جمعه 31 فروردین 1403

بازار دارک نت 1.7 میلیارد دلار رمزارز در سال 2020 دریافت کرده است

گزارش ها نشان می دهد که بازارهای دارک نت در سال 2020 در مجموع به ارزش 1.7 میلیارد دلار رمزارز دریافت کردند که روسیه و ایالات متحده دارای بیشترین فعالیت در دارک نت هستند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از امب کریپتو، یک تحقیق جدید نشان داد که در سال 2020، بازارهای دارک نت که اموال و کالاهای غیرقانونی مانند مواد مخدر را عرضه می کنند ، در مجموع به ارزش 1.7 میلیارد دلار رمزارز دریافت کردند. به طور خاص ، با توجه به ارزش ارسال شده یا دریافت شده از بازارهای دارک نت سال گذشته ، ایالات متحده در گزارش «جرایم رمزارزی 2020» که توسط «چینتلیسیس» انجام شد در رتبه دوم قرار گرفت.

ساکنان ایالات متحده 115 میلیون دلار به دارک نت فرستادند و 64 میلیون دلار دریافت کردند. به طور کلی ، ارزش کل افرادی که در ایالات متحده به بازارهای دارک نت ارسال یا از بازار دریافت کرده اند 179 میلیون دلار است.

در همین حال ، روسیه در رتبه اول و پس از ایالات متحده ، اوکراین و چین قرار دارند که بیشترین رمزارز را به پلتفرم های دارک نت ارسال کرده اند.

گفته می شود در سراسر بازارها ، ایالات متحده و اروپای غربی بیشترین فروشندگان غیر قانونی را دارند و سال گذشته اروپای شرقی و چین در پول شویی پیشتاز بودند. کاربران در آمریکای شمالی نیز یکی از بزرگترین استفاده کنندگان دارک نت هستند.

غیر از چهار کشور اول ، انگلیس ، ونزوئلا ، ویتنام ، ترکیه ، هند و آلمان نیز در لیست تهیه شده در تحقیق قرار گرفتند. در مجموع ، 10 کشور سال گذشته 538 میلیون دلار به بازارهای دارک نت روانه کرده اند. مردم این مناطق 403 میلیون دلار دریافت کردند.

پلتفرم های دارک نت بیشتر بودجه خود را از طریق بازارهای رمزنگاری p2p دریافت کردند (حدود 46٪ در سال 2020 در مقابل 30٪ در سال 2019) و همچنین مبادلات متمرکز از طریق محبوبیت خود.

با این حال ، بیشتر رشد فعالیت این بازار تاریک در سال 2020 به «هیدرا» نسبت داده شد که ظاهراً بزرگترین بازار غیرقانونی است که به مناطق روسی زبان خدمات ارائه می دهد. هیدرا بیش از 75 درصد درآمد دارک نت در سراسر جهان را تشکیل می دهد. به دلیل هیدرا ، اروپای شرقی یکی از بالاترین حجم معاملات رمزارزی مرتبط با فعالیت مجرمانه را دارد.

علاوه بر این ، چینالیسیس در یک گزارش پیش تر گفت که جرایم مربوط به ارزهای دیجیتال در سال گذشته بیش از 53 درصد کاهش یافته است. فعالیت رمزارزی که به جرایم متصل بود ، فقط 0.34٪ از حجم معاملات برابر با 10 میلیارد دلار انتقال بود. این همچنان از تعداد فعالیت های مجرمانه گزارش شده در سال 2019 بسیار کمتر است ، که 2.1٪ (21.4 میلیارد دلار) از کل معاملات ارز دیجیتال را نشان می داد.

بیشتر بخوانید

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

بررسی استفاده از هوش مصنوعی در سیستم نظارتی مدرن حاکم بر جوامع

در عصری که مرزهای بین حوزه عمومی و خصوصی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، مفهوم زندگی در یک آکواریوم واقعی، که مانند شرکت‌کنندگان در...

نگاهی به تاریخچه ارز: از داد و ستد ماقبل تاریخ تا ارزهای دیجیتال

  روایت ارز، اودیسه ای فریبنده است که تلاش بی وقفه بشریت برای نبوغ اقتصادی و ارتباط متقابل را ترسیم می کند. از سیستم‌های مبادله...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته