پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

درخواست اعتراضی SEC با محور اخطار عادلانه

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) با هدف قرار دادن یکی از استدلالهای اصلی حقوقی ریپل، از دادگاه درخواست می کند تا دفاع ریپل مبنی بر «عدم رسیدگی مناسب و اخطار عادلانه» را رد کند، با این ادعا که دولت وظیفه ای برای هشدار دادن به ریپل ندارد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از فورکست،SEC در بیانیه این درخواست اعتراضی، اظهار داشت: «اصل دفاع ریپل بر این استوار است که SEC موظف بود اما به ریپل به طور خاص هشدار نداد که در حال نقض قانون است.»


آشنایی با ارز دیجیتال ریپل (XRP)


SEC اظهار داشت: «این دفاع از منظر قانونی ناکافی است و باید به آن ضربه وارد شود.»

SEC نوشت: «ادعای ریپل مبنی بر اینکه SEC باید به یک شرکت کننده در بازار در مورد تخلف قانونی خود هشدار دهد، یا اینکه SEC باید مقررات یا راهنمایی هایی را صادر کند تا بتواند از اختیارات اعطا شده به خود از جانب کنگره برای اجرای اساسنامه اوراق بهادار استفاده کند، در روند رسیدگی یا هر اصل دیگر قانونی جای ندارد و حمایت نمی شود.»

SEC در ماه دسامبر شکایتی را علیه ریپل مطرح کرد و ادعا کرد که XRP یک اوراق بهادار ثبت نشده به ارزش بیش از 1.38 میلیارد دلار آمریکا است. این رگولاتور همچنین رئیس اجرایی ریپل، کریس لارسن و مدیر عامل شرکت برد گارلینگهاوس را به اتهام کمک و مشارکت در تخلفات ریپل و کسب 600 میلیون دلار سود شخصی از فروش ثبت نشده XRP ، به عنوان متهم معرفی کرد.

بر اساس پرونده های حقوقی در اوایل این ماه، گارلینگهاوس و لارسن به دنبال رد اتهامات علیه خود هستند. در اوایل این هفته، دارندگان XRP به عنوان یک متهم شخص ثالث، به امید محافظت از منافع خود در این پرونده، یک درخواست دخالت به دادگاه ارسال کردند.

با توجه به پاسخ ریپل به شکایت SEC ، ریپل چهار دفاع از خود مطرح کرده: اول، SEC در اثبات ادعا شکست خورده است. دوم، ریپل بند 5 قانون اوراق بهادار را نقض نکرد زیرا XRP یک اوراق بهادار یا قرارداد سرمایه گذاری نیست، و هیچ ثبت نامی در ارتباط با هر گونه توزیع یا فروش XRP توسط ریپل لازم نبود. سوم، SEC موفق به اثبات تخلفات بعدی توسط ریپل نشده است، و چهارم، SEC نتوانسته بود نسبت به غیرقانونی بودن رفتار ریپل و نقض حقوق آئین دادرسی ریپل اخطار عادلانه بدهد.

SEC در درخواست جدید خود در این هفته، ادعا کرد که در زمینه دارایی های دیجیتال راهنمایی کرده است، با استناد به گزارش دائو خود در سال 2017 در مورد توکن های دائو، که به این نتیجه می رسید که عرضه و فروش توکن های دائو برای مطابقت با فدرال قوانین اوراق بهادار، نیاز به ثبت نام در SEC یا واجد شرایط بودن برای معافیت از شرایط ثبت نام قوانین اوراق بهادار فدرال دارند.

SEC نوشت: «پیام SEC به صادرکنندگان توکن دیجیتال روشن بود: استفاده از دفتر کل توزیع شده یا فناوری بلاک چین برای افزایش سرمایه باید مطابق با قوانین اوراق بهادار فدرال باشد.»

جی کلیتون رئیس وقت SEC همچنین بارها به فعالان بازار اطلاع داد که SEC می تواند سرمایه گذاری های مربوط به دارایی های دیجیتال را به عنوان عرضه اوراق بهادار ببیند.

وکلای SEC در مورد دفاع اخطار عادلانه ریپل نوشتند: «دفاع ریپل، اگر پذیرفته شود، به این معنی است که هر زمان آژانس بخواهد یک قانون طولانی مدت را برای مجموعه خاصی از حقایق اعمال کند، متخلف می تواند ادعا کند که سکوت آژانس قبل از تشکیل پرونده اجرایی رافع مسئولیت در همان اقدام است. این یک قانون نیست و نباید هم باشد.»

وضوح رگولاتوری در ایالات متحده می تواند در حال ظهور باشد. در اوایل این هفته، مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه حذف موانع نوآوری در سال 2021را تصویب کرد که هدف آن این بود که SEC و کمیسیون معاملات آتی کالا با هم در مورد دارایی های دیجیتال کار کنند.

پروندهSEC علیه ریپل در حال حاضر در مرحله کشف است و هر دو طرف درمورد اینکه چه اطلاعاتی را باید با طرف مقابل به اشتراک بگذارند درگیر هستند. در اوایل این هفته، SEC درخواستی را ارائه داد و از قاضی خواست كه مانع از جستجوی بیشتر ریپل در مورد ارتباطات داخلی كارمندان SEC شود.

SEC در حال اطاعت از دستور تاریخ 6 آوریل دادگاه است و بر اساس آن، SEC را به جستجوی ایمیل های مشخص برای ارائه اطلاعات ملزم می کند. به طور خاص از SEC خواسته شد تا اطلاعات مربوط به سه ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم، و XRP را جستجو کند.

SEC نوشت: «متهمان در واقع به دنبال شواهد مربوطه نیستند، بلکه به دنبال آزار و اذیت SEC ، از بین بردن محور پرونده و خسته کردن SEC هستند.»

کد خبر: 1400020402MGMMMF

مطالب مرتبط:

پایان رسمی همکاری ریپل و مانی گرام

ریپل به دنبال راه اندازی پلتفرم معاملاتی است

انتقالات خیره کننده XRP توسط ریپل و کوین بیس

ریپل اختلاف حقوقی خود را با یوتیوب حل و فصل کرد

ایجاد بلاک چین خصوصی ریپل برای ساخت CBDC

بیشتر بخوانید

SEC در برابر ریپل: مخالفت دادگاه با درخواست ریپل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مجاز است از طریق درخواست ایجاد تفاهم نامه، به دریافت اسناد از صرافی های خارجی و شرکای تجاری...

SEC نماینده دارندگان XRP را به ترویج خشونت متهم کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، با انتشار یک یادداشت پاسخ قانونی دیگر، به مخالفت با دخالت دارندگان XRP در پرونده علیه...

SEC سخنان قاضی و نکات کلیدی را تحریف می کند

ریپل اخیرا در یک پاسخ کاملاً قاطع، یادداشتی را علیه درخواست SEC مبنی بر نادرست بودن دفاع «هشدار منصفانه» ریپل، منتشر کرد. این درخواست...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته