جمعه 10 فروردین 1403

افزایش قیمت نفت و امید برای تمدید کاهش تولید اوپک پلاس

قیمت نفت در روز چهارشنبه افزایش یافت و یک روز قبل از نشست اوپک و متحدانش، ضررهای شبانه خود را کاهش داد. سرمایه گذاران تا حد زیادی یقین دارند که تولیدکنندگان موافقت می کنند که محدودیت عرضه خود را تا ماه مه تمدید کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، معاملات آتی نفت خام برنت پس از افت 1.3 درصدی در روز سه شنبه، با افزایش 15 سنتی یا 0.2 درصدی تا ساعت 02:02 به وقت گرینویچ به بشکه ای 64.29 دلار رسید.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با 15 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 60.70 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که در جلسه قبلی 1.6 درصد افت داشت.

ویوک ذار، تحلیلگر کالاهای بانک مشترک المنافع، گفت: «انتظار این است که اوپک پلاس یک خودداری در عرضه را نشان دهد، بنابراین این امر بازار را تحریک خواهد کرد.»

سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدان موسوم به اوپک پلاس قرار است روز پنجشنبه تشکیل جلسه دهند، پس از ماهی که قیمت نفت در مورد نگرانی های مربوط به محدودیت های کرونایی در اروپا، کند شدن پخش واکسن و افزایش موارد ابتلا در هند و برزیل، در برابر خوش بینی روزافزون نسبت به رشد اقتصادی در ایالات متحده قرار گرفت.

اوپک پلاس ماه گذشته با موافقت برای تمدید محدودیت عرضه، به استثنای موارد جزئی برای روسیه و قزاقستان، در زمانی که به نظر می رسید تقاضای سوخت در حال بهبود است، بازار را غافلگیر کرد.

ذار افزود: «با توجه به آنچه از آن زمان تاکنون اتفاق افتاده است، افزایش عرضه منطقی به نظر نمی رسد. بنابراین ما فکر می کنیم آنها این خودداری را در جلسه اول آوریل حفظ خواهند کرد.»

تحت محدودیت های موجود، اوپک با هدایت عربستان سعودی و تولیدکنندگان غیر اوپک با هدایت روسیه کمی بیش از 7 میلیون بشکه در روز کاهش تولید داشته اند، در حالی که عربستان سعودی یک کاهش داوطلبانه اضافی 1 میلیون بشکه ای در روز را نیز انجام داده است.

یک منبع مطلع این هفته به رویترز گفت عربستان سعودی آماده است تا از تمدید کاهش عرضه تا ژوئن، و همچنین کاهش داوطلبانه خود، برای افزایش قیمت حمایت کند.

با توجه به این دیدگاه که آنها باید عرضه را کاهش دهند، داده های گروه صنعتی موسسه نفت آمریکا در روز سه شنبه نشان داد که ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 26 مارس 3.9 میلیون بشکه افزایش یافته است، که بسیار بالاتر از پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز برای یک افزایش 100000 بشکه ای است.

اطلاعات درباره ذخایر ایالات متحده در تاریخ چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده ارائه می شود.

کد خبر: 1400011104MGMCMF

مطالب مرتبط:

ورود غول نفتی روسیه به حوزه استخراج رمزارز

شرکت نفتی روسیه مزرعه استخراج بیت‌کوین ایجاد کرد

شرکت نفتی شل روی استارتاپ مبتنی بر بلاک چین سرمایه گذاری کرد

استفاده شرکت نفتی بزرگ روسیه از بلاک چین برای سوخت گیری هواپیما

بیشتر بخوانید

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

کاهش بهای نفت خام با افزایش موارد کووید در آسیا

به دلیل افزایش نگرانی از کاهش تقاضا ناشی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آسیا، و ترس از رشد تورم و احتمال...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

کاهش بهای نفت خام با احتمال بازگشت عرضه ایران

پس از آنکه دیپلمات ها از پیشرفت در مذاکرات با ایران سخن گفتند، که می تواند باعث افزایش عرضه نفت خام شود، قیمت نفت...

مطالب داغ هفته