جمعه 31 فروردین 1403

روسیه مدل مفهومی روبل دیجیتال را اصلاح می کند

بانک مرکزی روسیه پس از مباحث انجام شده با بانک های این کشور، قصد دارد مفهومی اصلاح شده از ارز دیجیتال رسمی خود را در سال جاری میلادی ارائه دهد.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina) رئیس بانک مرکزی روسیه روز پنجشنبه گفت که بیشتر مؤسسات مالی این کشور طرفدار یک مدل دو سطحی از روبل دیجیتال هستند که در آن بانک ها از طرف مشتریان کیف پول روی پلتفرم بانک مرکزی افتتاح کنند.

مباحث پیرامون ایجاد یک ارز دیجیتال دولتی در روسیه در ماه اکتبر سال گذشته آغاز شد، اما نگرانی هایی در میان بانک های روسی درباره احتمال از بین رفتن نقدینگی این بانک ها مطرح شد.

 


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


 

نابیولینا گفت که مدل جدید روبل دیجیتال در تابستان آینده برای دریافت نظارت مردمی و ذی نفعان ارائه خواهد شد. راه اندازی و آزمایش پلتفرم ویژه این مدل نیز در مرحله بعدی به اجرا گذاشته می شود.

در حالی که بانک مرکزی روسیه طرح های ارز دیجیتال خود را به پیش می برد، دارایی های رمزنگاری شده عمومی نیز در این کشور جایگاه خود را به عنوان ابزار قانونی پرداخت از دست می دهند.

دومای دولتی روسیه در حال ارائه طرحی قانونی است که رمزارز ها را با اهداف مالیاتی به عنوان دارایی به رسمیت می شناسد. این قانون مرحله اول تصویب را روز جمعه پشت سر گذاشت.

مطالب مرتبط:

روبل دیجیتال در روسیه به موبایل‌ها وصل می‌شود؟

مجلس دومای روسیه لایحه مالیات بر ارزهای دیجیتال را آماده می کند

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

آشنایی با ارز دیجیتال هگز (HEX)

ارز هگز توسط ریچارد هارت در 2 دسامبر 2019 طراحی و راه اندازی شد و خود را به عنوان یک گواهی سپرده بر روی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینتروپی (NOIA)

سینتروپی، اینترنت عمومی را به یک اینترنت ایمن و کاربر محور تبدیل می کند که در آن رمزگذاری و عملکردِ داخلی وجود دارد و...

آشنایی با ارز دیجیتال متال (MTL)

متال (MTL) واحد پول بومی محصولات متال و بخشی اساسی از اکوسیستم متال است. به گفته تیم سازنده، ارسال و دریافت هرگونه رمزارز به...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته