جمعه 31 فروردین 1403

رکوردشکنی اتریوم و جابه‌جایی 86 هزار سکه توسط نهنگ‌ها

صبح امروز قیمت اتریوم به 1467 دلار رسید و در پی آن مبالغ کلانی از این رمزارز از صرافی ها خارج و در کیف پول ها ذخیره شد. گزارش ها نشان می دهد که نهنگ ها 110.5 میلیون دلار اتریوم را جا به جا کرده اند.

به گزارش سکه نیوز، این موضوع می تواند نشان دهنده آن باشد که بار دیگر نهنگ ها اقداماتی را در راستای خروج سرمایه خود در قیمت های بالا به انجام رسانده اند و همین موضوع موجب شد که قیمت اتریوم بار دیگر کاهش پیدا کند.

این در حالی است که کارشناسان بارها به این موضوع اشاره کرده اند که در بسیاری از رمزارزها مانند اتریوم و بیت کوین این موضوع رخ می دهد که نهنگ ها با استفاده  از جریان سازی های رسانه ای، مردم را به خرید این رمزارزها تشویق می کنند و زمانی که قیمت ها رشد کرد، دارایی خود را به بازار عرضه می کنند و موجب افت قیمت می شوند.


اتریوم چیست؟


در چنین شرایطی آنها به سادگی سود می برند و اما در این میان سرمایه گذاران خرد و مردم تنها کسانی هستند که ضرر می کنند.

این در حالی است که طبق اطلاعات CoinMarketCap در اوایل صبح امروز قیمت اتریوم به 1467 دلار رسید.

در این میان نهنگ های رمزارزی و دیگر کاربران سبب شدند حجم معاملات به پایین ترین میزان طی 15 ماه اخیر برسد.

پس از آنکه ارزش اتریوم در 19 ژانویه به 1448 دلار رسید، دومین رمزارز بزرگ جهان در طیف قیمتی 1300 تا 1200 دلار مبادله شد.

اما در اوایل صبح جاری (25 ژانویه) سکه ویتالیک بوترین یا همان اتریوم به رکورد جدیدی دست یافت و قیمت آن 1467 دلار اعلام شد.

طبق اطلاعاتی که تیم تحلیلگران Glassnode منتشر کرده اند حجم معاملات اتریوم در صرافی های رمزارز به پایین ترین میزان طی 15 ماه اخیر، یعنی 15 میلیون و 500 هزار سکه رسیده است.

در این میان نهنگ های رمزارز نیز در 24 ساعت گذشته مقدار قابل توجهی اتریوم جا به جا کرده اند. آنها سرمایه ای به ارزش 110.5 میلیون دلار یا حدود 86 هزار و 277 اتریوم جابه جا کرده اند.

از صرافی هایی مانند بینانس نیز مبالغی از اتریوم خارج شده و به کیف پول های ناشناس واریز شده است. بخش دیگری از اتریوم موجود در بازار بین کیف پول ها و مالکان ثبت نشده جابه جا شده است.

بیشتر بخوانید

آشنایی با ارز دیجیتال زی کی سواپ (ZKS)

زی کی سواپ یک صرافی غیر متمرکز لایه 2 است که از مدل بازارگردان خودکار (AMM) و فناوری zk-Rollup استفاده می کند. این صرافی...

آشنایی با ارز دیجیتال سینگل کولترال دای (SAI)

سینگل کولترال دای (SAI) یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است که روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است و هیچ متولی متمرکزی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته