جمعه 10 فروردین 1403

ریزش بازار رمزارز با یک توییت جعلی

یک خبر تأیید نشده مبنی بر اینکه وزارت خزانه داری آمریکا قصد دارد چندین موسسه مالی را به دلیل پولشویی از طریق ارز دیجیتال مورد تعقیب قرار دهد، منجر به ریزش در بازار ارزهای دیجیتال شد.

نوسان های این چنینی که موجب از بین رفتن بخش مهمی از ارزش دارایی های دیجیتال می شود، بیش از هر چیزی روی رمزارزهای بدون پشتوانه ای تاثیر می گذارد که صرفا با اهداف سوداگری مورد استفاده معامله گران و نهنگ ها قرار می گیرند. این در حالی است که رمزارزهای با پشتوانه مالی و معتبر و دارای اهداف مشخص مانند تتر (USDT) و ارز دیجیتال کونوس ایکس (CCXX) بدون تاثیر پذیری از اینگونه رویدادهای سوداگرانه، ثبات خود را حفظ می کنند.


ارز دیجیتال چیست؟ تفاوت ارز دیجیتال با رمزارز و ارز مجازی


به گزارش سکه نیوز به نقل از یو تودی، گزارش ها حاکی است بیت کوین به سطح 51000 دلار سقوط کرده است و آلت کوین های برتر حتی ضررهای شدیدتری را متحمل شدند. خبری که ظاهرا عامل این سقوط بوده، توسط یک حساب مرموز توییتری به نام FXHedge منتشر شده است.

توییت مورد نظر پس از انتشار در شبکه های اجتماعی موفق شد 285 میلیارد دلار از ارزش بازار ارزهای دیجیتال را در مدت 54 دقیقه از بین ببرد. با وجود آنکه استناد این خبر به منابع ناشناس و بخش نظرات آن نیز غیرفعال بوده، تا لحظه نگارش این مطلب بیش از 4700 لایک دریافت کرده است

جیک چروینسکی، مشاور عمومی در کامپاند فاینانس، نوشت که این توییت را معتبر نمی داند، زیرا پرونده های پولشویی تحت صلاحیت وزارت دادگستری ایالات متحده است. وی همچنین اضافه کرد که اتهام همزمان به چندین موسسه مالی غیرمعمول است.

وی گفت:
«من این را معتبر نمی دانم. این توئیت به خودی خود مشکوک است: خزانه داری به اتهامات پولشویی رسیدگی نمی کند و پرونده ای که همزمان علیه چندین موسسه مالی اتهام وارد کند، غیرعادی است. همچنین، تحقیقات جنایی کاملاً محرمانه نگه داشته می شود و به ندرت فاش می شود. من توسط این منابع ناشناخته قانع نشده ام.»

لازم به ذکر است که FXHedge در گذشته سابقه ادعای دروغین داشته است، به این معنی که محتوای آن نباید آن چنان جدی گرفته شود.

شکنندگی رمزارز ها

این واقعیت که یک توییت نامعتبر می تواند صدها میلیارد دلار را هیچ کند، شکنندگی بازار رمزارزها را آشکار کرده است، که نسبت به چنین شایعاتی بسیار حساس است.

کاربران توییتر می توانند با اطلاعات غلط بازار را به حرکت درآورند. در اوایل ماه مارس، یک حساب قلابی به نام ZeroHedge پس از ارسال یک توییت جعلی درباره ورود اپل به بیت کوین، خبرساز شد.

کد خبر: 1400013003MGMMMF

مطالب مرتبط:

پرداخت مالیات از طریق رمزارز در زوگ سوئیس

خرید NFT توسط سود رمزارز ها شامل مالیات می شود

پرداخت از طریق رمزارز به بزرگترین شرکت بیمه سوئیس

کریپتو مام: ممنوعیت رمزارز مانند خاموش کردن اینترنت است

امکان سرمایه گذاری مشتریان بانک برزیل در یک ETF رمزارزی

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته