شنبه 1 اردیبهشت 1403

خشم گیمر ها برای استفاده از کارت های گرافیک برای استخراج رمزارز

یک شرکت سخت افزاری رایانه ای پس از آنکه ظاهراً سری کمیاب کارت گرافیک انویدیا را به استخراج کنندگان ارز دیجیتال تبلیغ کرده، خشم گیمر ها را برانگیخته است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، سازنده سخت افزار رایانه ای «زوتاک» در شانزدهم فوریه پس از ارسال توییتی که ظاهراً پردازنده های گرافیک جدید سری 30 انویدیا خود را به استخراج کنندگان ارز های دیجیتال تبلیغ می کند، باعث خشم پایگاه مشتریانی از گیمر های وفادار شد.

پست زوتاک مجموعه ای از آنچه را که به نظر می رسد پردازنده های گرافیکی GeForce RTX 3070 White Edition است، همراه با عنوان، «ارتشی از پردازنده های گرافیکی زوتاک گرسنه برای سکه» پست کرده است.

در دسترس بودن کارت گرافیک های سری 30 انویدیا در سال جدید کاهش یافته، در حالی که قیمت آنها به شدت افزایش یافته است.

 


ارز دیجیتال چیست؟


 

تا اواخر دسامبر سال 2020، استخراج کنندگان اتر (ETH) با ترکیب 78 پردازنده گرافیکی RTX 3080 انویدیا می توانستند ماهانه 12000 دلار درآمد (بسته به هزینه برق) کسب کنند. از آن زمان، پس از آنکه ارزش اتر همزمان 140٪ افزایش یافت، درآمد بالقوه استخراج بیش از دو برابر شده است.

همه دنبال کنندگان زوتاک در توییتر از تلاش آشکار آن برای این چاپلوسی ناراضی بودند. یک کاربر پاسخ داد:
« حیف که این ها در دست گیمر ها و علاقه مندان به رایانه های شخصی نیستند … مخصوصاً نسخه محدود وایت که ماینر ها به آن اهمیتی نمی دهند.»

کاربر دیگری، سعی کرد انویدیا را متقاعد کند که اگر زوتاک به گیمر ها فروخته نشود، از عرضه پردازنده گرافیکی به زوتاک جلوگیری کند.

آنها نوشتند: «انویدیای عزیز، آیا می توانید عرضه پردازنده های گرافیکی را به زوتاک متوقف کنید!! آنها به وضوح علاقه ای به فروش آنها به گیمر های وفادار ندارند.»

کمبود کارت گرافیک پیشرفته در میان روند صعودی مجدد ارز های دیجیتال، قیمت کارت گرافیک های سری 30 انویدیا را از زمان انتشار تقریباً دو برابر کرده است، از 699 دلار در سپتامبر، تا حدود 1300 دلار در زمان انتشار این مطلب.
حتی رایانه های قابل حمل حاوی پردازنده گرافیکی سری 30 توسط استخراج کنندگان اتریوم در چین، که مزارع استخراج از لپ تاپ های بهم پیوسته ساخته اند، مورد استفاده قرار می گیرند.

در ژانویه، مدیر مالی انویدیا، کولت کرس، به گیمر ها اطمینان داد که هنوز هم مورد توجه اصلی شرکت هستند و ادعا کرد که کمبود فعلی فقط به دلیل افزایش تقاضا از طرف گیمر ها است.

مطالب مرتبط:

کافی نت ویتنامی برای بقا به استخراج رمزارز روی آورد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته