پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

جان مک آفی به کلاهبرداری رمزارز متهم شد

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا روز جمعه اعلام کرد جان مک آفی، پیشگام نرم افزار ضد ویروس که شرکت سابق وی هنوز نام وی را یدک می کشد، به جرم کلاهبرداری و پولشویی ناشی از دو طرح ارز دیجیتال متهم شده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، مقامات اجرایی، مک آفی و محافظ شخصی او، جیمی گیل واتسون جونیور را به بهره کشی از دنبال کنندگان انبوه مک آفی در توییتر برای ایجاد تورم مصنوعی قیمت آلت کوین ها از طریق یک طرح به اصطلاح پامپ و دامپ، و مخفی کردن پرداخت های به مک آفی از مشاغل استارت آپ برای تبلیغ عرضه اولیه سکه متهم کردند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


وزارت دادگستری گفت که مک آفی و همدستانش بیش از 13 میلیون دلار از طریق این طرح ها پس انداز کرده اند. این اتهامات در دادگاه فدرال منهتن مطرح شد.

کمیسیون معاملات آتی کالاها، این اتهامات مدنی مربوطه را در رابطه با طرح ادعا شده پامپ و دامپ منتشر کرد.

آدری استراوس، دادستان منهتن در بیانیه ای گفت: «همانطور كه ادعا شد، مک آفی و واتسون با بهره کشی از پلتفرم محبوب شبکه اجتماعی و اشتیاق گسترده در میان سرمایه گذاران بازار در حال ظهور ارزهای دیجیتال، از آنها سو استفاده كردند تا میلیون ها دلار را از طریق دروغ و فریب به دست آورند.»

وزارت دادگستری گفت که مک آفی پس از دستگیری به اتهام فرار مالیاتی که در ماه اکتبر اعلام شد، در اسپانیا بازداشت است.
این سازمان افزود که واتسون پنجشنبه شب در تگزاس دستگیر شد.

وکیل واتسون، آرنولد اسپنسر در بیانیه ای گفت: «جیمی واتسون یک افسر دارای نشان های افتخار سابق نیروی دریایی است. او برای حقوق و آزادی های دیگران جنگید، و این حق را دارد و منتظر است که در دادگاه از حقوق خودش دفاع کند.»

همچنین هر دو مورد توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده متهم هستند. این کمیسیون در در ماه اکتبر، مک آفی را به پنهان کردن بیش از 23.1 میلیون دلار که از طریق ترویج هفت مورد عرضه ارز دیجیتال در توییتر به دست آورده بود، متهم کرد.

در پرونده های ارزهای دیجیتال، مقامات گفتند که مک آفی دارایی های خود را از جمله «ورج»، «رد کوین» و «دوج کوین» به عنوان بخشی از توییت «سکه روز» یا «سکه هفته» از حدود دسامبر 2017 تا فوریه 2018 تبلیغ کرده است.

مقامات گفتند که مک آفی از طریق توییت ها، سخنرانی ها و نقش خود به عنوان مدیرعامل یک شرکت ارزهای دیجیتال در بازار ، خود را به عنوان یک متخصص امنیت سایبری و ارز دیجیتال معرفی می کرد. آنها همچنین او را متهم کردند که به دنبال کنندگان خود گفته هیچ سهمی در سکه ها ندارد، حتی وقتی که وی اظهار داشت چگونه آنها «جهان را تغییر خواهند داد».

کد خبر: 1399121610MGMMMF

مطالب مرتبط:

چگونه با پولشویی در حوزه رمزارز مقابله کنیم؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته