چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

بریتانیا نگهداری از رمزارزهای مصادره شده را به کوماینو سپرد

پلیس بریتانیا در توافقی نگهداری از رمزارزهای مصادره شده در تحقیقات جنایی را به بانک متولی دارایی های دیجیتال کوماینو سپرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، «کوماینو» یک بانک متولی دارایی های دیجیتال مشترک میان بانک سرمایه گذاری جهانی نامورا مستقر در ژاپن، شرکت مدیریت دارایی دیجیتال کوین شیرز (CoinShares) و تولیدکننده کیف پول سخت افزاری لجر (Ledger) است.

این شرکت اعلام کرد که به توافقی با نیروهای پلیس در انگلستان، ولز، ایرلند شمالی و اسکاتلند رسیده تا نگهداری از دارایی های دیجیتال مصادره شده در تحقیقات جنایی را بر عهده بگیرد.

براساس اطلاعیه کوماینو، کوین شیرز و شرکت جنتیوم (Gentium) که خدمات مشاوره ای در امور مربوط به جرایم مالی و سایبری به پلیس بریتانیا می دهد، در این فرایند از این شرکت پشتیبانی خواهند کرد.

«آنجلا مک لارن» معاون رییس پلیس لندن در این باره گفت: واحدهای تخصصی جرایم سایبری در سطوح مختلف محلی، منطقه ای و سراسری، در جریان تحقیقات خود به صورت مرتب رمزارزهایی را مصادره می کنند و به شدت نیازمند یک راهکار ذخیره امن توسط یک تامین کننده قانونی هستند.

به نوشته کوین تلگراف، مصادره دارایی های دیجیتال مرتبط با فعالیت های غیرقانونی در سراسر جهان افزایش یافته است. در ماه دسامبر گذشته، پلیس چین دارایی های رمزنگاری شده ای به ارزش 4.2 میلیارد دلار از هفت نفر مصادره کرده که در پرونده کلاهبرداری پلاس توکن پونزی (PlusToken Ponzi) گناهکار شناخته شده بودند.

در ایالات متحده آمریکا نیز وزارت دادگستری 69 هزار و 370 بیت کوین از فردی که متهم به نقش داشتن در هک فروشگاه دارک نت جاده ابریشم شده بود، مصادره کرد و گزارش شده که قصد فروش آن را دارد.

بیشتر بخوانید

توقیف دارایی دیجیتال بدهکاران مالیاتی در آمریکا

سازمان امور مالیاتی ایالات متحده ممکن است برای جبران بدهی های معوق مالیاتی، دارایی های دیجیتال اشخاص را توقیف کند. به گزارش سکه نیوز به...

فروش ویدیوی خوردن خفاش مرد روسی با NFT

«پتر داویدتچنکو»، هنرمند نمایشی روس، توکن غیر قابل تعویض (NFT) از ویدئویی را که وی در حال خوردن یک خفاش زنده در مقابل پارلمان...

داستان صعود و سقوط اخیر XRP چه بود؟

گزارش هایی منتشر شده که حاکی از دستکاری احتمالی توسط یک گروه از دارندگان توکن XRP و یا گروهی از سرمایه گذاران خرد ساماندهی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته