جمعه 10 فروردین 1403

دستگیری اخاذان بیت کوینی در پاکستان

دنیای مالی هرگز نتوانسته است خود را در برابر فعالیت های کلاهبرداری که در دنیا جریان دارد محافظت کند. بازار ارزهای دیجیتال، که خود فضایی رو به رشد است، سهم متعادلی از فعالیت های متقلبانه مرتبط با آن را داشته است. با این حال، برخلاف امور مالی سنتی، ناظران هنگام رسیدگی به چنین جرایمی اقدامات سختگیرانه ای را اعمال می کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از امب کریپتو، یک مورد اخیر در پاکستان گزارش شده است، جایی که پلیس چندین نفر را مربوط به اولین پرونده اخاذی از طریق رمزارز در کشور بازداشت کرده است. بر اساس گزارش ها، پلیس صاحب خانه ای را که شاکیان، دو تبعه خارجی به همراه دو مظنون دیگر در آن گروگان بودند، دستگیر کرد.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


یكی از مظنونان به نام رعنا عرفان محمود شناخته شد و پرونده ای نیز علیه وی و یكی از شرکای جرمش تشکیل شده است. گروگان ها ماریا اسپاری تبعه سوئیس و استفان شهروند آلمان (نام خانوادگی ناشناخته مانده است) بودند که توسط سه مرد با لباس پلیس به همراه یک نفر دیگر ربوده شدند.

پس از تهدید گروگان ها، قربانیان 6 هزار و 300 یورو پول نقد پرداختند و انتقال آنلاین 1.8 بیت کوین را انجام دادند که نزدیک به 9 هزار دلار بود. مظنونان با ساخت یک فیلم جعلی خواستار 300 میلیون روپیه اضافی (1.91 میلیون دلار) شدند.

طبق گفته های عبدالغفار قیصرانی، یکی از مقامات اجرایی کشور، پلیس موفق شده مبلغ پرداختی را جدا از بیت کوین بازیابی کند. رمزارز قبلاً به حساب دیگری منتقل شده است و تیم تحقیقاتی برای بازیابی آن از سازمان های اطلاعاتی کمک می گرفت.

اگرچه رگولاتور ها در پاکستان به بیت کوین و رمزاز توجه می کنند، اما فعالیت های غیرقانونی نگرانی فزاینده ای را در منطقه ایجاد کرده است. در نوامبر سال 2020، بانک مرکزی تصریح کرد که برخلاف ترس حاکم در بیشتر جامعه رمزارز، رمزارز را منع نمی کند.
در حقیقت، کمیسیون بورس و اوراق بهادار پاکستان مقاله ای در زمینه رگولاتوری پلتفرم های معاملات ارزهای دیجیتال منتشر کرد.

این مقاله رویکرد رگولاتوری رمزارز را تشریح می کند و شامل توصیه هایی است که توسط گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و همچنین مقررات ارائه شده توسط مالزی، هنگ کنگ و ایالات متحده ارائه شده است.

با این حال، پلیس در این کشور به کاربران و دولت در مورد افزایش موارد باج گیری و اخاذی مربوط به رمزارز هشدار داده است. بیت کوین در مرکز این موارد بوده است و چنین اقدامات کلاهبرداری به همراه کمبود رگولاتوری در بین کاربران رمزارز منطقه، ترس بیشتری را القا می کند.

کد خبر: 1399121705MGMCMF

مطالب مرتبط:

سناتور آمریکایی: بیت کوین پایان بدی خواهد داشت

بیل گیتس: بیت کوین برای کره زمین مضر است

نظر بیل گیتس راجع به بیت‌کوین چیست؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته