شنبه 1 اردیبهشت 1403

انویدیا به جنگ ماینرها و گیمرها پایان می دهد

شرکت انویدیا (Nvidia) قصد دارد با راه اندازی محصول جدید ویژه استخراج اتریوم، به جنگ طولانی مدت ماینر ها و گیمر ها پایان دهد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از یوتودی، شرکت تولید چیپ گرافیکی انویدیا روز پنجشنبه راه اندازی محصول جدید پردازشگر استخراج رمزارز خود با نام NVIDIA CMP را اعلام کرد. این محصول مختص استخراج اتریوم طراحی شده است.

این محصول نوآورانه که از کارت های گرافیک پشتیبانی نمی کند، دسترسی به عملکرد بهتر را برای استخراج کنندگان فراهم می کند. در این محصول، برای نمونه، خروجی گرافیک حذف شده تا جریان هوا بهتر شود. NVIDIA CMP همچنین به خاطر ولتاژ و فرکانس پایینی که دارد، برق کمتری هم مصرف می کند.

صلح ماینر ها و گیمر ها ممکن شد

شرکت انویدیا همزمان اقدام به نصف کردن نرخ هش (hashrate) کارت گرافیک GeForce RTX 3060 کرده که به زودی تولید می شود. با این کار، این کارت گرافیک برای استخراج کنندگان جذابیت کمتری خواهد داشت و دسترسی به آن برای گیمر ها آسان می شود.

انویدیا در پستی که در بلاگ خود منتشر کرد، نوشت: با راه اندازی GeForce RTX 3060 در 25 فوریه، گام مهمی را برمی داریم تا اطمینان حاصل کنیم که جی‌پی‌یو های جی‌فورس به دست گیمر ها می رسد.

این کارت گرافیک پرچم دار انویدیا به خاطر بهره وری بالای آن در استخراج اتریوم، به شدت در میان استخراج کنندگان رمزارز محبوبیت یافته است.

در دوره صعود قیمت ارز های دیجیتال در سال 2017 که با رشد انفجاری استخراج بیت کوین و کمبود کارت های گرافیک همراه بود، باعث نگرانی شدید گیمر ها شد.

این رشد انفجاری با یک سقوط پیگیری شد و باعث شد که انویدیا تمرکز خود را از بازار استخراج رمزارز ها بردارد. در ماه مه سال گذشته، انویدیا با اتهام ثبت درآمد های مرتبط با استخراج تحت عنوان درآمد از بازی به دادگاه کشانده شد.

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز با خبر شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

خشم گیمر ها برای استفاده از کارت های گرافیک برای استخراج رمزارز

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

استخراج رمزارز ممنوع شد!

به گزارش سکه نیوز و به نقل از ایسنا، حسن روحانی در جلسه امروز (چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰) بیان کرد در موضوع قطعی برق...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته