جمعه 7 اردیبهشت 1403

داستان صعود و سقوط اخیر XRP چه بود؟

گزارش هایی منتشر شده که حاکی از دستکاری احتمالی توسط یک گروه از دارندگان توکن XRP و یا گروهی از سرمایه گذاران خرد ساماندهی شده در شبکه های اجتماعی است. اما برخی بر این باورند که تحلیل نوسانات قیمت XRP به این سادگی نیست و احتمال دست داشتن نهنگ ها در این داستان وجود دارد.

به گزارش سکه نیوز ، توکن XRP روز 30 ژانویه (شنبه) بیشتر رشد 48 ساعته خود را در سه سال گذشته ثبت کرد. XRP با افزایش 170 درصدی، از 0.278 دلار به 0.75 دلار رسید که بالاترین قیمت این توکن در یک سال گذشته بود. اما بلافاصله پس از رسیدن به اوج، با اصلاح 52 درصد روبرو شد.

این به چه معنا است؟ خب ممکن است روی کاغذ مثل یک مورد کلاسیک از دستکاری دارایی باشد، همانطور که اخیرا گزارشی مدعی شده که شماری از نهنگ های XRP احتمالا عامل همه این افت و خیزها باشند. با این حال، همه این ها حدس و گمان است و کمتر معیار درون زنجیره‌ای هست که اطلاعات دقیقتری به ما بدهد.

بیشتر بخوانید: ریپل چیست؟ همه نکات ریپل و XRP

آیا صرافی ها دارایی خود را افزایش دادند؟ هنوز سودی در این بازار هست؟

 براساس گزارش سانتیمنت (Santiment)، بزرگترین گروه دارنده توکن XRP، درست در زمانی که کیف پول های بزرگ این توکن خالی می شدند، افزایشی در دارایی خود ثبت کرد. این گزارش بر احتمال آگاهی قبلی از عملیات پامپ XRP سخن به میان آورده است، که در پایان این نوشته به آن خواهیم پرداخت.

در حالی که اصلاح قیمت XRP همچنان ادامه دارد، کاهش سود شبکه XRP نشان می دهد که اکنون ورود به بازار با ریسک همراه است، چراکه معامله گران احتمالا تاکنون سود خود را از این بازار گرفته اند. هم اکنون، بیشتر دارندگان XRP بیشتر ضرر کرده اند تا سود.

از لحاظ ساختار بازار، فشار فروش کاهنده احتمالا اعتبار سرمایه گذاری در XRP را افزایش دهد، زیرا این دارایی دیجیتال در جایگاهی بالاتر از میانگین ماهانه اخیر خود بین 0.32 و 0.33 دلار به دست آورده است.

 XRP چطور به اینجا رسید؟

برگردیم به موضوع همزمانی افزایش دارایی و توزیع؛ یک روز پیش از پامپ XRP، گروهی در تلگرام تشکیل شد با عنوان « Buy & Hold XRP»؛ این گروه تا زمان افزایش XRP به 0.44 دلار در 30 ژانویه 1.5 میلیون عضو گرفت.

اگرچه این گروه بعدا بیانیه ای رسمی منتشر کرد و در آن گفت که هدفشان پامپ کردن بازار XRP به این شیوه نبوده است، اما این مورد مشابهت هایی به مورد WallStreetBets در صعود و سقوط سهام GameStop دارد. خب، می توان حدس زد که این یک مورد دستکاری کوچک بوده که به افزایش توزیع و افزایش دارایی میان کیف پول های XRP و سپس به گروهی دارنده 10 میلیون XRP انجامیده است.

شایان ذکر است که هیچ یک از این روایت ها درصدد ارایه تصویری قطعی از XRP نیست و جالب است بدانیم که آیا این دارایی دیجیتال در هفته های آینده نیز شاهد صعود و اصلاح دیگر خواهد بود یا خیر!

مطالب مرتبط:

نهادهای نظارتی ژاپن در مورد XRP چه می‌گویند؟

شکایت و تحریم های پی در پی؛ سرنوشت XRP چه می‌شود؟

داردندگان XRP برای دادخواست حمایت از ریپل امضا جمع می‌کنند

دامپ و پامپ قیمت ریپل توسط یک گروه تلگرامی

مدیرعامل ریپل: رقابتی بین بیت کوین و XRP وجود ندارد

بیشتر بخوانید

SEC در برابر ریپل: مخالفت دادگاه با درخواست ریپل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مجاز است از طریق درخواست ایجاد تفاهم نامه، به دریافت اسناد از صرافی های خارجی و شرکای تجاری...

SEC نماینده دارندگان XRP را به ترویج خشونت متهم کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، با انتشار یک یادداشت پاسخ قانونی دیگر، به مخالفت با دخالت دارندگان XRP در پرونده علیه...

SEC سخنان قاضی و نکات کلیدی را تحریف می کند

ریپل اخیرا در یک پاسخ کاملاً قاطع، یادداشتی را علیه درخواست SEC مبنی بر نادرست بودن دفاع «هشدار منصفانه» ریپل، منتشر کرد. این درخواست...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته