پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

حراج یک خانه در سنت لوییس به عنوان NFT

یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) به عنوان 50 درصد سهام یک خانه در سنت لوئیس در پلتفرم «مینتبل» به حراج گذاشته شده است، اما آیا این به اندازه سند مالکیت ارزش دارد؟

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، سرمایه گذار ایوان مالپیکا شب گذشته سهامی از املاک خود را در سنت لوئیس در بازار NFT مینتبل با قیمت تقریبی 42.43 اتر برابر با ارزش تقریبی 76000 دلار در زمان نوشتن این مطلب، به حراج گذاشت.

این فروش NFT، مالکیت مشاع (50 درصدی) این خانه بازسازی شده را به خریدار تضمین می کند، با اشاره به اینکه قیمت خانه سال گذشته 138،000 دلار ارزیابی شده بود و در حال حاضر 1200 دلار درآمد ماهانه از اجاره آن ایجاد می کند. در این فهرست فروش می خوانیم:

«بیایید با اولین NFT برای املاک تاریخ سازی کنیم!»


ارز دیجیتال چیست؟


مالپیکا در گفتگو با کوین تلگراف اظهار داشت که استفاده از NFT امکان خرید ملک با ارز دیجیتال را فراهم می کند، اما با تشکیل شرکت با مسئولیت محدود بین خریدار و وی، از این مالکیت 50/50 پشتیبانی قانونی می شود.

مالپیکا، که به عنوان سرپرست مدیریت ریسک در شرکت «ورایزون» کار می کند، گفت: «NFT در واقع بیان نمی کند که شما به طور قانونی مالک آن هستید، تا زمانی که توافق نامه عملیاتی را که ثبت شده است بنویسیم.»

«فروش به عنوان NFT و نصف آن امکان انجام تراکنش آسان شرکتی را فراهم می کند. برخی از بانک ها یا شرکت های دارای عنوان ممکن است پرداخت کامل ارزهای دیجیتال را قبول نکنند. در حال حاضر شما نمی توانید یک ملک واقعی اجاره ای را با 100 درصد رمزارز خریداری کنید. اما با این روش، فروش نیمی از آن به عنوان یک مشارکت، چنین امکانی را فراهم می کند.»

«کار بر روی نام شرکت قبلاً در حال انجام بوده و خریدار جدید و من یک شرکت با مسئولیت محدود جدید ایجاد خواهیم کرد و آنچه را که «سند سریع ادعا» نامیده می شود با یک توافق نامه عملیاتی تکمیل خواهیم کرد.»

با توجه به اینکه حقوق قانونی و مالکیت اعطا شده توسط NFT ها مبهم هستند، کوین تلگراف اکیداً به هر شخص علاقه مند توصیه می کند قبل از سرمایه گذاری در املاک از طریق توکن های غیر قابل تعویض با یک وکیل مشورت کنند.

مالپيكا خود را به عنوان يك سرمايه گذار بلند مدت در املاك توصيف كرد که پیش تر 30 قرارداد مشارکت 50/50 را انجام داده است.

در زمان نوشتن مقاله، این حراج کمتر از 100 بازدید داشته و هیچ پیشنهادی نداشته است. مالپیکا اظهار داشت که اگر این فروش موفقیت آمیز باشد، ایده را گسترش می دهد.

موسس «مای اتر والت»، کوسالا هماچاندرا، اخیراً به کوین تلگراف گفت که NFT ها به تدریج برای تحت پوشش قرار دادن مالکیت املاک و مستغلات تکامل می یابند. به گفته هماچاندرا:
«من فکر می کنم این نسخه فعلی از توکن های غیرقابل تعویض همچنان به موارد استفاده بزرگتر و گسترده تر تبدیل خواهد شد. مواردی مانند املاک و مستغلات و اثبات مالکیت اموال مشهود؛ در هر جا NFT ها می توانند به انجام اقدامات قانونی کمک کنند. آن وقت است که همه چیز واقعا جالب می شود.»

کد خبر: 1399122108MGMMMH

مطالب مرتبط:

NFT نقاشی سوزانده شده «بنکسی» 400 هزار دلار به فروش رسید

فروش اولین توییت به عنوان یک NFT توسط مدیر عامل توییتر

هفت نکته که باید درباره NFT بدانید

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال اسکیل نتورک (SKL)

اسکیل نتورک (SKL) به عنوان یک شبکه انعطاف پذیر توصیف شده است که برای ایجاد مقیاس پذیری در اتریوم طراحی شده است. این پروژه...

آشنایی با ارز دیجیتال بیکری توکن (BAKE)

ارز بیکری توکن (BAKE) در سپتامبر سال 2020 راه اندازی شد و بخشی از اکوسیستم بیکری سواپ است. ارائه دهندگان نقدینگی از طریق توکن...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته