جمعه 10 فروردین 1403

دامپ و پامپ قیمت ریپل توسط یک گروه تلگرامی

قیمت ریپل (XRP) در معاملات امروز با نوساناتی جدی همراه شد و پس از این که از 70 سنت نیز عبور کرد بار دیگر با افت همراه شد.

به گزارش سکه نیوز، به نظر می رسد این افزایش توسط گروه تلگرامی Buy & Hold (t.me/pumpxrp) تقویت شده که در روز شنبه به وجود آمده است. در 24 ساعت ابتدایی، عضویت این گروه به سقف 200 هزار نفر رسید و مجبور به انتقال به یک گروه جدید با نام مشابه و لینک متفاوت شدند (t.me/pumpxrpofficial).

 

درصورتی که میخواهید بیشتر راجع به ریپل بدانید بهتر است مقاله ریپل چیست را بخوانید

 

گفته می شود موضوعاتی که در این گروه ها رد و بدل شده، باعث شده است که قیمت XRP تحت نوساناتی شدید قرار بگیرد و این موضوع می تواند مصداقی از دستکاری قیمت باشد.

این در حالی است که کارشناسان بارها به این موضوع اشاره کرده اند که دارندگان عمده رمزارزها می توانند با ایجاد نوسنات کوتاه و یا بلندمدت، برای خود سودهای قابل توجهی ایجاد کنند. این در حالی است که معامله گران خرد در این بین متضرر می شوند.

نمودار بالا نوسانات امروز قیمت XRP را نشان می دهد که در آن شاهد افزایش و کاهش شدید قیمت در یک ساعت مشخص هستیم.

به گفته «جهن چو»، موسس شرکت فناوری «کنتیک کتیپال»: «گروه های بامپ رمز ارز مانند «وال استریت بتس» توجه خود را از دوج کوین به سمت XRP تغییر داده اند.»

تاکتیک های کلاسیک تقویت و تضعیف (بامپ و دامپ) ارزش رمزارز خصوصاً برای XRP که دارای یک ارتش دنبال کنندگان بزرگ است چیز جدیدی نیست. با این حال، ممکن است روحیه آنها توسط گروهی از معامله گران آماتور روزانه بر اساس یک انجمن ردیت به نام وال استریت بتس افزایش یافته باشد، که اخیراً یک حمله خرید هماهنگ به خرده فروش بازی های ویدیویی یعنی گیم استاپ را آغاز کرد، و این باعث ایجاد فشار کوتاه مدت و وارد آوردن خسارات سنگین به صندوق های تامینی شد.

با این حال معامله گران بر این باورند که به نظر می رسد اعضای گروه تلگرامی مذکور به نام گروه وفادارند و دارنده XRP نیز هستند.

این در شرایطی است که پس از شکایت SEC از ریپل، قیمت رمزارز XRP تا 20 سنت نیز کاهش پیدا کرده بود و این روزها با توجه به دامپ و بامپ هایی که صورت می گیرد، قیمت این ارز دیجیتال به محدوده 60 سنتی رسیده است و با توجه به عدم رشد بنیادین قیمت احتمال ریزش آن وجود دارد.

قیمت ریپل در معاملات امروز با نوساناتی جدی همراه شد و پس از این که از 70 سنت نیز عبور کرد بار دیگر با افت همراه شد.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته