پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بلاک چین چگونه آینده تبلیغات را تغییر می دهد؟

طوفان فناوری بلاک چین در حال درنوردیدن صنعت تبلیغات است و ناشران و عوامل فروش فناوری تبلیغاتی به این فناوری که جایگزینی بهتر برای امنیت سایبری، اعتماد و شفافی است، روی آورده اند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بی این کریپتو، فناوری بلاک چین از طریق بازتعریف فرایندها، مدیریت، حسابداری و ارتباطات در حوزه تبلیغات و بازاریابی، در حال دگرگون ساختن صنعت تبلیغات و بازاریابی است.
فناوری بلاک چین راهکاری قطعی برای چالش های تبلیغات آنلاین مثل تقلب در تبلغات، یکپارچگی سیستم و داده و… ارائه داده است. در زیر نگاهی به نحوه دگرگونی آینده صنعت تبلیغات توسط بلاک چین انداخته ایم.

جلوگیری از تقلب در تبلیغات

تبلیغات آنلاین باید روی یک سیستم باز ایجاد شود که از اتصال به اینترنت قدرت می گیرد. اما، این سیستم های باز شکافی را ایجاد می کنند که می تواند کل سیستم را در معرض تقلب قرار دهد.
براساس داده های موسسه Juniper Research، خسارت های مربوط به تبلیغات در سال 2019 حدود 42 میلیارد دلار تخمین زده شده و پیش بینی می شود این رقم در سال 2023 به 100 میلیارد دلار برسد.
اما انتقال به فناوری بلاک چین می تواند باعث تغییر در نحوه انجام تراکنش های آنلاین، محیطی امن را برای تبلیغ کنندگان و ناشران فراهم آورد.
ذخیره تراکنش ها در یک دفترکل توزیع شده (DLT) باعث می شود که همه مشارکت کنندگان در یک زنجیره تامین امکان نظارت و شناسایی تهدیدها را در زنجیر داشته و از ورود متقلبان جلوگیری کنند. با این کار، از فعالیت های متقلبانه نظیر انباشت تبلیغات، ترافیک رباتی، کلاهبرداری در دامنه و… جلوگیری شود.


بلاک چین چیست و چگونه کار می کند؟


شفافیت و اعتماد

بلاک چین می تواند شفافیت داده را به شکلی بی سابقه در اکوسیستم تبلیغات ایجاد کرده و باعث ارتقا اعتماد در این صنعت شود. جدا از یافتن و علامت گذاری سایت هایی که دارای مغایرت کلیک و نفوذ رباتی هستند، بلاک چین می تواند به رهگیری تعداد کلیک و هدف گرفتن مخاطب واقعی با کلیک اصیل کمک کند.
همچنین، فروشندگان تبلیغات می توانند نمایی عملی از توزیع و تراکنش های تبلیغات به نمایش بگذارند. به این ترتیب، مشتریان می توانند داده هایی را که می بینند به لحاظ درستی و دقت ارزیابی کنند. داده ذخیره شده هم بدون ثبت قابل تغییر نیست.
در نهایت، این فناوری به کاربران آگاهی یکپارچه ای از کل فرایند پیش از توزیع کالا مثل ماهیت و منشأ محصول ارائه می دهد. لذا، بلاک چین باعث ارتقا شفافیت و اعتماد در اکوسیستم تبلیغات دیجیتال می شود.

حریم خصوصی داده ها

حریم خصوصی داده ها یکی از مهم ترین چالش ها در صنعت تبلیغات است. ماهیت غیرمتمرکز بلاک چین باعث می شود که اطلاعات امن مانده و از اعضای دیگر در این زنجیره محفوظ باشد.
هر عضوی از شبکه بلاک چین می تواند به اطلاعات مربوط به فعالیت های مختلف در زنجیره دسترسی داشته باشد. افزون بر این، هر دفترکل یک کلید عمومی منحصر به فرد دارد که میان همه مشارکت کنندگان با یک لینک به همه تراکنش های موجود در زنجیره توزیع شده است. در نتیجه، تغییر و نشت داده غیرممکن می شود.
به علاوه، نرم افزارهای بلاک چینی صنعت تبلیغات با ضروری کردن اجازه مخاطب برای استفاده از داده های شخصی، راهکارهایی را برای چالش های مربوط به امنیت داده و حریم خصوصی ارائه کرده اند. این کار امکان کنترل داده ها را به کاربران می دهد.

حذف واسطه

بلاک چین همه واسطه های مورد نیاز برای تراکنش های تبلیغاتی را حذف و هزینه های غیرضروری را کاهش می دهد. این فناوری اساسا با حذف درگاه های مختلف پرداخت و واسطه ها و اشخاص ثالث، هزینه تراکنش ها را پایین می آورد. به عبارت دیگر، بلاک چین تراکنش های تجاری مستقیم میان تبلیغ کنندگان، ناشران و کاربران آن ها را فراهم می کنند.
شایان ذکر است که بلاک چین علاوه بر حذف واسطه هایی مثل گوگل و فیسبوک میان تبلیغ کنندگان و مخاطبان، ارتباط مستقیم میان آن ها و مشتریان بالقوه پدید می آورد.
در کل، جالب است بدانید که تبلیغات کنندگان، ناشران و فروشندگان فناوری تبلیغات اکنون توجه خود را به سمت بلاک چین معطوف کرده اند تا راهکاری برای چالش های متنوع در بخش تبلیغات آنلاین ارائه کنند.

مطالب مرتبط:

تبلیغات در توئیتر، فیس‌بوک و یوتیوب هم با استفاده از تکنولوژی بلاک‌ چین امکان پذیر می‌شود؟

پیشروی تکنولوژی بلاک چین در صنعت تبلیغات و بازاریابی مدرن علیرغم محدودیت های وارد شده بر رمزارزها

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته