چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

بانک تسویه حساب های بین المللی پلتفرم ارز دیجیتال ایجاد می کند

بانک تسویه حساب های بین المللی طرحی را برای ایجاد یک پلتفرم تسویه برای ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در سال 2021 آماده کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، مرکز نوآوری بانک تسویه حساب های بین المللی (BISIH) تحقیق درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را از اولویت های سال جدید میلادی برای خود اعلام کرده است.

براساس برنامه کاری سال 2021 BISIH، این مرکز قصد دارد امکان پرداخت سریعتر و ارزانتر بین المللی با استفاده از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی، پیش نمونه های معماری توزیع خرد این ارزها و دفاتر کل توزیع شده برای انتشار اوراق قرضه سبز توکن سازی شده برای سرمایه گذاران خرد را بررسی کند.

این برنامه بانک تسویه حساب های بین المللی توسط مراکز نوآوری در هنگ کنگ، سنگاپور و سوئیس که در پیوند با بانک های مرکزی محلی ایجاد شده اند، اجرا خواهد شد.

BISIH مستقر در سنگاپور ایجاد یک پلتفرم تسویه حساب بین المللی را بر عهده گرفته که امکان انجام تراکنش های بانک ها و شرکت های پرداخت مجاز را از طریق CBDCهای مختلف فراهم می کند.

مرکز هنگ کنگ نیز روی پروژه توکن سازی اوراق قرضه سبز و ایجاد پلی برای تسهیل تراکنش ارزهای خارجی با استفاده از CBDC و همچنین بررسی مدل های مختلف صدور استیبل کوین کار خواهد کرد.

در سوی دیگر، مرکز نوآوری سوئیس دو اثبات مفهوم را تکمیل کرده که سامانه های پرداخت موجود را با هم مرتبط می کند، تا از طریق پروژه هلوتیا (Project Helvetia) تسویه دارایی های توکن سازی شده را با ارزهای دیجیتال بانک مرکزی آزمایش کند.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته