شنبه 8 اردیبهشت 1403

اکسمو: بخشی از پول سرقت شده، قابل برگشت نیست

صرافی اکسمو اعلام کرد بخشی از رمزارزهای سرقت شده در حمله هکری این هفته، از طریق صرافی پولونیکس برداشت شده و دیگر قابل بازگشت نیست.

به گزارش سکه ‌نیوز به نقل از کوین ‌تلگراف، صرافی دیجیتال اکسمو که روز دوشنبه مورد حمله هکری و سرقت قرار گرفته بود، اعلام کرد که هکرها بخشی از مبالغ سرقت شده را از طریق صرافی دیجیتال پولونیکس برداشت کرده اند.

(خبر مربوط به سرقت را اینجا بخوانید)

اکسمو پیشتر با اعلام اینکه معادل 10.5 میلیون دلار رمزارز در این حمله هکری سرقت شده، همه حساب‌ها را مسدود و امکان هرگونه برداشتی را لغو کرده بود.

این صرافی دیجیتال که در لندن مستقر است، اکنون گفته که 4 میلیون دلار از مبالغ سرقت شده دیگر قابل بازگشت نیست، چراکه هکرها این مبلغ را از طریق صرافی پولونیکس برداشت کرده‌اند.

یک سخنگوی صرافی پولونیکس گفته که این صرافی به محض دریافت اطلاعات از اکسو، اقدام به مسدود کردن دو حساب مشکوک کرد، اما سارقان ساعاتی پیش از گزارش حادثه به این صرافی، همه مبالغ را برداشت کرده بودند.

اکسمو با بیان اینکه هکرها یک میلیون دلار در قالب رمزارز XRP و 2.8 میلیون دلار در قالب ZEC برداشت کرده‌اند، صرافی پولونیکس را متهم کرد که اقدامات کافی برای پیشگیری از پولشویی انجام نداده است.

این در حالی است که پولونیکس با رد این اتهام گفته که این صرافی سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ ای در زمینه پولشویی و سیاست «مشتری خود را بشناس» به اجرا درآورده است.

به گزارش سکه ‌نیوز، اکسمو تحقیقات امنیتی را آغاز کرده و پرونده را نیز به پلیس لندن گزارش داده است. این شرکت از کاربران خواسته تا زمانی که مشکل حل نشده، هیچ مبلغی را به کیف پول‌های اکسمو واریز نکنند.

این شرکت همچنین گفته است حساب‌هایی که از این سرقت متاثر شده‌اند، تحت پوشش اکسمو قرار خواهند گرفت.

در اوایل ماه دسامبر، اکسمو فرایند ثبت نام موقت درسازمان رفتار مالی انگلیس را انجام داد که براساس آن، این شرکت اجازه یافته تجارت خود را تا ۹ ژوئیه ۲۰۲۱ ادامه دهد.

بیشتر بخوانید

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته