پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

افزایش قیمت طلا با کاهش سوددهی اوراق خزانه داری

قیمت طلا در حالی افزایش یافت که سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده نزدیک به پایین سطح در یک هفته گذشته نزدیک شد، و شمش توانست تقویت دلار ناشی از سخنان اخیر رییس فدرال رزرو را نادیده بگیرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا تا ساعت 0300 به وقت گرینویچ با 0.3 درصد افزایش به 1731.75 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.4 درصد افزایش به 1732.70 دلار در هر اونس رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار OANDA ، گفت: «به نظر می رسد طلا در آسیا خریدارانی پیدا کرده است، اما این فقط سرمایه گذاران هستند که در چنین سراشیبی خرید می کنند. اگر سوددهی همچنان کاهش یابد، این می تواند حامی طلا باشد.»

سوددهی اوراق خزانه داری به پایین ترین سطح از 16 مارس رسید، در حالی که دلار پس از آنکه پاول روز سه شنبه به قانونگذاران ایالات متحده گفت که انتظار دارد تورم در سال افزایش یابد، اما «نه خیلی زیاد و نه مداوم» به بیشتر از بالاترین سطح دو هفته ای رسید.

وزیر خزانه داری آمریکا، جنت یلن، معتقد است که اقتصاد ایالات متحده همچنان درخطر است، در حالیکه وی به سوالات قانونگذاران در مورد برنامه های احتمالی زیرساختی و افزایش مالیات در دست پاسخ میداد. جیمز استیل، تحلیلگر ارشد فلزات گرانبها، در یادداشتی نوشت: «احتمال مالیات بیشتر، اعم از شرکتی یا شخصی، تقاضا برای شمش را به عنوان یک پناهگاه امن افزایش می دهد.»

یلن و پاول نیز قرار است روز چهارشنبه در هیئت بانکی سنا معارفه شوند.

در جای دیگر، پالادیوم با 0.1 درصد کاهش به 2601.93 دلار، نقره با رشد 0.3 درصدی به 25.16 دلار و پلاتین نیز با قیمت 1168.08 دلار بدون تغییر ماند.

HSBC Steel نوشت: «پالادیوم کمی دفاعی است و ذخایر كوتاه مدت این فلز به رغم بسته شدن موقت معادن PGM (فلزات گروه پلاتین) كافی به نظر می رسد.»

کد خبر: 1400010405MGMMMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته