جمعه 7 اردیبهشت 1403

رئیس جمهور ونزوئلا وعده افزایش استفاده از «پترو» در سال 2021 را داد

رئیس جمهور ونزوئلا می گوید در سال 2021  استفاده از ارز دیجیتال دولتی این کشور (پترو) افزایش خواهد یافت.

به گزارش سکه نیوز، به نقل از کوینونس، نیکولاس مادورو مدعی است که سال 2021، سال توکن وابسته به نفت این کشور (PTR) خواهد بود.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین قول تسریع روند دیجیتالی کردن کامل اقتصاد کشور را داد. هم اکنون 77 درصد تراکنش های تجاری در این کشور از طریق روش های دیجیتال به بولیوار (واحد پول) انجام می شود. هنگام سخنرانی دوره ای در یک گرد همایی کشوری، رییس جمهور درباره احیای پترو سخن گفت که از نظر برخی تحلیل کنندگان پتانسل بالایی حداقل در بخش اقبال عمومی ندارد.

مادورو در فکر قوی سازی پرداخت های دیجیتال

رییس جمهور ونزوئلا در تلاش برای قوی سازی پرداخت دیجیتال و جدا سازی آن از پول نقد است.

او در این باره گفته است: «ما می خواهیم روش پرداخت از طریق ارز ملی را برای تمامی مشاغل و حمل و نقل عمومی از طریق یک سیستم پرداخت بدون نیاز به اتصال آنلاین تسهیل کنیم».

مادورو همچنین تصریح کرد که 77 درصد تراکنش های تجاری در این کشور از طریق دیجیتال به بولیوار و 20 درصد نقدی انجام می شود. او همچنین اعلام کرد که پلتفرم انتقال ارز دیجیتال در این کشور بیش از 21 میلیون کاربر ثبت نامی دارد.

ونزوئلا همچنان درگیر تورم شدید

ونزوئلا در حال حاضر درگیر بحران اقتصادی شدیدی است که به تورم بسیار بالا منجر شده است. رئیس جمهور اقتدارگرای این کشور اکنون دست به دامن بلاک چین و قبول ارز دیجیتال شده است تا اقتصاد کشورش را به حالت عادی تری باز گرداند.

در این هرج و مرج، این کشور تحت تحریم از سوی آمریکا و سازمان ملل نیز قرار دارد. بسیاری از مردم در این اوضاع مجبور به فرار از کشور شده اند.

مادورو همچنین تاکید کرده است که سیستم های ملی و جهانی ارز دیجیتال به همراه فناوری بلاک چین و برنامه های کاربردی جدید برای رفع برخی مشکلات در سال 2021 عرضه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته