شنبه 1 اردیبهشت 1403

امکان نقد کردن یوان دیجیتال از دستگاه خودپرداز فراهم شد

در تازه ترین فاز های آزمایشی دیجیتال یوان در پکن، ویدئویی در رسانه های محلی منتشر شده که نشان می دهد ارز دیجیتال این کشور از طریق دستگاه خودپرداز نقد می شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بلاک کریپتو، تازه ترین فاز آزمایش یوان دیجیتال در پکن، پایتخت چین، دستگاه های خودپردازی را به نمایش گذاشت که امکان تبدیل یوان دیجیتال به پول نقد و بالعکس آن را دارند.

شهر پکن در جشن سال نوی قمری چین با توزیع 1.5 میلیون دلار یوان دیجیتال، مرحله تازه ای از آزمایش این ارز دیجیتال بانک مرکزی چین را به اجرا درآورد.

بانک صنعت و تجارت چین (ICBC) 8 دستگاه خودپرداز را در دو شعبه خود در پکن راه اندازی کرد که امکان کار با یوان دیجیتال را دارند.

 


تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


 

ویدئویی که در رسانه های محلی منتشر شده نشان می دهد که چگونه تبدیل یوان دیجیتال به پول نقد فیزیکی عمل می کند. دستگاه های خودپرداز در این ویدئو گزینه ای برای یوان دیجیتال دارند که با انتخاب آن، گزینه ی تبدیل یوان دیجیتال به پول نقد و یا بالعکس نمایش داده می شود.

برای تبدیل پول نقد به یوان دیجیتال، کافی است که کاربر شماره تلفنی را که ارز دیجیتالش را با آن فعال کرده، در دستگاه وارد کند؛ فقط چند ثانیه طول می کشد تا این پول به شکل یوان دیجیتال به کیف پول موبایلی او واریز شود.

همچنین، برای تبدیل یوان دیجیتال به پول نقد، کاربر فقط یک کد QR را که روی دستگاه خودپرداز است با گوشی خود اسکن و سپس مبلغ دلخواه خود را وارد می کند. پس از چند ثانیه، دستگاه خودپرداز پول نقد به او تحویل می دهد.

یک جنبه جدید دیگر در این مرحله از آزمایش یوان دیجیتال، رونمایی از کیف پول های سخت افزاری، شامل یک نسخه معمولی و یک نسخه پیشرفته با قابلیت تأیید از طریق اثر انگشت، بود.

کیف پول های سخت افزاری برای شهروندان سالمند و کسانی که توانایی استفاده از گوشی هوشمند ندارند، مناسب است. البته این کیف پول ها مثل نمونه های سنتی امکان سرقت دارند.

مطالب مرتبط:

آزمایش یک کیف پول سخت افزاری بیومتریک برای یوان دیجیتال

یوان دیجیتال چینی چیزی شبیه بیت کوین یا اتریوم نیست

انتشار 10 میلیون یوان دیجیتال در پکن

هشدار ناظر مالی کرواسی درباره کلاهبرداری با یوان دیجیتال

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته