پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بنیان گذار علی بابا پس از سه ماه در انظار ظاهر شد

بنیان گذار علی بابا که با غیبت سه ماهه از انظار عمومی به شایعات بسیاری دامن زده بود، در یک مراسم آنلاین حضور یافت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، «جک ما» (Jack Ma) بنیان گذار شرکت چینی تجارت الکترونیک علی بابا (Alibaba) پس از سه ماه با حضور در انظار عمومی به گمانه زنی ها درباره غیبتش پایان داد.

ویدئویی که روز بیستم ژانویه منتشر شد، «ما» را در حالی نشان داد که مشغول بازدید از یک روستای بازسازی شده توسط بنیاد او بود. این اقدام ارزش سهام شرکت علی بابا را که در بورس هنگ کنگ معامله می شود، 9 درصد افزایش داد.

اعتماد سرمایه گذاران در حالی بار دیگر به سهام این شرکت بازگشت که دولت چین ماه ها با اقداماتی مرموز در پی به دست گرفتن کنترل شرکت علی بابا بود که یکی از ثروتمندترین موسسه های این کشور است.

شرکت علی بابا تنها از طریق نرم افزار پرداخت AliPay تامین خدمات مالی فناورانه بیش از 70 درصد شهروندان چین را انجام می دهد.

یک سخنگوی بنیاد خیریه «جک ما» حضور او را در مراسم آنلاین مربوط به معلمان روستایی تایید کرد. «ما» در این ویدئو وعده داده که با همکاری دیگران برای ارتقای آموزش و رفاه عمومی تلاش خواهد کرد.

«ما» در آخرین حضور خود در یک جمع عمومی در ماه اکتبر سال گذشته میلادی، طی یک سخنرانی به شدت از نهادهای تنظیم مقررات و بخش بانکی چین انتقاد کرد و پس از آن دیگر کسی از او خبر نداشت.

این سخنرانی در مراسم آغاز عرضه اولیه «گروه انت» (Ant Group) صورت گرفت. انتظار می رفت این عرضه اولیه 37 میلیارد دلار سرمایه برای این شرکت که ارزش آن در حال حاضر نیز بیش از 300 میلیارد دلار است، جذب کند.

اظهارات «ما» باعث شد مقام های پکن با حساسیت بیشتری علیه شرکت او اقدام و یک پرونده ضدانحصارگرایی علیه علی بابا باز کنند. گزارش های تاییدنشده ای هست مبنی بر اینکه «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین شخصا دستور توقف عرضه اولیه شرکت او را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید

فراتر از زمین: بررسی کاوش های کیهانی

  جذابیت خیره شدن به ستارگان، هزاران سال است که تخیل انسان را مجذوب خود کرده است و کنجکاوی عمیقی را در مورد کیهان مرموز...

نگاهی به آینده پیشرفت های فناوری

  پیشرفت سریع نوآوری و فناوری های آینده در سال‌های اخیر، سرعت نوآوری‌های فن‌آوری شتاب بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده است که ناشی از پیشرفت‌های چشمگیر در...

پلی میان انسانیت، نوآوری و عدالت محوری

  در عصری که مرزهای بین واقعیت و تفکر گمانه‌زنی به طور فزاینده‌ای محو می‌شود، این ایده جذاب که انسان‌ها در اصل می‌توانند شبیه ماشین‌های...

فراتر از مرزهای تخیل: انسانیت، رباتیک، و تلاش برای برابری

    این ایده که انسان‌ها ممکن است شبیه ربات‌های پیشرفته باشند، به‌طور بالقوه توسط هوش‌های برتر از جهان‌های دور یا گوشه‌های مخفی سیاره‌ی خودمان مهندسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته