جمعه 10 فروردین 1403

خالق کاردانو: دوج کوین حباب خطرناک است

خالق رمزارز کاردانو و مدیرعامل شرکت IOHK گفت که رشد دوج کوین (DOGE) حباب خطرناکی است که در صورت سقوط ممکن است توجه نهادهای نظارتی را به بازار رمزارز بیشتر جلب کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو بریفینگ، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) با انتقاد از رشد سریع ارزش بازار رمزارز دوج کوین، گفت: «دوج همیشه برای صنعت رمزارز نوعی شوخی داخلی، یک جور اسباب بازی، رمزارز مسخره بازی و یک چیز جالب بوده است.»


دوج کوین (Dogecoin) چیست ؟


اظهارات هاسکینسون در حالی مطرح می شود که دوج کوین در روز جمعه در تداوم عملکرد صعودی خود، در عرض 24 ساعت 124 درصد افزایش قیمت داشت.

هاسکینسون که در یک ویدیوی یوتیوبی صحبت می کرد، یادآور شدکه افزایش قیمت دوج کوین عمدتا به خاطر تبلیغات ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، در توییتر بوده است.

او همچنین افزود که علت دیگر رشد دوج کوین «دستکاری بازار توسط نهنگ های باهوش» بوده است. اشاره هاسکینسون احتمال تالار گفت و گوی وال استریت بتز (WallStreetBets) در شبکه اجتماعی ردیت است که کمپین های مختلف سرمایه گذاری را تاکنون ترتیب داده است.

هاسکینسون استدلال کرد که رشد دوج پایدار نیست و این ارز دیجیتال تیم توسعه پایداری ندارد. او همچنین افزود که کدنویسی دوج تا حد زیادی بر اساس بیت کوین است و در صورت بروز مشکلات امنیتی، این رمزارز به خوبی برای مقابله با آن تجهیز نشده است.

خالق کاردانو حتی سرمایه گذاران را به فروش دارایی دوج کوینشان ترغیب کرد و گفت: «اگر پول در آورده اید، خب عالی است، اما از این دارایی خارج شوید! این یک حباب است، واقعی نیست، هیچ چیز پایداری در آن وجود ندارد.»

هاسکینسون علاوه بر این اظهار داشت که حباب دوج کوین می تواند به معنای تأثیر طولانی مدت برای صنعت رمزارز باشد.

به اعتقاد او، پس از ترکیدن حباب دوج کوین، نهادهایی مانند کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) و کنگره این کشور در پی پرسش هایی خواهند آمد. «انواع نهادهای مقرراتی ورود می کنند و می گویند که این ثابت می کند که صنعت رمزارز نمی تواند خود را کنترل کند.»

هاسکینسون ابراز داشت که در صورت ادامه این روند، مقرراتی بر صنعت رمزارز اعمال خواهد شد که پروژه های بلاک چین مجبور به دریافت مجوزهایی مثل مجوز بانک ها شوند

وی توضیح داد: «آن وقت صنعت رمزارز به یک باشگاه مختص دعوت شدگان تبدیل خواهد شد که از بالا به پایین کنترل می شود و همه آزادی هایی که موفق شده ایم از سیستم مالی سنتی بگیریم، از بین خواهد رفت».

مدیرعامل IOHK تاکید کرد که حتی قبل از ترکیدن حباب، قیمت های بسیار بالا در بازار می تواند توجه قانونگذاران و نهادهای تنظیم مقررات بین المللی را جلب کند.

وی گفت: «اگر این دروازه ورود سرمایه گذاران خرد به اکوسیستم ما باشد، در برهه ای از زمان به همه ما آسیب خواهد رساند».

انتقادات هاسکینسون از دوج کوین با توجه به اینکه او راهبر توسعه بلاک چین رقیب آن یعنی کاردانو است، طبیعی است. اما هاسکینسون فقط ارز دیجیتال خود (کاردانو) را به عنوان گزینه جایگزین تبلیغ نکرد.

او پروژه های دیگری مثل آلگوراند (Algorand)، تزوس (Tezos)، آوالانچ (Avalanche) و اتریوم 2 (Ethereum 2.0) را پایدار توصیف و تاکید کرد که هر یک از این ها «تیم، سرمایه و مسئولیت پذیری بزرگی دارند».

باید دید آیا نگرانی های هاسکینسون محقق می شود یا خیر. اگرچه مقررات رمزارزها به طور فزاینده ای سختگیرانه می شود، بسیاری از پروژه های رمزارزی جدید همچنان در حال شکوفایی است.

کد خبر: 1400012901AAMMMF

مطالب مرتبط:

بازی جدید ایلان ماسک، این بار دوج کوین، حاکم شهر جدید او می‌شود!

مؤسس اصلی دوج کوین: رمزارز دوج کوین لایق این افزایش قیمت‌ها نیست

بیشتر بخوانید

دوج کوین (Dogecoin) چیست ؟ هر آنچه که باید بدانید !

دوج کوین (Dogecoin) در 6 دسامبر 2013 راه اندازی شد. از سال ۲۰۱۳ بود که دنیا به طور جدی تری به ارزهای دیجیتال نگاه کرد....

دوج کوین چیزی جز یک حباب کلاسیک و جنون نیست

علیرغم مقبولیت جهانی دوج کوین و پشتیبانی سلبریتی ها، مدیر ارشد فناوری شرکت بزرگ سرمایه گذاری دارایی های دیجیتال، آن را جنون و یک...

کاهش احساسات شبکه های اجتماعی نسبت به دوج

پس از یک صعود قابل توجه، احساسات رسانه های اجتماعی نسبت به سکه شوخی کاهش یافته است. آمریکایی ها این ارز دیجیتال را به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته