داد.

با محدود کردن سوددهی طلا، شاخص دلار به دلیل نگرانی در مورد افزایش محدودیت های اقتصادی در اروپا و افزایش احتمالی مالیات ایالات متحده، به بالاترین سطح چهار ماهه رسید.

سوددهی اوراق خزانه داری آمریكا كاهش یافت، و به نظر می رسد پس از آنكه هفته گذشته شاخص سوددهی به بالاترین سطح یک ساله رسید، بازار در حال تثبیت شدن است.

مایکل لانگفورد، مدیر مشاور AirGuide ، گفت: «تثبیت سوددهی اوراق قرضه، به همراه اظهار نظرهای خوشبینانه از طرف بانک فدرال ایالات متحده باعث می شود که طلا در محدوده ای بدون جهت دهی زیاد حفظ شود.»

در سایر فلزات، پالادیوم با قیمت 2،635.58 دلار بدون تغییر باقی ماند و پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 1،169،98 دلار رسید. نقره بدون تغییر در 25.09 دلار باقی ماند در حالیکه در اوایل جلسه با 24.93 دلار به پایین ترین سطح در بیش از دو هفته رسیده بود.

کد خبر: 1400010502MGMMMH

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته