پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بررسی مقررات CBDC در بانک مرکزی ایران

رئیس کل بانک‌ مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی از بررسی مقررات ارز دیجیتال بانک مرکزی به جهت تصمیم گیری درباره آن در بانک مرکزی خبر داد.

به گزارش سکه نیوز، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک‌ مرکزی در یادداشت اینستاگرامی خود درباره ارز دیجیتال بانک مرکزی نوشت: ‌«درسال های اخیر مباحث متعددی درباره نسبت بانک های مرکزی و رمزارز ها و رمز پول ها در جهان مطرح شده است. خصوصاً نحوه تنظیم گری رمزارز ها، و نسبت آنها با سیاست گذاری پولی و ارزی از مباحث پرچالش این حوزه است.»

همتی در ادامه می نویسد: «طی دو سال گذشته، تشکیل جلسات بررسی و قاعده گذاری در بالاترین سطوح سیاست گذاری های اقتصادی جهان در باره رمزارز ها بارها تکرار شده است و الگوی مواجهه با این پدیده، با اهداف متفاوت مورد بررسی قرار گرفته است.»


ارز دیجیتال چیست ؟


رئیس کل بانک‌ مرکزی نوشته است: «از جمله اهداف بانک های مرکزی مختلف، افزایش کنترل درخصوص انتقال اعتبار، بین المللی کردن ارز ملی و حتی تغییر در معماری سیستم پولی است.»

وی در این یادداشت می نویسد: «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران هم با بررسی این روند جدید جهانی و متمرکز شدن بر الگو های مختلف در پی انتخاب بهترین راهبرد ممکن در این حوزه است و ویرایش اولیه سند جامع رمز پول را تهیه کرده است.»

همتی همچنین در پایان یادداشت خود نوشته است: «از همکارانم در ادارات ذیربط بانک مرکزی خواسته ام بر اساس اقدامات انجام گرفته، مقررات انتشار رمز پول بانک مرکزی را بررسی کرده و جهت تصمیم گیری ارائه نمایند تا امکان استفاده از نتایج آن در سیاست گذاری پولی فراهم آید.»

مطالب مرتبط:

دلیل عدم استقبال بانک‌های ایرانی از ارز دیجیتال چیست؟

سوئیس در یک قدمی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)

ژاپن خواستار اولویت دادن به CBDC در اجلاس گروه هفت شد

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته