پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ایردراپ صرافی BTC6X + آموزش دریافت

صرافی BTC6X – به آدرس www.BTC6X.com – یک پلتفرم خرید و فروش ارزهای دیجیتال است که ویژگی های بسیاری برای ارائه یک محیط امن برای معامله آسان و راحت رمزارز دارد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی کامل این صرافی بپردازیم. اما اولین موردی که به آن خواهیم پرداخت برنامه ایردراپ این صرافی می باشد.

از طریق این برنامه کاربران قادر خواهند بود پس از ثبت نام 10 هزار توکن BTCX دریافت کنند.

توکن BTCX در حقیقت یک توکن کاربردی (Utility) به حساب می آید که برای کاربران و دارندگان این توکن کاربری ها و کاربردهای واقعی خواهد داشت. اولین مجموعه از این کاربردها پس از ثبت نام 50 هزار کاربر رونمایی خواهد شد. هدف از این برنامه ایردراپ ایجاد یک اجتماع اقتصادی از کاربران واقعی است.

لازم به ذکر است که توکن BTCX قابل تبادل نیست.

این توکن بر اساس پروتکل Counos Layer در شبکه بلاکچین کونوس اچ (Counos H) توسعه داده شده است.

پروتکل Counos Layer  بر روی شبکه بلاکچین کونوس اچ توسعه داده شده تا به کاربران امکان طراحی و ایجاد راحت و آسان توکن ها و ارزهای دیجیتال را بدهد. می توانید از این لینک بلاک اکسپلورر کلی Counos Layer و از طریق این لینک بلاک اکسپلورر توکن BTCX را مشاهده کنید.

در ادامه چگونگی دریافت این ایردراپ را به صورت گام به گام بررسی خواهیم کرد.

 

ایردراپ و چگونگی دریافت

همانطور که در ابتدا به آن اشاره شد، صرافی BTC6X دارای برنامه ایردراپ (airdrop) هنگام ثبت نام است. به شکلی که کاربران به سادگی و هنگام ثبت نام 10،000 توکن رایگان این صرافی، توکن BTCX را دریافت خواهند کرد که سپس قادر خواهند بود در حساب خود در این صرافی از آن استفاده کنند.

  1. اولین گام در دریافت این ایردراپ رفتن به وبسایت صرافی به آدرس www.BTC6X.com می باشد.

  1. پس از وارد شدن به وبسایت، از قسمت سمت راست بالا روی گزینه Sign Up برای ثبت نام در سایت کلیک می کنیم.

  1. در صفحه بعدی روی گزینه Create New Account کلیک کنید.

  1. در صفحه بعد باید ایمیل و مشخصات خود را وارد کنید. در قسمت اول همانطور که می بینید باید آدرس ایمیل معتبر خود را وارد کنید. در دو قسمت بعدی باید نام و نام خانوادگی خود را وارد نموده و در انتها باید یک رمز عبور برای حساب کاربری خود انتخاب نمایید.

در نظر داشته باشید که رمز عبور انتخابی باید حداقل دارای یک حرف کوچک، یک حرف بزرگ، یک عدد، و یک کاراکتر دیگر مانند (!@#$%^&*) داشته باشد. پس از انتخاب رمز عبور باید برای تایید آن را در قسمت آخر تکرار کنید.

در نهایت روی گزینه Submit کلیک کنید.

  1. در این مرحله یک کد تایید به ایمیل شما ارسال خواهد شد، به شکل مقابل:

  1. این کد را باید در صفحه مقابل وارد نمایید:

  1. در صفحه بعدی روی گزینه Yes Allow بزنید و بدین ترتیب ثبت نام شما به پایان می رسد.

  1. از منوی سمت راست بالا روی گزینه Wallet کلیک کنید تا وارد کیف پول خود در وبسایت شوید. لازم به ذکر است کیف پول صرافی BTC6X از ارزهای متنوع و زیادی پشتیبانی می کند و می توانید به راحتی ارزهای خود را نیز در این کیف پول ذخیره کنید.

  1. پس از وارد شدن به قسمت کیف پول خود می توانید مشاهده کنید که تعداد 10،000 توکن BTCX برای شما واریز شده است.

 

به همین سادگی می توانید 10 هزار توکن رایگان صرافی BTC6X را دریافت کنید.

در ادامه به بررسی برخی دیگر از ویژگی های این صرافی خواهیم پرداخت.

 

جفت های ارز دیجیتال متنوع

جفت های ارز دیجیتال یا همان Pairها در تمامی صرافی ها و بازارهای مالی برای تسریع در انجام معاملات خرید و فروش وجود دارند. در حقیقت جفت ارز دیجیتال، دو رمزارز هستند که می توان نسبت به خرید و فروش آن دو رمزارز به سرعت و راحتی اقدام کرد.

وجود تنوع زیاد در جفت های ارز دیجیتال در یک صرافی رمزارزی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چرا که نشان می دهد کاربران قادر به مبادله چند نوع رمزارز با یکدیگر هستند. از این رو در صرافی BTC6X جفت های رمزارزی متنوع و زیادی از سکه ها و توکن های معتبر برای کاربران فراهم شده تا بتوانند به راحتی اقدام به مبادله این ارزها کنند.

از جمله جفت های موجود می توان به BTC/USDT (بیت کوین / دلار)، ETH/USDT (اتریوم / دلار)، ETH/BTC (اتریوم / بیت کوین)، XBT/CCXX (ایکس بیت / کونوس ایکس)، CCH/CCXX (کونوس اچ / کونوس ایکس)، و دیگر رمزارزها با یکدیگر، با دلار، و همچنین با کونوس ایکس اشاره کرد. موضوعی که این صرافی را به معنای واقعی در میان دیگر صرافی ها منحصر به فرد کرده است.

اما همواره در حین تبادل (trade) باید مفهوم بسیار مهمِ ارز پایه را در نظر داشته باشید. در حقیقت این ارز پایه است که خریداری شده یا به فروش می رسد. به عنوان مثال جفت رمزارزی ETH/CCXX را در این صرافی در نظر بگیرید.

هنگامی که با کمک این جفت سفارش خرید ثبت کنید، قصد دارید اتریوم خریده و هزینه آن را با کونوس ایکس پرداخت کنید. از سوی دیگر با ثبت سفارش فروش توسط این جفت، هدف فروش اتریوم و دریافت کونوس ایکس در ازای آن است.

بدین جهت با داشتن جفت های رمزارزی زیاد با کارمزدهای مناسب، BTC6X یکی از بهترین گزینه ها برای تبادل ارزهای دیجیتال به حساب می آید. اما این صرافی ویژگی های کاربردی دیگری نیز دارد که در ادامه به بررسی شان خواهیم پرداخت.

 

امنیت بالا + 2FA

نکته دیگری که در بررسی صرافی رمزارزی BTC6X می توان خاطر نشان کرد، امنیت بالای این صرافی است. در طراحی و توسعه این صرافی از بروزترین الگوریتم ها و متدهای امنیتی استفاده شده است تا اطمینان کسب گردد که کاربران تجربه ای ایمن و مطمئن را در تبادل رمزارزها در این صرافی خواهند داشت.

از جمله موارد امنیتی بسیار کاربردی که آرامش خاطر بیشتری برای کاربران این صرافی به ارمغان خواهد آورد امکان استفاده از Two Factor Authentication یا همان تایید هویت دو عاملی می باشد.

در دنیای رمزارزها ایمنی و امنیت حرف اول را می زنند. چرا که هر روزه شاهد این هستیم که جرایم سایبری زیادی در این حوزه رخ می دهد و هکرها دارایی های افراد را با استفاده از روش های متنوع از حساب شان در صرافی های مختلف به سرقت می برند.

اما روش هایی وجود دارند که با کمک آن ها کاربران می توانند اطمینان داشته باشند که شخصی غیر از خودشان به دارایی ها آن ها دسترسی نخواهد داشت. از جمله ی این روش ها می توان استفاده از تایید هویت دو عاملی را نام برد که خوشبختانه صرافی BTC6X این امکان را به کاربران خود ارائه می دهد.

در این نوع تایید هویت، کاربر باید اطلاعاتی را برای پیشبرد فرایند خاصی در صرافی (از جمله ورود، انجام تراکنش و تبادل، و برداشت دارایی ها از صرافی) وارد کند. اطلاعاتی که تنها خود او به آن ها دسترسی خواهد داشت. این فرایند به طور معمول از طریق نرم افزار Google Authenticator صورت می گیرد.

به این شکل که کاربر این اپلیکیشن را دانلود کرده و سپس از طریق حساب کاربری خود در BTC6X با اسکن یک کد QR به راحتی این قابلیت را برای حساب کاربری خود در این صرافی فعال می کند.

همچنین در ورود به صرافی روشی در نظر گرفته شده تا به صورت آسان و یکپارچه کاربران قادر به ورود (login) به صرافی باشند.

 

سیستم احزار هویت یکپارچه

صرافی BTC6X همچنین برای ورود کاربران به این صرافی امکان استفاده از یک سیستم احزار هویت یکپارچه یا همان SSO (Single Sign On) را فراهم نموده است.

سیستم SSO کاربران را قادر می سازد تا با داشتن تنها یک نام کاربری و رمز عبور به چندین سرویس و وبسایت به صورت یکپارچه دسترسی داشته باشند. در این صورت علاوه بر افزایش امنیت، کاربر قادر خواهد بود با سهولت بیشتری از سیستم های مختلف استفاده کرده و نام کاربری و رمز عبور خود را مدیریت کند.

در حقیقت سیستم SSO به کار برده شده در صرافی BTC6X همان سیستم SSO پلتفرم سوئیسی کونوس می باشد. بدین شکل تمامی کاربران تنها با ساختن یک حساب کاربری و احزار هویت در کونوس، قادر خواهند بود از سرویس های متنوع این پلتفرم و همچنین صرافی BTC6X بهره مند شوند.

 

کیف پول سرد و گرم

کاربران صرافی BTC6X همچنین این امکان را خواهند داشت تا دارایی ها خود را در این صرافی با کمک کیف پول های سرد یا گرم مدیریت کنند. اما کیف پول سرد یا گرم چیست؟

به طور کلی کیف پول یا والت های رمزارزی را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: سرد (Cold) و گرم (Hot).

کیف پول های گرم رایج ترین والت های رمزارزی به حساب می آیند و استفاده از آن ها بسیار ساده است. به عنوان مثال والت های موبایلی و دسکتاپی از جمله این والت ها قرار می گیرند. مهمترین ویژگی این والت ها استفاده ساده از آن ها است و به همین دلیل برای استفاده روزانه بیش از دیگر والت ها مورد استفاده قرار میگیرند. از جمله ای چنین والت هایی می توان به کیف پول موبایلی کونوس اشاره کرد که هم برای Android و هم برای iOS ارائه شده است.

از سوی دیگر، کیف پول های سرد راهکار ایمن تری برای ذخیره و نگهداری رمزارزها به حساب می آیند. این نوع کیف پول ها به اینترنت وصل نیستند. کیف پول های کاغذی (paper wallet) و همچنین کیف پول های سخت افزاری به عنوان کیف پول های سرد شناخته می شوند. از جمله آن ها می توان به کیف پول کاغذی کونوس (Counos Paper Wallet) اشاره کرد.

هر دو کیف پول های گرم و سرد ویژگی های خاص خود را دارند و کاربر با توجه به نیاز خود می تواند برای انجام مبادلات رمزارزی در صرافی BTC6X یکی را انتخاب کند.

 

عدم نیاز به VPN

یکی از مهمترین ویژگی های هر صرافی طریقه دسترسی به آن است. همانطور که می دانید بسیاری از صرافی‌های معتبر دنیا به سادگی برای ایرانیان قابل دسترسی نیستند. از این رو برای برقراری دسترسی به آن‌ها حتما نیاز به VPN خواهد بود.

اما صرافی BTC6X این امر را برای کاربران بسیار ساده کرده است و شما می توانید بدون استفاده از هر گونه VPN به راحتی و با سرعت بالا به این صرافی دسترسی داشته باشید و اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در محیطی ایمن و مطمئن کنید.

 

کارمزد پایین

از جمله فاکتورهای مهم دیگر هنگام انتخاب یک صرافی رمزارزی مناسب برای انجام تبادلات مقوله کارمزد یا Fee صرافی می باشد. برخی صرافی ها کارمزدهای بالایی را برای تبادلات خود توسط کاربران در نظر می گیرند و این مسئله باعث می شود برای انجام تمام تراکنش ها کاربر مجبور باشد هزینه ای را پرداخت کند که گاهی اوقات نامعقول می باشد.

با استفاده از صرافی BTC6X نگران این مورد هم نخواهید بود چرا که کارمزد در نظر گرفته شده برای انجام تبادلات و تراکنش های مختلف بسیار پایین است.

 

استفاده از سرور قوی برای آنالیز داده ها

مهمترین ابزار یک تریدر برای گرفتن تصمیمات مهم در بازار رمزارزها داده های مورد دسترسی اوست. بر اساس همین داده هاست که می توان تصمیم درست را در رابطه با خرید و فروش ارزهای دیجیتال داشت. صرافی BTC6X با استفاده از سرورهای قدرتمند دقیق ترین و مفصل ترین آنالیز داده ها را در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

ساپورت 24 ساعته

تیم پشتیبانی BTC6X در هر ساعت از شبانه روز در هفت روز هفته خدمات پشتیبانی به کاربران خود ارائه می دهد. هنگامی که دچار مشکل شده و یا سوال مهمی دارید داشتن پشتیبانی قوی و سریع می تواند نکته بسیار تعیین کننده ای در بازارهای ارز دیجیتال باشد.

 

ویژگی های دیگر

در بررسی صرافی BTC6X می توان دید که سعی شده است ویژگی های متعددی برای کاربران در نظر گرفته شود تا این صرافی را از دیگر صرافی ها متمایز سازد. جدا از مواردی که تا این جا به آن ها اشاره شد، می توان به محیط و رابط کاربری جذاب این وبسایت اشاره کرد که مزیت دیگری برای کاربران به حساب می آید. همچنین پشتیبانی از این صرافی توسط موسسات مالی سوییس دیگر مورد برجسته در مورد این صرافی است.

همچنین علاوه بر پروتکل ها و الگوریتم های امنیتی فراوانی که برای ایجاد تجربه تبادلی ایمن برای کاربران فراهم شده است، این صرافی دارای سیستم امنیتی بالا جهت خارج کردن پول و دارایی از این صرافی می باشد.

در آخر، شایان ذکر است که این صرافی قصد دارد در آپدیت های بعدی خود ویژگی ها و کاربری های دیگری را نیز اضافه نماید، از جمله استفاده از صرافی فیزیکی جهت انتقال پول و حواله، و همچنین ارائه اپلیکیشن صرافی به همراه قابلیت گیمینگ و شرکت در لاتاری.

به طور کلی می توان دید که صرافی رمزارزیBTC6X  ویژگی ها و مزیت های زیادی دارد که پاسخگوی تمام نیازهای کاربران در انجام مبادلات رمرزارزی در محیطی امن و با خاطر آسوده باشد.

 

بیشتر بخوانید

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

نگاهی به میراث ادامه دار سوئیس

  سوئیس که در میان زیبایی های باشکوه کوه های آلپ قرار گرفته است، نه تنها به عنوان یک ملت بلکه به عنوان نمادی از...

لذت های بهاری: نگاهی به سنت های نوروزی و اروپایی

  این مقاله که توسط دکتر پویان قمری، یک ایده پرداز سوئیسی نوشته شده است، به نقش جشن های بهاری می پردازد و ارتباطات بین...

جشن نوروز: ضربان قلب مشترک بشریت

نوروز فقط یک جشن سال نو نیست. نوروز یک نفس عمیق از زندگی تازه است، گواهی بر این که چگونه ما، به عنوان انسان،...

4 COMMENTS

  1. سلام و روزتون بخیر، من یک سوال داشتم
    میخواستم بدونم من با این توکن رایگان bct6x چکار میتونم بکنم. چون هرچی نگاه کردم نفهمیدم میشه باهاش چیزی خرید. ممنون میشم اگر توضیح بدید

  2. سلام و خداقوت.من ثبت نام کردم و 10000توکن در کیف پولم دارم اما نمیتونم برداشتش کنم.کی برداشتش آزاد میشه برای انتقال؟

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

مطالب داغ هفته