روسیه آزمایش روبل دیجیتال را در سال 2022 آغاز می کند

0
155

بانک روسیه امیدوار است تا پایان سال 2021 بتواند یک نمونه اولیه از پلتفرم روبل دیجیتال را تکمیل کرده و آزمایش آن را در سال 2022 آغاز کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، الکسی زابوتکین (Alexey Zabotkin) معاون رییس بانک مرکزی روسیه گفت که این نهاد انتظار دارد آزمایش ارز دیجیتال رسمی خود را در سال 2022 آغاز کند.


ارز دیجیتال چیست؟


خبرگزاری روسی پرایم روز چهارشنبه این خبر را منتشر کرد و افزود که زابوتکین گفته است بانک مرکزی روسیه در حال برنامه ریزی برای تکمیل نمونه اولیه روبل دیجیتال تا پایان سال 2021 است.

به گفته این مقام روسی، نمونه اولیه از تراکنش های واقعی پشتیبانی نمی کند بلکه به عنوان نقطه شروعی است که اکوسیستم براساس آن ساخته می شود و سال آینده دوره های آزمایش روبل دیجیتال روی همین نمونه اولیه اجرا خواهد شد.

بانک مرکزی روسیه برنامه های خود برای ارز دیجیتال ملی را اواخر سال 2020 رسما اعلام و در اکتبر سال گذشته یک مقاله مشورتی در مورد توسعه روبل دیجیتال منتشر کرد.

در ماه ژانویه، انجمن بانک های روسیه نظرات خود را در مورد این پروژه انتشار و هشدار داد که تمام مدل های پیشنهادی بانک مرکزی این کشور با خطرات متعدد مرتبط با امنیت سایبری و کلاهبرداری همراه است.

اولگا اسکوروبوگاتووا (Olga Skorobogatova) معاون اول رییس بانک مرکزی روسیه در اواخر ماه فوریه اعلام کرد که این بانک در حال برنامه ریزی برای توسعه مفهومی مدل منتخب روبل دیجیتال است. وی گفت که این بانک امکان اخذ هزینه برای انتقال پول بین کیف پول های روبل دیجیتال را رد نکرده است.

کد خبر: 1399122201AAMMMF

مطالب مرتبط:

روبل دیجیتال در روسیه به موبایل‌ها وصل می‌شود؟

مجلس دومای روسیه لایحه مالیات بر ارزهای دیجیتال را آماده می کند

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here