چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

راه حلي براي پيشگيري از باج افزارهاي رمزارزي وجود دارد؟

هشدار: باج افزار های رمزارزی در حال تقویت و توسعه بیشتر هستند

یکی از مقامات سابق اما موفق و برجسته وزارت امنیت میهن ایالات متحده آمریکا می گوید که باج افزار چیزی است که تقریبا هر فرد آمریکایی نگران آن است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، کریستوفر کربس، مسئول پیشین وزارت امنیت ایالات متحده، روز گذشته در مصاحبه ای خواستار نظارت بیشتر دولت بر ارزهای دیجیتال شد و گفت که پرداخت های ناشناس تهدیدی است که هر شخص آمریکایی نگران آن است.


باج افزار چیست؟حملات باج خواهانه چگونه صورت می گیرند؟


در مصاحبه ای با برنامه نیمه شب با بیل ماهر، از این مدیر سابق آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های ایالات متحده درباره افکار وی درباره بیت کوین سوالاتی پرسیده شد.

ماهر پرسید: «چه اتفاقی برای بیت کوین رخ خواهد داد؟ به کجا خواهد رفت؟ این به نوعی به حیطه کار شما مربوط است، من می بینم که این باعث سقوط تمدن می شود، اما شاید من یک ضد روشنفکر هستم.»

کربس گفت: «ارز دیجیتال، همانطور که من می بینم، یکی از فاکتورهای منحصر به فردی است که به مجرمان سایبری اجازه داده است مقدار زیادی باج افزار در سراسر ایالت ها و سازمان های محلی ما مستقر کنند. این ها مربوط به پرداخت های ناشناس هستند، و من فکر می کنم این یک تهدید سایبری است که هر آمریکایی عادی نگران آن است.»

ماهر با اشاره به گزارش IBM خاطرنشان كرد كه 1600 مدرسه توسط باج افزار مورد حمله قرار گرفته اند، و كربس افزود كه «همچنين حمله هايي به بيمارستان ها و سازمان هاي دولتي نیز صورت گرفته است، منظورم اين است كه بالتيمور دو بار، آتالانتا، شهرستان مکلنبرگ در کارولینای شمالی، 23 شهرستان در تگزاس، و لوئیزیانا چندین بار مورد حمله قرار گرفته اند.»

ماهر پاسخ داد: «و آنها فقط پول می خواهند. این هیچ چیز پیچیده ای نیست، این ایدئولوژیک نیست.» و به طرز حیرت انگیزی این حملات باج افزاری را با طرح فیلم «جان سخت» مقایسه کرد.

كربس در ادامه هشدار داد كه در صورت عدم اقدام جدی، این افراد شرور به طور فزاینده ای افزایش و تقویت خواهند شد. وی توصیه کرد به ارزهای دیجیتال در کیف پول های صرافی ها دقت کنید، به کشورهایی که خانه مجرمان اینترنتی برای هدف قرار دادن ایالات متحده فشار آورید و به دولت های ایالتی و محلی کمک کنید تا سیستم دفاعی خود را بهبود ببخشند.

باج افزار ها در چند سال اخیر در حال افزایش هستند و به یک معضل جدی در فضای ارزهای دیجیتال تبدیل شده اند. در یک نظرسنجی اخیر توسط اینشورنس ژورنال مشخص شد که فقط 43 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که ارز دیجیتال یک روش پرداخت معتبر است و یک نظر سنجی دیگر در سال 2020 نشان می دهد که 90 درصد از پاسخ دهندگان نگران استفاده از ارزهای دیجیتال برای مقاصد پولشویی هستند.

كربس پس از اخراج توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، به دلیل اعتراض به طرح تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، مورد توجه قرار گرفت. این مقام دولتی سابق همچنین پیشنهادات سیاستگذاری مانند سرمایه گذاری در برنامه های آموزشی و دفاع سایبری ایالتی و محلی را ارائه داده است.

کد خبر: 1400010803MGMMMF

مطالب مرتبط:

استکینگ رمزارز | تمام آنچه که باید درمورد سپرده گذاری رمزارز بدانید!

رمزارز یا کریپتوکارنسی چیست؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته