جمعه 31 فروردین 1403

هشدار دولت اسپانیا در خصوص ریسک سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز ها

کمیسیون بازار اوراق بهادار اسپانیا (CNMV) در کنار بانک اسپانیا بیانیه مشترکی را به سرمایه گذاران صادر کرد و آنها را از ریسک مرتبط با ارز های دیجیتال به عنوان سرمایه گذاری هشدار داد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از امب کریپتو، در این بیانیه، که یک به روز رسانی بیانیه مشابه در سال 2018 است، آمده است که ارز های دیجیتال به دلیل بی ثباتی فراوان، پیچیدگی و عدم شفافیت جزو کلاس سرمایه گذاری های پرخطر هستند.

با این حال، لازم به ذکر است که هر دو CNMV و بانک اسپانیا اذعان داشتند که ارز های دیجیتال و فناوری پشت آنها ممکن است دارای مزایای طولانی مدت برای اقتصاد باشد. به طور خاص، در این بیانیه ادعا شده است که ارز های دیجیتال و بلاک چین ممکن است عناصری باشند که در سال های آینده سیستم مالی را پر انرژی و مدرن می کنند.

«پابلو هرناندز دکوز»، رئیس بانک اسپانیا، و «رودریگو بواناونتورا»، رئیس CNMV، با اشاره به نوسانات بالا که اخیراً توسط بازار های رمزارز تجربه شده است، اظهار داشتند که تبلیغات گاهی تهاجمی باعث جنبش بازار برای جذب سرمایه گذاران می شود.

بیانیه این رگولاتور ها با انتقاد برخی از گروه ها روبرو شد، به ویژه طرفداران رمزارز در اسپانیا. اقتصاددان و حسابدار مالیات مشهور خوزه آنتونیو براوو یکی از آنها بود.


ارز دیجیتال چیست ؟


به گفته وی: «آیا کسی بیانیه مشترک بانک اسپانیا و CNMV را به خاطر می آورد که اعلام کردند طلا برای سرمایه گذاری محصولی است که توسط هیچ بانک مرکزی تأیید نمی شود؟»

به گفته وی، آژانس های نظارتی فقط درصورت افزایش قیمت و به منظور منصرف کردن مردم از دورتر شدن از منابع سنتی سرمایه گذاری، بیانیه صادر می کنند.

در حال حاضر هیچ چهارچوب قانونی و نظارتی در رابطه با ارز های دیجیتال در کشور وجود ندارد، به جز پیش نویس آیین نامه ای که در فوریه سال 2020 تصویب شد و در ماه های آینده توسط دولت اسپانیا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. پیش نویس قانون شامل اقدامات برای تحول دیجیتال سیستم مالی، از جمله چهارچوب قانونی برای ایجاد یک مدل رگولاتوری جعبه شنی است.

همانطور که گفته شد، سطح پذیرش رمزارز در میان سرمایه گذاران اسپانیایی همچنان بالا است. اخیراً، یکی از بزرگترین بانک های اسپانیا، BBVA، فروش و نگهداری رمزارز را از طریق شرکت تابعه خود در سوئیس، اعلام کرد.

مطالب مرتبط:

سارقان رمزارز در اسپانیا دستگیر شدند

تلاش اسپانیا برای جلوگیری از فرار مالیاتی با ارزهای دیجیتال

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته