چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

دستگیری هکر هندی با ۱.۲ میلیون دلار رمزارز مسروقه

پلیس هند ۱.۲ میلیون دلار ارز دیجیتال که یک هکر از طریق نفوذ به وب سایت های دولتی، پورتال های بازی آنلاین و صرافی های رمزارز به دست آورده بود را ضبط کرد.

به گزارش سکه نیوز ، به نقل از پایگاه خبری بیت کوین، پلیس شاخه جرائم متمرکز ایالت بنگلور در هند اعلام کرد بیت کوین هایی به ارزش ۹ کرور (۱.۲۳ میلیون دلار) از یک هکر ۲۵ ساله ضبط کرده است.

این هکر که کریشنا نام دارد یک مهندس نرم افزار و ساکن جایاناگارا در جنوب این ایالت هندی است. او در نوامبر ۲۰۲۰ به جرم استفاده از بیت کوین برای خرید مواد مخدر در دارک وب دستگیر شد.

پلیس بنگلور در این باره می گوید: ما از کریشنا ۳۱ بیت کوین ضبط کردیم که ارزش آنها به ۹ کرور می رسد.

به گفته پلیس این هکر جوان و دوستانش با استفاده از بیت کوین های سرقت شده علاوه بر خرید مواد مخدر، در هتل های چند ستاره اقامت می کردند.

کریشنا در آگوست ۲۰۱۹ میلادی از پرتال الکترونیکی دولت محلی کارناتاکا نیز سرقت کرد و برای دزدیدن ۱۱ کرور در محل دستگیر شد.

به گفته مقامات پلیس این مجرم با استفاده از بدافزار مالکان وب سایت های هک شده را مجبور می کرد به او باج پرداخت کنند. او اطلاعات کارت های اعتباری و نقدی کاربران این سایت ها را سرقت می کرد.

تحقیقات بیشتر نشان داد کریشنا و ۵ نفر از دوستانش با استفاده از انواع مختلف بدافزار به ۳ صرافی بیت کوین و سایت های قمار نفوذ کرده بودند.

آنها همچنین با استفاده ازروش های مشابه به سایت های YFI coin در کشورهای مختلف نفوذ کرده بودند.

هکر جوان پس از هک وب سایت ها و سرقت پول، سرمایه ها را به بیت کوین تبدیل و از طریق یک شریک تجاری خرج می کرد. به گفته پلیس بیت کوین ها از طریق یک متهم دیگر مبادله می شدند. او پس از تبدیل بیت کوین، پول را در حساب کریشنا واریز می کرد.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته