شنبه 1 اردیبهشت 1403

دیفای عصر طلایی جدیدی را در صنعت فیلم رقم می‌زند؟

فرصت هایی وجود دارد که می توان برای ادغام دیفای در صنعت فیلم از آن ها استفاده کرد تا روند سرمایه گذاری آسان و شفاف شود.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، با انفجار ویدئوهای منتشر شده در فضای مجازی در دوران همه گیری کرونا و اکنون که حدود 40 میلیارد دلار در پروتکل های مالی غیرمتمرکز قفل شده، وقت تلاقی امور مالی غیرمتمرکز و صنعت فیلم است.

تامین مالی فیلم یک سیستم دست و پاگیر و ناکارآمد است. سرمایه گذاران اولین کسانی هستند که پول خرج می کنند، اما هنگام برداشت سود آخرین هستند. هیچ شفافیتی در نحوه استفاده از سرمایه در حین تولید یا نحوه تخصیص سود پس از توزیع وجود ندارد.

تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری معمولا براساس داده های مختصر درباره علایق مردم اتخاذ می شود؛ از این رو، شانس موفقیت یک فیلم تا زمان اکران آن کاملا نامشخص است. فناوری دیفای و بلاک چین می توانند با ایجاد حوزه جدیدی از تامین مالی غیرمتمرکز فیلم یا DeFiFi، بسیاری از این مشکلات را برطرف کنند.


بلاک چین چیست؟


DeFiFi چیست؟

تصور کنید که یک صندوق غیرمتمرکز فیلم ایجاد شده است که در آن همه سرمایه گذاران در موفقیت فیلم هایی که توسط این پلتفرم تولید می شود، سهیم هستند. با استفاده از فناوری بلاک چین و تمرکززدایی، سازندگان می توانند پروژه های خود را به جامعه ای ارایه دهند که برای انتخاب فیلم های مناسب برای سرمایه گذاری رای می دهند. پروژه های برنده بودجه مورد نیازشان را از محل وجوه تحت مدیریت این جامعه دریافت می کنند.

تولید این فیلم ها خارج از بلاک چین اتفاق می افتد، لذا نیاز است ، بنابراین نیاز که اعضای جامعه DeFiFi نظارت کنند که بودجه چگونه در مراحل تهیه مصرف می شود.سپس فیلم تکمیل شده روی پلتفرم برای مخاطبان داخلی که به آن رای داده اند، توزیع می شود.

فرایند حسابداری کاملا شفاف خواهد بود، چرا که ارز درون برنامه ای که برای تماشای فیلم پرداخت می شود، دوباره به صندوق DeFiFi برمی گردد و بر مبنای قرارداد رمزنگاری شده میان مشارکت کنندگان تقسیم می گردد. از آنجا که همه تراکنش ها در دفترکل تغییرناپذیر و شفاف ثبت می شود، هیچ ابهامی در مورد نحوه استفاده از سود وجود نخواهد داشت.

این سطح از شفافیت در فرآیندهای تامین مالی، تولید و توزیع موجود که پراکنده است، دیده نمی شود. در یک اکوسیستم DeFiFi، سازندگانی که هیچ دسترسی به منابع مالی ندارند، می توانند ایده های خود را عملی کنند. مردم عادی که معمولا هالیوود تصمیم می گیرد چه چیزی ببینند، در این سیستم در مورد این که چه فیلیم تولید شود، نقش خواهند داشت. سرمایه گذاران هم می توانند براساس علایق واقعی مردم، تصمیم هوشمندانه بگیرند که از کدام فیلم پشتیبانی کنند.

با استفاده از«خرد جمعی»، هر فیلمی مخاطبانی در داخل پلتفرم دارد که پس از انتشار فیلم به طور طبیعی به تبلیغ آن خواهند پرداخت. شفافیت بی سابقه هزینه ها و توزیع سود می تواند شمار افراد علاقه مند به سرمایه گذاری در فیلم ها را به طرز چشمگیری افزایش دهد و به طور بالقوه منجر به یک عصر طلایی جدید برای صنعت سینما شود.

عصر طلایی فیلم غیرمتمرکز

با تسهیل و ایجاد شفافیت در سرمایه گذاری در فیلم، سرمایه گذاران بیشتری تمایل به مشارکت در این روند خواهند داشت. هرچه سرمایه بیشتری برای تولید فیلم در دسترس باشد، فیلم های بیشتری تولید می شود، از فیلمسازان بیشتری با ایده های جالب حمایت می گردد و محتوای عالی تری به طرفداران فیلم در سراسر جهان ارایه می شود. طلوع دوران جدیدی در صنعت فیلم سازی غیرمتمرکز به ما بستگی دارد.

پیگیری حقوق معنوی و پاداش تعامل به صورت دیجیتال، از دیگر موارد استفاده دیفای و فناوری بلاک چین است که می تواند به گسترش اکوسیستم سرگرمی برای حمایت بیشتر از سازندگان و جلب مشارکت هواداران کمک کند.

در حال حاضر تنها چاره ایده هایشان بدون اعتبار یا پرداخت مورد استفاده قرار می گیرد، مراجعه به دادگاه است که برای بسیاری از فیلمسازان هزینه بر است. یک سیستم مدیریت دیجیتال حقوق معنوی به هنرمندان امکان می دهد که ایده های خود را در هر مرحله از مفهوم، پرورش ایده، فیلمنامه، نسخه اولیه و نسخه نهایی فیلم که هست، ثبت کنند.

این ایده ها یا محصولات در یک دفترکل تغییرناپذیر و با مهر زمان ثبت می شود و اهرم فشاری در اختیار هر سازنده ای که ایده یا کارش بدون جبران خسارت به سرقت رفته باشد، قرار می دهد.

افزون بر این، طرفداران و دیگر مشارکت کنندگان در اکوسیستم می توانند به خاطر مشارکتشان در ساخت یک جامعه موفق فیلم پاداش دریافت کنند. این بر خلاف شبکه های اجتماعی است که در آن درآمد زحمت درآمد میلیاردها دلاری پلتفرم با کاربران است، اما هیچ پاداشی برای سهمشان از رشد انفجاری این غول های فناوری دریافت نمی کنند.

زمان آن فرا رسیده که کاربران کنترل داده های خود به دست گیرند؛ داده هایی که معادل ارز در حوزه دیجیتال است. در یک اکوسیستم DeFiFi، کاربران برای مشارکتشان در تولید محتوا، تبلیغ پست ها، یا انجام دیگر کارهای ضروری برای نگهداری از شبکه غیرمتمرکز، مانند راه اندازی نود، ، تایید اعتبار تراکنش ها یا شناسایی اشکالات در کد، پاداش دریافت می کنند.

دیفای تازه در ابتدای راه است

دیفای در رشد مجموع اقتصاد رمزارزها نقشی بی اندازه پررنگ داشته است و همچنان نقشی محوری در جذب کاربران به این فضا ایفا خواهد کرد. بسیاری از موثرترین موارد استفاده دیفای هنوز به طور کامل محقق نشده است، از این رو، رشدی که در سال 2021 شاهد آن خواهیم بود، از رشد آن در سال 2020 پیشی خواهد گرفت. فرصت هایی برای استفاده از دیفای در صنعت فیلم هست که جذب سرمایه، اعطای حق نشر، خزانه داری و مدیریت صندوق پوشش ریسک بخشی از آن است.

کد خبر: 1399121703AAMCMF

مطالب مرتبط:

دیفای قانون ناپذیر

دیفای و امور مالی سنتی چگونه قابل ادغام هستند؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال سندباکس (SAND)

سندباکس که در سال 2011 راه اندازی شد، یک دنیای مجازی مبتنی بر بلاک چین است که به کاربران امکان می دهد دارایی های...

آشنایی با ارز دیجیتال استراتیس (STRAX)

استراتیس یک پلتفرم بلاک چین به عنوان یک سرویس است که چندین محصول و خدمات را برای شرکتها ارائه می دهد، از جمله راه...

توکن و استاندارد ERC20 چیست؟

ERC-20 مجموعه ‌ای از قوانینی است که باید روی یک توکن پیاده‌ سازی شود تا امکان فعالیت روی شبکه اتریوم برای آن ایجاد شود. ERC-20ها...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته