جمعه 31 فروردین 1403

الگوهای نمودار | آموزش Trading | فصل 12

گریزهای موجود در الگوهای نمودار در واقع سیگنال های تبادل هستند

الگوهای موجی که قطعا به دفعات آنها را مشاهده کرده اید بخشی جدایی ناپذیر از تحلیل نمودار هستند. اما موج های الیوت، که در مقالات قبل با آنها آشنا شدیم، تنها بخشی از موج هایی هستند که در نمودارهای بازار رمزارزی دیده می شوند.

الگوهای نمودار

 

الگوهای دیگری نیز وجود دارند که مکررا رخ می دهند و می توان از آنها به عنوان سیگنال هایی برای خرید یا فروش استفاده نمود. گاهی اوقات این موج ها در واقع قسمت های کوچکتری در اطراف موج الیوت بزرگتری هستند.

بنابراین الگوهای نموداری می توانند بین دو الگوی بزرگ رخ دهند و یا بخشی از آنها باشند. این موج ها همانطور که گفته شد حاوی سیگنال هایی برای خرید و فروش هستند. به طور خاص، گریزهایی که از این الگوها رخ می دهند به عنوان سیگنال های خرید و فروش به کار برده می شوند.

به همین دلیل حائز اهمیت است تا بخشی که یک الگو شکسته می شود یا گریز رخ می دهد را تحت نظر داشت. قسمت پس از گریز همان قسمتی است که سیگنال تبادل می باشد.

الگوهای نمودار خرسی

الگوهای نمودار خرسی

نکته کلی: الگوهای نموداری به صورت قرینه ای در هر دو جهت عمل می کنند، این مسئله در الگوهایی مانند الگوی فنجان و دسته و همچنین الگوهای پرچم صعودی و نزولی دیده می شوند (در ادامه با این الگوها آشنا خواهیم شد).

الگوی نمودار خرسی

*شکل بالا الگوی پرچم نزولی می باشد و نقطه گریز یا شکست آن خرسی است.

الگوی نمودار خرسی

* شکل بالا الگوی پرچم صعودی می باشد و نقطه گریز یا شکست آن گاوی است.

الگوی نمودار خرسی

*شکل بالا مثالی از الگوی فنجان و دسته است

در ادامه الگوهای گاوی را بررسی خواهیم کرد.

الگوهای نمودار گاوی

الگوهای گاوی

به یاد داشته باشید قسمت هایی که الگو شکسته می شود به عنوان سیگنال خرید یا فروش به کار برده می شوند. اما این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که تبادل همواره باید به شکلی صورت گیرد که ضرر به حداقل رسد یا پیش از وقوع آن تبادل متوقف شود،

چرا که گاهی اوقات مهره های بزرگتر در بازار عمداً شکست ها یا گریزهایی در الگوها ایجاد می کنند تا موجب افزایش خرید یا فروش شوند.

الگوهای نمودار بازار رمزارز

نکته مهم در مورد الگوهای نمودار در بازار رمزارزی:

در بازار رمزارزی تعداد بسیار زیادی تبادل کننده تازه کار وجود دارد که در حال کسب اولین تجربه خود در این بازار پر نوسان هستند. بسیاری از آنها نکات کلی بازار را می آموزند، مانند الگوهای نمودار، و فکر می کنند که کاملاً می دانند حرکات قیمت به چه صورت خواهد بود.

این افراد تبادلات خود را با توجه به پیش فرض های خود در رابطه با الگوهای نمودار به انجام می رسانند. اما اغلب تبادلات آنها با شکست مواجه می شود.

دلیل چنین اتفاقی این است که مهره های بزرگ حاضر در بازار از پیش فرض های تازه کاران در مورد الگوهای نمودار آگاهی دارند و به همین دلیل با تاثیرات خود بر بازار جهت قیمت را تغییر می دهند تا این تازه کاران را از بازار خارج کنند.

به همین دلیل وقتی که یک الگو را در نموار تشخیص دادید خیلی مطمئن نباشید که جهت قیمت همان خواهد بود که فکر می کنید.

الگوهای نمودار باید صرفاً برای تصمیمات احتمالی به کار برده شوند، به عنوان مثال هنگامی که شکست پس از یک موج صعودی رخ می دهد ممکن است بفروشید، بخرید یا متوقف شوید، به همین شکل هنگامی که شکست پس از یک موج نزولی رخ می دهد ممکن است بفروشید، بخرید یا متوقف شوید. هوشمندانه تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

نمودار تیک (Tick Chart) چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از ابزار های مهم و بسیار کمک کننده در حوزه ترید ، نمودار تیک (Tick Chart) است.معامله (Trade) به فعالیت خرید و فروش...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

ربات معاملاتی (Trading Bot) چیست و چگونه کار می کند؟

در معاملات رمزنگاری، کسب سود معمولاً به سرعت خرید و فروش دارایی های دیجیتال بستگی دارد. در نتیجه، حتی یک تأخیر جزئی در این...

مطالب داغ هفته