چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

رگولاتورهای اتریشی به دنبال قوانین سخت تر با افزایش کلاهبرداری

نهاد های رگولاتوری اتریش خواستار وضع قوانین سختگیرانه رمزارزی در میان رشد انبوه کلاهبرداری های مرتبط به سرمایه گذاری شامل ارز های دیجیتال و دارایی های دیجیتال هستند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین تلگراف، براساس گزارش روز جمعه بلومبرگ، «اداره بازار مالی اتریش» (FMA) نشان داده است که بیش از 60 درصد کل کلاهبرداری مالی گزارش شده در این کشور شامل محصولات معاملاتی رمزارز است.

FMA می گوید این کلاهبرداران رمزارزی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند تلگرام و تیک تاک برای تبلیغ پیشنهادات جعلی خود برای قربانیان احتمالی استفاده می کنند.

کلاوس گروبلنیک، سخنگوی FMA در مورد نیاز به مقررات سختگیرانه رمزارزی برای جلوگیری از تهدید این فعالیت های سرمایه گذاری متقلبانه اظهار داشت: «ما نیاز به تنظیم مقررات دقیق تر را می بینیم. پیشنهادات جعلی برای سهام و طلا برای همیشه وجود داشته است و این کلاهبرداری ها به دلیل جنون و وضعیت فعلی در حال تغییر به دارایی های دیجیتال هستند.»

افزایش گزارش های مربوط به کلاهبرداری رمزارزی در سال 2020 می تواند با افزایش کلی تقلب در رابطه با ارزهای دیجیتال در میان شیوع ویروس کرونا در سال گذشته مرتبط باشد.

در سال 2018، هارتویگ لوگر، وزیر دارایی اتریش، خواستار رگولاتوری رمزارز اتحادیه اروپا برای مبارزه با پولشویی شد.

در آن زمان، اظهارنظر های لوگر در میان کشف کلاهبرداری طرح هرمی «آپشمنت بیت کوین» گفته شد، که بیش از 12000 بیت کوین را از قربانیان کلاهبرداری کرده بود.

با وجود افزایش آشکار سرمایه گذاری های کلاهبرداری رمزارزی در اتریش، صرافی های سنتی در این کشور هنوز در تلاش برای توسعه پذیرش تجارت دارایی های دیجیتال هستند.

پلتفرم هایی مانند «بورس اوراق بهادار وین» انواع محصولات قابل معامله ارز دیجیتال را ثبت کرده اند، که این یک تمایز قابل توجه از وضعیت ایالات متحده است، جایی که هنوز رگولاتور ها اجازه معاملات وجوه مبادله ارز دیجیتال را نمی دهند.

جدا از معاملات رگولاتوری شده، A1 Payment، یکی از بزرگترین اپراتور های شبکه تلفن همراه کشور، گزینه پرداخت ارز دیجیتال را در ژوئیه 2020 امکان پذیر کرد.

در جبهه پذیرش بلاک چین، «بنیاد آیوتا» با دانشگاه صنعتی وین در نوامبر سال 2020 همکاری کرد تا فعالیت های تحقیقاتی را در فناوری های دفتر کل توزیع شده بررسی کند.

اگر میخواهید از جدیدترین اخبار رمزارز آگاه شوید کافی است وب سایت سکه نیوز را دنبال کنید.

مطالب مرتبط:

دبی در پی تصویب قوانین رمزارزی

صرافی رمزارزی کره ای احراز هویت مشتریانش را اجباری کرد

چگونه با پولشویی در حوزه رمزارز مقابله کنیم؟

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته