شنبه 1 اردیبهشت 1403

آشنایی با ارز دیجیتال ایاس (EOS)

EOS یک پلتفرم بلاکچین است که با یک هدف ساده طراحی شده است: طراحی یک بلاکچین با ظرفیت تجاری.

این جمله بدان معنی است که این پلتفرم باید قادر باشد برنامه های غیرمتمرکز (DApps) را به کار گیرد، بسیار مقیاس پذیر باشد و به میلیون ها کاربر همزمان سرویس دهد.

عملکرد این پلتفرم مشابه بلاکچین اتریوم است، با این تفاوت که سریعتر و مقیاس پذیرتر است. این بلاکچین زیرساخت ایجاد برنامه های غیر متمرکز با کارایی بیشتر را برای توسعه دهندگان فراهم کرده است. با این حال ، مدتهاست که ترس از تمرکز بیش از حد این پروژه، موجودیت آن را تهدید می کند و به گونه ای در معرض نابودی قرار گرفته است. این تمرکز به صورتی است که اکنون بیشترین سهم موجودیت هایی که زنجیره را اداره می کند در چین هستند و همین عامل ترس از مداخله دولت را ایجاد می کند.


بلاک چین چیست؟


بسیاری از شرکت هایی که به راه اندازی این بلاکچین کمک کردند، در حال حاضر پروژه را رها کرده اند. یکی از این افراد یوگن لوزگین (Eugene Luzgin) بود که مدیر عامل شرکت پشتیبانی و توسعه راه حل های بر پایه بلاکچین و حامی ایاس بود. لوزگین این پروژه را رها کرد و گفت که دیگر نمی توان برای حمایت از این بلاکچین بدون دریافت حمایت از نهنگ های بزرگ EOS (اصطلاح عامیانه برای کسانی که دارای تعداد بسیار زیادی توکن هستند)، بودجه بدست آورد.

این نهنگ ها به طرز چشمگیری از بلاکچین های مستقر در چین حمایت می کنند. بلاکچین هایی وجود دارند (معروف ترین آن بیت کوین است) که نهنگ ها در مورد زنجیره آن ها اتفاق نظر ایجاد می کنند و تصمیمات حکومتی می گیرند و پاداش های قابل توجهی را از این راه از آن خود میکنند و همچنین مردم و سهامداران خرد را در نتیجه تصمیمات خود متضرر می کنند.

بنا به تحقیق سایت کوین دسک، این امر به دلایلی که شامل تمرکز و دستکاری و سانسور است، به یک نگرانی گسترده در میان اعضای قدیمی EOS تبدیل شده است.

اخیرا نیز در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۱، پروژه بزرگ شبکه Effect، یک پلت فرم غیرمتمرکز مالی (DeFi) که شرکت ها را به نیروی کار جهانی متصل می کند، توسعه خود را در بلاکچین EOS تغییر داد و به بلاکچین دیگری منتقل کرد.

توسعه دهندگان شبکه Effect اعلام کردند که دلیل اصلی تغییر بلاکچین، نگرانی در مورد آینده بلاکچین EOS و رهبری آن است. در ژانویه ۲۰۲۱، مدیر عامل و مدیر پروژه شرکت بلاکچین ایاس، دن لاریمر ، ایاس را برای پیگیری پروژه های شخصی جدید خود ترک کرد.

شبکه Effect نیز وعده های تحقق نیافته برای رسیدگی به بسیاری از مواردی که شبکه اصلی EOS را دچار مشکل می کند و ترک پروژه توسط مدیر عامل آن را به عنوان عوامل انگیزشی برای جستجوی بلاکچین بهتر عنوان می کند.

این تیم ادعا می کند شبکه خود، که آینده کار غیرمتمرکز را ایجاد می کند، پرکاربردترین و بزرگترین پروژه در شبکه اصلی EOS تا به امروز بوده است، این پروژه مشتریانی از جمله Kraft Heinz ، Linus Tips Tips و سازمان ملل را داشته است.

بسیاری از کارشناسان هشدار داده اند که ترک ایاس توسط Effect، ممکن است به معنای پایان ایجاد برنامه هایی با موارد استفاده واقعی در زنجیره EOS و بدتر شدن وضعیت این بلاکچین باشد.

تولد پروژه ایاس

ایده این پروژه از دنیل لاریمر (Daniel Larimer) است که بیشتر به دلیل طراحی و ایجاد بستر بیت شرز (BitShares) شناخته شده است. او همچنین یکی از بنیانگذاران بلاکچین استیم (Steem) است و در حال حاضر نیز مدیر ارشد فناوری (CTO) در پروژه ایاس است. از جمله دیگر دستاوردهای Larimer ایجاد الگوریتم اجماع DPoS (اثبات تفکیک شده الگوریتم سهام) و فناوری گرافن (Graphene) است. لامیرر در ژانویه ۲۰۲۱ این شرکت را ترک کرد.

وی در یک فایل صوتی عنوان کرد: « من همچنان ایجاد بازار آزاد، یافتن راه حل های داوطلبانه برای تأمین زندگی، آزادی، مالکیت و عدالت برای همه را ماموریت خود می دانم. و به این راه ادامه خواهم داد. البته دقیقاً نمی دانم پروژه بعدی چیست، اما اکنون به ساخت فناوری های غیرقابل سانسور بیشتر علاقه دارم.»

پس از ترک پروژه توسط لامیرر، علاوه بر آسیب هایی که به این شبکه وارد شد، در طول ۲۴ ساعت، قیمت EOS نیز ۱۵ درصد کاهش یافت. شخصیت مهم دیگر Brendan Blumer است که مدیر عامل فعلی پروژه است.

Larimer اولین رونمایی از ایده خود را در کنفرانسی در سال 2017 اعلام کرد. در آن زمان ، EOS با راه اندازی ICO (ارائه اولیه سکه) شروع به کار کرد.

برنامه توزیع توکن به شرح زیر است:

200.000.000 توکن (20٪ از کل) در مدت 5 روز توزیع شده است. این دوره از 26 ژوئن 2017 آغاز و در تاریخ 1 ژوئیه 2017 پایان یافت.

700.000.000 توکن (70٪ از کل) به 350 دوره 23 ساعته تقسیم شده است. هر یک از این دوره ها از اول ژوئیه 2017 آغاز و در مجموع 2.000.000 توکن توزیع می کنند.

100.000.000 توکن (10٪ از کل) مختص block.one است.

در ابتدا ، قیمت اولیه 5 دلار برای هر توکن در نظر گرفته شد. اما با این حال، قیمت به سرعت سقوط کرد و به 0.48 دلار رسید. در نوامبر 2017 ، EOS شروع به صعود کرد. در ژانویه 2018 ، به حداکثر تاریخی خود در حدود $ 13 USD رسید.

EOS از همان ابتدا با تردید زیادی در دنیای رمزنگاری و کریپتوکارنسی ها روبرو شده است. اندکی پس از راه اندازی EOS، هنگامی که سازندگان بلوک پیشرو به سمت غلط حرکت کردند، این رمزارز متلاشی شده به نظر می رسید.

در میان اولین اقدامات آنها، BPs (block producers) هفت حساب را که نشان داده شده بود دارای توکن های سرقت شده هستند مسدود کرد (توکن هایی که با فریب کاربران در هنگام انتقال دارایی ها از اتریوم در نتیجه یک فروش جعلی به دست آمد.)

تصمیم برای تعلیق این حساب ها بحث و جدل زیادی را در همان ابتدا ایجاد کرد (که اکنون نیز کل بلاکچین با آن روبرو است) ، زیرا BP های برتر این کار را بدون هیچ نوع فرآیند حاکم بر توافق انجام دادند. یک قانون اساسی تهیه شده بود، اما از همه پرسی از کاربران EOS عبور نکرده بود.

توسعه پروژه

پروژه ی ایاس را لاریمر در تاریخ 1 ژوئن 2018 به طور رسمی به یک پروژه منبع باز (Open Source) تبدیل کرد. در آن زمان و پس از انتشار کد پروژه، اطلاعات پایه ای و اساسی برنامه نویسان برای بهره برداری از پتانسیل این بلاکچین ایجاد شد.

با این کار، تیم توسعه دهنده به یک جامعه توسعه دهندگان تبدیل می شود که توسط block.one کنترل می شود. دلیل این امر امکان توسعه سریعتر اهداف پروژه است.

پروتکل DPoS  رمزارز ایاس

ویژگی اصلی EOS که پروتکل اجماع آن است، همیشه بحث برانگیزترین ویژگی آن نیز بوده است. EOS از یک مدل پروتکل اجماع به نام اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS) استفاده می کند، پروتکلی که با کاهش تعداد گره هایی که در اجماع مشارکت دارند، کارایی بالاتری را حاصل می کند.

اثبات سهام نمایندگی‌شده، در واقع یک مکانیسم دموکراتیک برای انتخاب تعدادی اعتبارسنج محدود برای یک شبکه است. به این معنی که تمامی دارندگان کوین‌های شبکه، با گروگذاشتن یا اصطلاحاً «سهام‌گذاری» کوین‌های خود، می‌توانند نمایندگانی را از طریق رأی‌گیری انتخاب کنند تا وظیفه اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ایجاد بلاک‌ها را به نیابت از سایر مشارکت‌کنندگان شبکه انجام دهند. در این مکانیسم، قدرت رأی هر شرکت‌کننده، متناسب با تعداد کوین‌های سهام‌گذاری‌شده است.

DPoS می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، اما در EOS ، 21 گره قدرت کل زنجیره را در اختیار دارند. این 21 گره توسط دارندگان توکن انتخاب می شود وآنهایی که بیشترین رای را دارند در 21 نفر برتر حضور می یابند. این رأی گیری به طور مستمر ادامه دارد.

در زمان نگارش این مقاله ، اکثر نودها محل زندگی خود را در داخل چین نشان می دهند. به نقل از کوین دسک منابعی به این سایت گفته اند که چندین نفر دیگر نیز با وجود ظاهر کشورهای دیگر در واقعیت در چین واقع شده اند.

تولید بلوک

در بلاکچین ایاس هر ۰.۵ ثانیه یک‌بار، یک بلاک جدید ساخته می شود و در هر بازه زمانی، دقیقاً یک نماینده مشخص مجوز ساخت بلاک را کسب خواهد کرد. اگر بلاک موردنظر در زمان برنامه‌ ریزی ‌شده تولید نشود، این فرصت از دست خواهد رفت و این امکان به نود دیگری واگذار نخواهد شد. در چنین حالتی یک تأخیر ۰.۵ ثانیه‌ای یا بیشتر در بلاک چین ایجاد خواهد شد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم،‌ در بلاک چین ایاس بلاک‌ها در دسته های ۱۲۶تایی تولید می‌شوند (۶ بلاک برای هریک از ۲۱ نود). در ابتدای هر دوره، ۲۱ نود منحصر به ‌فرد با کسب اکثریت آرا، به ‌عنوان تولیدکنندگان ۱۲۶ بلاک بعدی تعیین می‌شوند.

ترتیب زمانی فعالیت تولیدکنندگان بلاک هم بر اساس توافق بیش از دو سوم نودهای منتخب (۱۵ نود یا بیشتر) تعیین خواهد شد.۲۱ نفر برتری که در بخش قبل به آن پرداختیم، در ایاس درآمد قابل توجهی کسب می کنند و تقریباً 50 نفر دیگر (این تعداد ثابت نیست) به عنوان سازندگان بلوک آماده به کار، درآمد معنی داری کسب می کنند، هر دو بخشی از تورم سالانه 1 درصد از توکن های EOS را نیز در اختیار دارند.

بسیاری از سازندگان بلوک مانند EOSSphere ، ShEOS ، EOSAmsterdam ، EOS Detroit ، EOS Dublin که قبلاً در 21 نفر برتر دیده می شدند، اکنون دیگر حتی به عنوان نامزدهای سازندگان بلوک آماده به کار واجد شرایط دریافت پاداش نیستند.

ویژگی های ایاس

EOS پروژه ای است که تمرکز آن بر حل بسیاری از مشکلات فناوری بلاکچین است اما برای دستیابی به این هدف، بایستی مجموعه ای از ارکان اساسی را تحقق بخشد:

۱. استفاده رایگان: این پلت فرم باید انعطاف پذیری را به توسعه دهندگان و کاربران برای ارائه خدمات رایگان ارائه دهد. این امر به توسعه گسترده تر این فناوری بستگی دارد.

۲. بازیابی در برابر خطاها: سیستم عامل باید به اندازه کافی قدرتمند باشد تا اشتباهات ناگهانی را به طور کامل تصحیح و بازیابی کند.

۳. عملکرد ترتیبی: برخی از برنامه ها وجود دارد که به دلیل مراحل ترتیبی وابسته به هم نمی توان آنها را با الگوریتم های موازی پیاده سازی کرد. به همین دلیل، پلتفرم ایاس باید بتواند از عملکرد سریع پشتیبانی کند.

۴. عملکرد موازی: برنامه های کاربردی که در مقیاس بزرگ به کار گرفته می شوند باید حجم کار را بین چندین پردازنده مرکزی و کامپیوتر تقسیم کنند.

ایاس چگونه کار می کند؟

ایاس یک بستر بلاکچین است که برای فراهم کردن امکان مقیاس دهی عمودی و افقی برنامه های غیرمتمرکز طراحی شده است. از این نظر ، ایاس مشابه اتریوم است. قابلیت های هر دو برای امکان توسعه برنامه های توزیع شده بسیار زیاد است. با این حال ، نکات فنی مهمی وجود دارد که EOS در آن ها از مزیت خاصی نسبت به اتریوم برخوردار است.

از جمله این نکات:

  • امکان ساخت حساب ها، سیستم های احراز هویت و پایگاه های داده.
  • ارتباط ناهمزمان بین گره ها.
  • برنامه نویسی موازی برای مهار پتانسیل چند هسته ای پردازنده.
  • مقیاس پذیری بالا
  • حذف هزینه ها و کمیسیون ها
  • اجرای سریع و آسان برنامه های غیرمتمرکز.
  • سیستم بروزرسانی ساده
  • بازیابی خطا

نکته مهم دیگر داشتن پروتکل اجماعی است که برای مقیاس پذیری بالا طراحی شده است. در توسعه ایاس، از پروتکل اثبات نمایندگی سهام(DPoS) استفاده شده است. به این ترتیب، همه کسانی که توکن های EOS دارند، به لطف سیستم رأی گیری و تأیید، قادر به انتخاب بلوک خواهند بود. تولید ارز مجاز است. به عبارت دیگر، یک کاربر می تواند متناسب با رأیی که جمع می کند بلوک را تولید کند. این شبکه می تواند هر 0،5 ثانیه یک بلاک و هر بار 126 دسته بلاک تولید کند.

هزینه ساخت برنامه غیر متمرکز (DApp) در ایاس

هزینه تولید dApp بر روی EOS به سه عامل اصلی بستگی دارد – انواع منابع ، استفاده از منابع و تخصیص منابع. بیایید در مورد این سه عامل به طور دقیق بحث کنیم.

۱. نوع منبع

در dApps ، حساب ها سه نوع منبع را مصرف می کنند:

  • RAM – حالت ذخیره سازی
  • شبکه – پهنای باند و ذخیره سازی ورود به سیستم
  • CPU – محاسبات عملیات

۲. استفاده از منابع

• رم: ذخیره سازی وضعیت بلاکچین به اطلاعاتی اطلاق می شود که از منطق برنامه قابل دسترسی است. این شامل داده هایی مانند دفترچه سفارش و مانده حساب است.

• پهنای باند شبکه: پهنای باند شبکه هر زمان که کاربر تراکنشی را ارسال می کند به طور موقت مصرف می شود. این مقدار به عنوان میانگین مصرف در بایت طی سه روز گذشته محاسبه می شود.

• پهنای باند CPU: پهنای باند CPU هر زمان که کاربر تراکنش یا معامله ای را ارسال می کند به طور موقت مصرف می شود. این به عنوان میانگین مصرف در میکروثانیه طی سه روز قبل محاسبه می شود.

۳. تخصیص منابع

• شبکه، CPU و استیکینگ: پهنای باند شبکه و پهنای باند CPU براساس تعداد توکن های نگهداری شده در یک قرارداد سهام 3 روزه اختصاص داده می شود. پهنای باند شبکه و CPU مصرف شده با گذشت زمان به طور خودکار آزاد می شود و می توانید دوباره از همان توکن های ذخیره شده استفاده کنید.

• رم: RAM باید به قیمت بازار خریداری شود، که از الگوریتم Bancor پیروی می كند. الگوریتم Bancor در پروتکل Bancor برای توکن های موجود در بلاک چین های قرارداد هوشمند با هدف مکانیسم مستقل نقدینگی و تعیین خودکار قیمت ها ایجاد شد. پهنای باند شبکه و پردازنده به طور خودکار آزاد می شود. اما، RAM فقط هنگامی پاک می شود که داده ها از حساب پاک شوند، و پس از آن می توانید RAM را با قیمت بازار مجدداً بفروشید.

استخراج EOS

از آنجا که استخر استخراج EOS وجود ندارد، تنها راه استخراج، عضویت در استخر استخراج اتریوم است. ماینرهای منفرد تعداد زیادی ریگ (RIG) دریافت می کنند. از آنجا که دشواری استخراج در حال حاضر زیاد است، بعید به نظر می رسد که مقدار انرژی استخراج به دست آمده ااز این ریگ ها حتی یک بلوک هم باشد.

اما ، باید بدانید که استخرهای استخراج، هش ریت همه استخراج کنندگان را در آن ترکیب می کند و احتمال یافتن بلوک ها را به صورت گروهی افزایش می دهد. بنابراین حتی اگر موفق نشوید، یک بازپرداخت مداوم از استخر دریافت خواهید کرد.

مراحل انجام این کار بسیار ساده است:

مطابق با انتخاب خود، استخراج کننده مربوطه را روی استخر اتریوم تنظیم کنید. بعد از اینکه Ether به دست آوردید، می توانید با استفاده از یک تبادل که از آن جفت رمزارز پشتیبانی کند، آن را به EOS تبدیل کنید. اکنون می توانید بگویید EOS شما استخراج شده است.

استخراج ابری EOS

استخراج ابری یکی از بهترین گزینه ها برای آن دسته از ماینرهایی است که می خواهند ارز رمزنگاری شده را استخراج کنند اما شناخت مناسبی از آن ندارند. با این کار کاربران می توانند رمز ارز را با کمک سخت افزار ابری استخراج کنند.

کاربر به طور کلی سهمی از توان استخراج را خریداری می کند و در نتیجه بخشی از سود خود را به شرکت پرداخت می کند. بهترین قسمت در مورد استخراج ابری این است که هزینه کمتری دارد. اما این نکته را در نظر بگیرید که خطر این نوع استخراج بسیار بالاست و احتمال هک نیز نسبت به روش های دیگر بیشتر است.

برخی از خدمات دهندگان مشهور استخراج ابری برای استخراج EOS عبارتند از:

۱. هش فلر(Hash Flare)

این یک شرکت شناخته شده است که در سال 2015 راه اندازی شده است. Hashflare قراردادی با نرخ هش 100 KH / s با قیمت 2.20 دلار با هزینه نگهداری صفر پیشنهاد می کند. کاربر می تواند هر 24 ساعت سه استخر انتخاب کند و هش را بین آنها تقسیم کند. اگر می خواهید توانایی های استخراج خود را افزایش دهید ، می توانید سود خود را دوباره در نرخ هش سرمایه گذاری کنید. روند کار بسیار ساده است و حداقل حد برداشت برای اتریوم 0.100 ETH است که شامل هزینه های کارمزد نیز می شود.

۲. جنسیس (Genesis)

Genesis یکی از معتبرترین شرکتهای ارائه دهنده خدمات استخراج اتریوم است. این سرویس دارای دوره استخراج مادام العمر است، بنابراین نیازی به امضای قرارداد هر ساله نیست ، و علاوه بر این، آنها هیچ هزینه نگهداری نمی گیرند.

مبتدیان می توانند با یک قرارداد استخراج مادام العمر 100 G / s شروع کنند ، که ممکن است نحوه عملکرد استخراج ابری و ماشین حساب استخراج EOS را توضیح دهد. آنها سه دسته قرارداد دارند که یکی در مورد طلا و دو مورد دیگر از پلاتین و الماس است.

۳. نوو(Nuvoo)

شرکت استخراج Nuvoo در کبک کانادا واقع شده است که این کشور به نوبه خود بر انرژی سبزتر و هزینه های پایین تأکید دارد. Nuvoo در مورد اطلاعات تماس خود شفاف و باز است و در صورت سوال می توانید با پشتیبانی آنها در تماس باشید. هیچ استخراج رایگانی برای EOS وجود ندارد. آنها چهار بسته دارند: استارتر ، برنز ، نقره و طلا.

تفاوت بین آنها فقط در مصرف انرژی برای مبلغ مشخصی است. به نظر می رسد چیزی شبیه به این است:

شروع کننده: 369.99 دلار برای 10 MH / s ؛
برنز: 1109.99 دلار برای 30 MH / s
نقره: 2219.99 دلار برای 60 MH / s
طلا: 4439.99 دلار برای 120 MH / s

کیف پول های EOS

برای EOS  کیف پول های مختلفی را میتوان استفاده کرد که در زیر چند کیف پول برتر معرفی میشود.

۱. کیف پول لجر نانوX (Ledger Nano X)

شرکت فرانسوی Ledger پیشرو در تولید کیف پول های ارز دیجیتال، آخرین محصول خود را در نیمه دوم ژانویه سال 2019 با نام Ledger Nano X روانه بازار کرد. بزرگترین ویژگی که کیف پول لجر نانو ایکس را نسبت به سایر محصولات این شرکت متمایز می سازد داشتن باتری داخلی و فناوری بلوتوث می باشد که به کاربر این اجازه را میدهد که که در هر زمان و هر مکان با بلوتوث به تلفن همراه خود متصل شود. کاربر با استفاده از تلفن همراه خود قادر به ارسال و دریافت توکن‌ ها خواهد بود و فرآیندهای تراکنش در کیف پول سخت افزاری را می‌تواند از طریق گوشی تلفن همراه هدایت کند.

۲. کیف پول ترزور (Trezor one)

گزینه دیگر در بخش کیف پول سخت افزار ، Trezor One است. این کیف پول علاوه بر پشتیبانی از Doge ، از 700 دارایی و رمز دیجیتال از جمله Bitcoin ، Ethereum و Litecoin نیز پشتیبانی می کند.

مانند Nano S ، کلیدهای خصوصی Dogecoin شما روی دستگاه شما ذخیره می شود که این فرآیند، دسترسی به وجوه شما را برای هکرها دشوارتر می کند.

Trezor One یک کیف پول آفلاین است ، با این حال ، کاربران می توانند آن را از طریق برنامه Trezor Bridge به صورت آنلاین نیز دریافت کنند. فقط بخاطر داشته باشید که این امر باعث می شود هنگام اتصال به کامپیوتر، امکان حملات وجود داشته باشد.

۳. کیف پول تراست ولت (TrustWallet)

بایننس، پلتفرم معاملاتی در دنیای ارزهای دیجیتال، پشتیبان کیف پول Trust Wallet است. در جولای 2018 بود که بایننس اعلام کرد Trust Wallet را تحت مالکیت خود درآورده تا سرویس‌های بهتر ارائه دهد و امنیت بیشتری برای کاربران ارزهای دیجیتال به ارمغان آورد.

زمانی که بایننس کنترل Trust Wallet را در دست گرفت، این کیف پول فقط اتریوم و توکن‌های آن را پشتیبانی می‌کرد اما الان این لیست گسترش زیادی پیدا کرده است.

Trust Wallet دارای ویژگی‌هایی برای افزایش امنیت موجودی ارزهای دیجیتال است. با نصب کیف پول Trust Wallet کلید خصوصی کاربران در هیچ سروری نگه‌داری نمی‌شود بلکه بطور رمزنگاری شده در دستگاه خود کاربران حفظ می‌شود.

کاربران Trust Wallet با امنیت می‌توانند کوین‌ها و توکن‌های خود را در کیف پول داشته باشند، قیمت آنها را مشاهده کنند و در صورت لزوم سایر کیف پول‌ها را در Trust Wallet بازیابی نمایند. برای نصب Trust Wallet نیازی به وارد کردن مشخصاتی مانند ایمیل یا نام نیست. اما مهمترین نکته این است که بایننس همیشه با تحریم و بلوکه کردن کاربران ایرانی، نام نیکی در بین آن ها ندارد و این کیف پول هم ساخته همان شرکت است. بنابراین این کیف پول، انتخاب چندان مناسبی برای کاربران ایرانی به نظر نمی رسد.

کد خبر: 1400010802TSMCMF

مطالب مرتبط:

توکن شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

لاو کوین (Lovecoin) چیست؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته