پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

افزایش قیمت طلا با کاهش ارزش دلار

قیمت طلا روز دوشنبه 22 فوریه پس از آنکه در جلسه قبل به پایین ترین رقم هفت ماهه رسیده بود اندکی افزایش یافت، در حالی که تضعیف دلار باعث شد تا از فشار ناشی از تقویت سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا کاسته شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش به 1،787.31 دلار در هر اونس رسید، در حالی که کمترین قیمت خود را از 2 ژوئیه با $ 1،759.29 دلار لمس کرد. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.4 درصد افزایش به 1784.20 دلار رسید.

دلار آمریکا در برابر رقبا کاهش یافت و طلا را برای دارندگان ارز های دیگر ارزان تر کرد.

شاخص سوددهی خزانه داری ایالات متحده نزدیک به اوج یکساله رسیده و هزینه فرصت نگهداری بازار طلا را افزایش داد.

تلاش رئیس جمهور جو بایدن برای تصویب لایحه بسته محرک مالی کووید 19 به ارزش 1.9 تریلیون دلار در روز جمعه یک قدم به جلو رفت و احتمالاً به زودی تصویب می شود.

فدرال رزرو، روز جمعه در گزارش نیمه سال سیاست پولی خود به کنگره گفت، خطرات شکست های مداوم تجاری در ایالات متحده حتی در حالی که اقتصاد از بیماری همه گیری ویروس کرونا خارج می شود، قابل توجه باقی خواهد ماند.

بیت کوین در حالی که در روز جمعه به رکورد دیگری رسیده بود، با یک میلیارد دلار سرمایه در بازار مواجه شد، تحلیلگران هشدار می دهند که این یک نمایش اقتصادی و سرمایه گذاری ضعیفی در برابر کاهش قیمت سهام است.

با پایین آمدن قیمت های محلی به پایین ترین سطح از ژوئن سال گذشته میلادی تقاضای فیزیکی طلا در هند در هفته گذشته افزایش یافت، و انتظار می رود پس از هفته تعطیلات سال جدید میلادی چین خرید در سایر مراکز آسیایی افزایش یابد.

کمیسیون معاملات آتی کالاهای ایالات متحده (CFTC) روز جمعه گفت: صندوق های سرمایه گذاری و مدیران پول موقعیت های صعودی خود را در طلا COMEX کاهش داده و آنها را در قرارداد های نقره در هفته منتهی به 16 فوریه افزایش دادند.

نقره هر اونس 1.3 درصد افزایش یافت و به 27.56 دلار رسید. پلاتین XPT با 1.7 درصد افزایش به 1295.94 دلار رسید، در حالی که پالادیوم با 1.6 درصد صعود به 2415.38 دلار رسید.

مطالب مرتبط:

تحلیل بازار طلا؛ آیا فروش طلا در هفته آینده تسریع می شود؟

بانک سنگاپور: رمزارز می تواند جایگزینی برای طلا باشد

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته