جمعه 10 فروردین 1403

تحول دیجیتالی ژاپن چه تاثیراتی بر این کشور دارد؟

بر اساس گزارش خدمات سرمایه گذاری «مودی»، تلاش های ژاپن برای دیجیتالی کردن تاثیرات متفاوتی بر روی بخش های مختلف خواهد داشت.

به گزارش سکه نیوز به نقل از پایگاه خبری بلاک چین، تحت نخست وزیری «یوشیهیده سوگا»، دولت ژاپن قصد دارد تحول دیجیتال (DX) را از طریق آژانس دیجیتال تازه تاسیس خود گسترش دهد.

آژانس دیجیتال تلاش ها را برای دیجیتالی کردن عملیات دولت ژاپن و افزایش کارایی خدمات عمومی هدایت خواهد کرد. در درجات مختلف، این طرح کیفیت اعتبار نه تنها دولت های مرکزی و منطقه ای و محلی، بلکه همچنین موسسات تجاری و مالی ژاپن و ابزارهای مالی ساختاریافته را شکل خواهد داد.

هدف این طرح تحت هدایت دولت ایجاد کارایی در ژاپن است زیرا در زمینه پذیرش و آمادگی دیجیتال از دیگران عقب است. کسب و کارهایی که از دیجیتالی شدن پشتیبانی می کنند می توانند سود کسب کنند اما ظهور رقبای جدید می تواند بازیکنان موجود را تهدید کند.

ابتکار جدید ژاپن برای دیجیتالی کردن عملیات دولت و ارائه خدمات عمومی اثربخشی سیاست را تقویت می کند ، از کیفیت اعتبار حاکم حمایت می کند ، اما پیامدهای اعتباری متفاوتی را برای حکومت های منطقه ای و محلی، مشاغل و موسسات مالی به ارمغان می آورد.

به گفته «موتوکی یاناسه» نایب رییس و مدیر ارشد اعتبارات مودی: «تحول دیجیتال با افزایش کارایی عملیاتی و برچیدن سیلوهای بین وزارتخانه ، هزینه های عملیاتی را کاهش می دهد. همچنین می تواند دیجیتالی شدن را در بخش خصوصی تحریک کند که در صورت دستیابی به آن از رشد اقتصادی حمایت می شود.»

اما دورکاری می تواند پیامدهای اعتباری متفاوتی را برای حکومت های منطقه ای به همراه داشته باشد ، برخی از آنها ممکن است بر درآمد آنها فشار وارد کنند. به عنوان مثال ، با کار بیشتر کارگران از خانه، درآمد کرایه در سیستم های حمل و نقل جمعی تحت کنترل حکومت های منطقه ای تحت فشار قرار می گیرد، در حالی که درآمد اجاره املاک با اجاره دفترهای کمتر ، ممکن است کاهش یابد.

در همین حال، مشاغلی که از تلاش دیجیتال سازی پشتیبانی می کنند، مانند استارتاپ ها و شرکت هایی که زیرساخت های فناوری اطلاعات را ارائه می دهند، از افزایش تقاضا بهره مند می شوند، اما شرکت های املاک اداری و تجهیزات دفتری و اداری با از بین رفتن کار از دست می روند و موسسات مالی از عملیات ساده تر بهره مند خواهند شد، گرچه هزینه کوتاه مدت سرمایه گذاری در فناوری و پیشگیری از خطر سایبری زیاد خواهد بود.

سرانجام، برای بخش مالی ساختاریافته ، پذیرش دیجیتال روند ایجاد را بهینه می کند، از افزایش نرخ شاغلیت در جامعه سالخورده پشتیبانی می کند و روند غربالگری اعتبار را با استفاده از هوش مصنوعی تقویت می کند. از طرف دیگر ، دیجیتالی شدن بیشتر می تواند خطرات مربوط به امنیت سایبری مانند کلاهبرداری و سرقت هویت را تقویت کند.

بیشتر بخوانید

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته