پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

تبلیغات در توئیتر، فیس‌بوک و یوتیوب هم با استفاده از تکنولوژی بلاک‌ چین امکان پذیر می‌شود؟

در دنیای تبلیغات، متخصصان بازاریابی به دنبال این هستند که هم اثر فوق‌العاده‌ای روی مخاطبان بگذارند و هم آمار و ارقامی را بالا ببرند که بازدید و ترافیک وبسایت را نشان می‌دهد. اما این خواسته به سختی محقق می‌شود. با وجود انواع و اقسام روش‌های تقلبی که در بالا بردن آمار وبسایت و ظاهر شدن در صفحه نتایج جستجوی گوگل وجود دارد، کار کردن در دنیای تبلیغات کمی دشوار می‌شود. اما به نظر می‌رسد که فناوری‌های تازه‌ای مانند بلاک‌ چین در اینجا هم می‌توانند دست ما را بگیرند و سناریوی تازه‌ای را بنویسند. چطور و چگونه؟

بلاک‌ چین در دنیای تبلیغات

آتایِن (Atayen) شرکتی آمریکایی است که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد و در زمینه طراحی و تولید اپلیکیشن‌های فیس‌بوک فعالیت می‌کند. این شرکت موفق به ساخت اپلیکیشنی غیرمتمرکز شده است. به عبارت بهتر، آتاین با الگوبرداری از توکن تراکنش‌های تبلیغاتی هوشمند (SaTT) توانسته اپلیکیشنی طراحی کند که به کمک آن نیاز به هیچ سیستم پرداخت و واسطه‌ای میان متصدیان اجرای تبلیغات و سفارش‌دهنده آن وجود ندارد. یعنی اگر شرکتی، مسئولیت تبلیغات برند خود را به یک آژانس تبلیغاتی بسپارد، آژانس تبلیغاتی به کمک اپلیکیشنی که آتاین طراحی کرده به سادگی، برنامه‌های تبلیغاتی مورد نظر را پیاده‌سازی می‌کند و محتوای تبلیغاتی با یک قرارداد هوشمند میان شرکت و برند اجرا و تسویه می‌شود.

شیوه دقیق کار به این صورت است که اپلیکیشن مذکور می‌تواند تعداد کاربرانی که با محتوای تبلیغاتی ارتباط برقرار کرده، شناسایی کند و بعد از اینکه رقم مشتریان بالقوه‌ای که به سمت برند هدایت شده‌اند، به تعدادی رسید که شرکت تبلیغاتی و ارباب‌رجوع آن توافق کرده‌اند، کار تسویه حساب پروژه به طور خودکار انجام خواهد شد. برای اندازه‌گیری میزان اثرگذاریِ تبلیغات صورت‌گرفته، اپلیکیشن نام‌برده با شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس‌بوک، توئیتر، یوتیوب در ارتباط است و پلت‌فرم‌های تبلیغاتی مختلف را بررسی می‌کند.

نیاز به وضوح در تبلیغاتِ فروشی

اپلیکیشنی که برای فعالیت در حوزه تبلیغات آنلاین طراحی شده به راحتی می‌تواند انقلابی در این بازار ایجاد کند و بسیاری از مشکلات را در زمینه پرداخت نیز حل نماید. وضوحی که این سیستم برای ارائه گزارش کار شرکت تبلیغاتی به کارفرما دارد و از سوی دیگر شفافیتی که برای پرداخت دستمزد به شرکت تبلیغاتی در آن وجود دارد باعث شده تا نگاه‌ها به سمت این اپلیکیشن جدی‌تر شود. در واقع، استفاده از این سرویس، بازی دوسر سودی است که هم تبلیغات‌چی‌ها را راضی نگه می‌دارد و هم کارفرمایان آنها را. تعداد کلیک‌ها، ترافیک و بسیاری از شاخص‌های سنجش اثربخشی اقدامات تبلیغاتی در سایه این اپلیکیشن، رنگ و بویی حقیقی و مؤثر به خود خواهند گرفت. ازطرفی کلاه‌برداری و تقلب هم با وجود چنین اپلیکیشن‌هایی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

در آخر

هدف رمزارزها، بدل شدن به ابزاری برای خرید و فروش است. هدف فقط معامله و سفته‌بازی نیست. درست مانند پول‌ بی‌پشتوانه و سایر ابزارهای سرمایه‌گذاری، رمز ارزها هم برای شکوفایی و توسعه نیاز به گردش در میان دست خریداران و فروشندگان دارند. ارائه خدمات تبلیغاتی و دریافت دستمزد از طریق رمزارزها می‌تواند شروعِ به جریان افتادن این کاربرد در دنیای دیجیتال رمزارزها باشد.

منبع : cintjournal 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته