جمعه 7 اردیبهشت 1403

رد درخواست مجوز بانکداری شرکت رمزارز سوییسی توسط رگولاتور

سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس (FINMA)، رگولاتوری اصلی مالی این کشور، نظر نامطلوبی در مورد درخواست «بیت کوین سوییس» برای مجوز بانکی ارائه داده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، طبق یک اعلامیه رسمی در 17 مارس، درخواست فعلی بیت کوین سوییس به دلیل برخی عناصر مختلف مربوط به قوانین صدور مجوز، قادر به اخذ مجوز های لازم نخواهد بود. به همین ترتیب، بیت کوین سوییس تصمیم گرفته است تا درخواست خود را پس بگیرد.


ارز دیجیتال چیست ؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


آرتور وایلویان، مدیر عامل بیت کوین سوییس در گفتگو با کوین تلگراف، همچنان ابراز خوش بینی کرد و اظهار داشت که این شرکت هنوز گزینه های زیادی روی میز دارد. وی توضیح داد که شهرت این شرکت در زمینه ذخیره سازی و معاملات ارزهای دیجیتال، آن را در موقعیت ایده آلی قرار داده است زیرا پذیرش سازمانی دارایی های دیجیتال به طور تصاعدی رشد می کند.

وایلویان توضیح داد از آنجایی که شرکت در ژوئیه 2019 برای اخذ مجوز درخواست داده بود، چشم انداز بازارهای رمزارز و موقعیت شرکت از آن زمان به طور قابل توجهی تغییر کرده است و این شرکت اگر بخواهد می تواند دوباره درخواست بدهد.

همانطور که وایلویان توضیح داد، در فوریه 2018، FINMA دستورالعمل هایی را برای عرضه اولیه سکه منتشر کرد که بر اساس آن، توکن ها به سه دسته پرداخت، کاربردپذیر و دارایی تقسیم می شدند، که دسته آخری به عنوان یک اوراق بهادار در نظر گرفته می شدند. امروز، هنگامی که یک شرکت در سوئیس مجوز بانکی دریافت می کند، به طور خودکار مجوز کارگزار-معامله گر را نیز دریافت می کند. در نتیجه، یک شرکت دارای مجوز بانکی می تواند در خرید و فروش اوراق بهادار شرکت کند و به فضای جدید اوراق بهادار دیجیتال پا بگذارد.

وایلویان گفت: «با این فرض که بازار توکن های اوراق بهادار رونق می گیرد، از نظر استراتژیک حیف است که نتوانیم به طور کامل در این فرصت آشکار شرکت کرده و سهمی داشته باشیم.»

در حالی که FINMA اظهار داشت نقاط ضعفی در مکانیسم های دفاعی پولشویی در درخواست بیت کوین سوییس وجود دارد، وایلویان اظهار داشت که این شرکت از هرگونه شکاف در این زمینه آگاه است و برای حل آنها با نهادهای رگولاتوری همکاری نزدیک دارد. وی اظهار داشت: «ما تا آنجا كه می توانیم در برابر رگولاتوری شفاف هستیم.»

بیت کوین سوییس یک کارگزار و واسطه رمزارز است که دفتر مرکزی آن در کانتون زوگ سوئیس واقع شده است، که بخاطر حضور سنگین شرکتهای وابسته به ارزهای دیجیتال و بلاک چین و رویکرد رگولاتوری پیشرفته نسبت به دارایی های دیجیتال، «کریپتو ولی» لقب گرفته است.

در اوایل سال جاری، بیت کوین سوییس راه حلی برای پرداخت ارائه داد که به ساکنان این کانتون اجازه می دهد مالیات خود را با ارز دیجیتال پرداخت کنند. پروژه های وابسته به شرکت های محلی و دولت، به همراه بازار به شدت صعودی ارز های دیجیتال، باعث افزایش 120 نفری نیروی کار این شرکت در یک سال گذشته شده است.

کد خبر: 1399122712MGMMMF

مطالب مرتبط:

اولین صرافی ارز دیجیتال خارجی در چین مجوز گرفت

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته