جمعه 7 اردیبهشت 1403

مؤسس اصلی دوج کوین: رمزارز دوج کوین لایق این افزایش قیمت‌ها نیست

سازنده اصلی دوج تمام دارایی هایش را برای خریدن یک خودرو دسته دوم فروخته است و باور دارد که دوج کوین لایق این افزایش قیمت ها نیست.
بنیانگذار دوج کوین، بیلی مارکوس فاش کرد که او سهام دوج خود را در سال 2015 به مبلغی معادل یک خودروی هوندا سیویک دست دوم فروخته است.
مارکوس در اوایل این هفته در نامه ای سرگشاده به انجمن دوج کوین در ردیت تلاش کرد تا خود را به اعضای جدید جامعه معرفی کند و ارزش واقعی این توکن را پس از جنون به وجود آمده و رشد 900 درصدی آن از اواخر ژانویه توضیح دهد.
در این پست، او در زمینه تاریخچه دوج کوین توضیحاتی ارائه کرد، چیزی که مانند یک رابطه عشق و نفرت از زمان عرضه این توکن به عنوان یک شوخی در سال 2013 شروع شد.
مارکوس ادعا کرد که او در سال 2015 به دلیل آزار و اذیت آنلاین از طرف جامعه دوج از آن کنار کشید و اینکه او از مسیری که جامعه پیش گرفته بود ناراحت بود. در همان سال، ماركوس گفت كه به دلیل از دست دادن شغل خود با نگرانی های مالی روبرو شده و تصمیم گرفت كه دوج خودش را به پول نقد تبدیل کند: «من تمام رمزارز هایی را که در سال 2015 داشتم پس از استعفا و ترس از اندوخته پس اندازم در آن زمان، در مجموع به اندازه کافی برای خرید یک هوندا سیویک دسته دوم دادم و یا فروختم.»


دوج کوین (Dogecoin) چیست ؟ هر آنچه که باید بدانید !


افزایش نجومی ارزش به نظر می رسد آنچنان برای مارکوس مهم نیست. مارکوس اظهار کرد که نمی تواند بحث های مربوط به افزایش قیمت تا یک دلار را درک کند که باعث می شود این سکه شوخی از لحاظ ارزش بازار با شرکت های پیشرو آمریکایی هم رده شود.
به گفته وی: «مردم در مورد رسیدن دوج کوین به 1 دلار صحبت می کنند. این یعنی ارزش بازار دوج از شرکت هایی که به میلیون ها نفر خدمات ارائه می دهند بیشتر خواهد بود، مانند بویینگ، استارباکس، امریکن اکسپرس، و آی بی ام. آیا دوج کوین لیاقت چنین چیزی را دارد؟ این چیزی نیست که من بتوانم درک کنم، چه برسد به اینکه پاسخ دهم.»
مارکوس تصریح کرد که ارزش واقعی دوج در جامعه و پتانسیل های آن نهفته است. او گفت که اگر جامعه تجسم لذت، مهربانی، یکدلی و خلاقیت باشد، این همان ارزش واقعی دوج است.
نامه مارکوس به دنبال افزایش دوباره علاقه و گمانه زنی درباره دوج، با افزایش 50 درصدی قیمت سکه پس از اینکه ایلان ماسک در 4 فوریه در توییتر نوشت «دوج رمزارز مردم است» منتشر شد. در سال 2019 ماسک از طرف جامعه دوج کوین در یک نظر سنجی توییتری به عنوان مدیر عامل فرضی دوج کوین انتخاب شد و اخیراً وی به عنوان شوخی خود را مدیر عامل سابق دوج کوین معرفی کرد. به نظر می رسد مارکوس علاقه ثروتمندترین فرد جهان به این سکه را کاملا سوررئال می داند.
ماركوس گفت: «من از آن جدا شدم، اما عجیب است كه چیزی كه در عرض چند ساعت درست كردم الان بخشی از فرهنگ اینترنت است. دیدن اینکه ایلان ماسک در مورد آن صحبت می کند بسیار سرگرم کننده است. این احمقانه به نظر می رسد، اما این طغیان بزرگ در پشت آن وجود دارد.»

مطالب مرتبط:

نوسان شدید قیمت XRP پس از دوج کوین

آیا ایلان ماسک همه را درباره دوج کوین گمراه کرده است؟

جستجوی دوج کوین در گوگل از بیت کوین پیشی گرفت

رپر معروف برای بازار گرمی دوج‌کوین به ایلان ماسک پیوست

بیشتر بخوانید

10 COMMENTS

  1. من فکر میکنم که این دوستمون افکار قدیمی داره و از جامعه سرخورده هست و نمیتواند احساس کند که قرن بیست و یکم هستیم و دنیای که ایشون در ان بوده نمیتواند این دوره جدید را درک کند پسر خوب دنیا لحظه لحظه در حال ابداع چیزهای جدیده و با این ایده ها پول در میارن تو کجا سیر میکنی البته من حق میدم که ایشون رمز ارزهای خودش را فروخته و قابل درک این قیمتها نیست ولی بدون که یک دلار که سهله قیمت هر دوج بزودی بیست دلاره اون موقع چی برا گفتن داری؟ برات دعا میکنم شاید مثمر ثمر باشد.

    • عزیزم فضایی فکر نکن ارز های دیجیتال اومدن که تورم که دولت ها ایجاد میکنن از بین ببرن دوج کوین خودش نا محدود و تورم زاس و به اندازه رمز ارز های بدون تورم نمی ارزه و تعداد ارز در چرخشش به شدت بالاس وقتی میگی 20 دلار یعنی بشریت از موقع وجودش این قدر پول به چاپ نرسونده اگه قرار بر رشد نجومی باشه این رشد متعلق به رمز ارز های دیگه اس نه دوج کوین

  2. سوال اینه که اگر این آقا هنوز دارایی سابقش‌رو داشت بازم همچین حرفی میزد؟!
    سابق هم یک عده کلا بر این باور بودند که کریپتو کارنسی ها ارزشی ندارند چون پشتوانه‌ای ندارند. حالا که می‌بینید بیت کوین نمونه ارزهای دیجیتال نزدیک به ۴۸ هزار دلار قیمت داره.
    ارزش رو خود مردم تعیین میکنند. قضاوت با شما!

    • تمامی ارزهای دیجیتال حداکثر تا چند سال آینده فعال هستند و به زودی زود از رده خارج خواهند شد البته به جز چندتا که واسه اونا هم قوانین سخت گیرانه ای اعمال میشه
      اگر قرار باشه هر کی از خواب بیدار میشه یه ارز کد نویسی کنه که سنگ روی سنگ نمی‌مونه و البته این قوانین سخت گیرانه برای جلوگیری از قاچاق _ اعمال تروریستی و عوامل مشابه هست که فک کنم کیف ارزهای دیجیتال کارت شناسایی باشه شاید…

  3. سلام اخرین باری که اینطور حرفی از سازنده اتریوم شنیدم گفت ارز دیجیتال یعنی ریزش و سود چند هزار درصدی قیمت اتریوم از 1400دلار تا 90دلار رسید پس مطمعا باشید کل داراییش الان فروخته ما میریم برا ریزش شدید که اینا خرید کنن به نظر بنده بازار اوجشه شک نکنید بیت 15000دلاری رو خواهیم دید به نسبت ارزهای دیگه هم همینطور پس اگر تو سود هستید خروج بزنید لذت ببرید از سودتون

  4. doge از بیت کوین پیشی خواهد گرفت این نظر منو در کتاب گینس ثبت خواهند کرد

    • باید منطقی فکر کنیم و قبول کنیم که دنیای دیجیتالی را پیش رو داریم و اگر دیر بجنبیم از اینی که هستیم عقب افتاده تر هم خواهیم شد ….پس بجنبید و بخرید تا پشیمون نشید..

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته