جمعه 10 فروردین 1403

مجلس دومای روسیه لایحه مالیات بر ارزهای دیجیتال را آماده می کند

دومای دولتی (مجلس سفلا) روسیه لایحه جدید مالیات بر ارز های دیجیتال را در 17 فوریه بررسی خواهد کرد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، قانون گذاران روسی به طور فعال در حال تهیه قانون جدید برای مالیات بر ارز های دیجیتال هستند.

بر اساس اعلام رسمی دومای دولتی روسیه، کمیته قانونگذاری دولتی لایحه مالیات بر ارز های دیجیتال را در 15 فوریه تصویب کرده است. این لایحه جدید مجموعه ای از اصلاحات در قانون مالیات فدرال روسیه است.

به عنوان بخشی از پیش نویس لایحه، دولت روسیه رسماً ارز های دیجیتال مانند بیت کوین را به عنوان مالکیت به رسمیت می شناسد و هدف آن مالیات بر سود حاصل از تجارت رمزارز توسط ساکنان روسیه است. این لایحه تمام ساکنان داخلی از جمله شهروندان و خارجی ها و همچنین سازمان های روسی و بین المللی مستقر در این کشور را هدف قرار داده است.

 


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمز ارز و ارز مجازی


 

بر اساس این لایحه، در صورتی که مقدار کل تراکنش های ورودی یا خروجی بیش از 600000 روبل (8100 دلار) به صورت سالانه باشند، نهاد های ذکر شده باید معاملات رمزارز خود را گزارش دهند.

این لایحه مجازاتی را برای تخلفاتی مانند گزارش دیررس و همچنین ارائه اطلاعات نادرست تعیین می کند و جریمه های حداکثر تا 10٪ از تراکنش های ورودی یا خروجی را پیشنهاد می کند.

در پیش نویس لایحه آمده است: جریمه پیشنهادی برای عدم پرداخت یا پرداخت ناقص مالیات 40٪ مالیات پرداخت نشده است.

طبق مصوبات رسمی، انتظار می رود که دومای روسیه قانون جدید رمزارز را در 17 فوریه مورد بررسی قرار دهد.

روسیه به طور رسمی اولین قانون رمزارز خود را تحت عنوان «در مورد دارایی های مالی دیجیتال» در ژانویه 2021 اجرا کرد، که ساکنان محلی را از پرداخت با ارز های دیجیتال منع می کند. علیرغم ارائه وضعیت حقوقی به صنعت رمزارز در روسیه، این لایحه به مناطق خاصی از دارایی های دیجیتال مانند مالیات و ماینینگ توجه نمی کند، و چشم انداز نظارتی را نسبتاً نا معلوم می کند.

مطالب مرتبط:

ورود 20 هزار ماینر جدید به روسیه

اولین استان آرژانتین اعمال مالیات بر فعالیت‌های مرتبط با رمزارز را شروع می‌کند

تلاش اسپانیا برای جلوگیری از فرار مالیاتی با ارزهای دیجیتال

کتابخانه کنگره: بیشتر کشورها فاقد راهنمای مالیاتی برای رمزارز هستند

جهان رمزارز آماده قوانین مالیاتی بیشتر در 2021

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته