جمعه 31 فروردین 1403

ریپل با یک شکایت گروهی دیگر مواجه شد

یک شکایت گروهی علیه شرکت ریپل و مدیرعامل آن در دادگاهی در فلوریدا آمریکا مطرح شده که این شرکت را متهم به فروش XRP بدون ثبت آن به عنوان اوراق بهادار کرده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بلاک کریپتو، این شکایت گروهی علیه شرکت ریپل، «برد گارلینگهاوس» (Brad Garlinghouse) مدیرعامل و XRP II, LLC شرکت تابعه آن در دادگاه منطقه‌ای ایالت فلوریدا آمریکا ثبت شده است.

در حال حاضر این پرونده تنها یک شاکی به نام «تایلر تومی» دارد که در نوامبر سال 2020 مقدار 135 XRP را به قیمت 100 دلار خریده و پس از مشکلات حقوقی پیش آمده برای ریپل با 50 درصد ضرر مجبور به فروش آن شده است.

اگرچه ارزش XRPهای تومی قابل چشم‌پوشی است اما از آنجایی که این شکایت از نوع گروهی (class-action) است،  دیگر دارندگان توکن XRP هم می‌توانند به عنوان شاکی به تومی ملحق شوند.

در این پرونده، شاکی مدعی شده که شرکت ریپل میلیون ها دلار توکن XRP را که از نظر او اوراق بهادار است، بدون آنکه در نهادهای رسمی ثبت کند، به فروش رسانده است.

طرح این شکایت پس از آن صورت می‌گیرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ماه گذشته میلادی شرکت ریپل را متهم به فروش اوراق بهادار ثبت نشده کرد.

SEC رسما از ریپل شکایت کرد و مدعی شد که توکن XRP از نوع اوراق بهادار بوده و ریپل باید پیش از انتشار آن را در SEC به ثبت می‌رسانده است.

شکایت گروهی تومی نیز اولین شکایت از این نوع از ریپل نیست. در سال 2018 دو سرمایه گذار ریپل در شکایت های جداگانه ای در ایالت کالیفرنیا این شرکت را متهم کرد که XRP اوراق بهادار است و ریپل بدون مجوز اقدام به فروش آن کرده است.

ریپل اصرار دارد که XRP اوراق بهادار نیست و وعده داده که در مقابل SEC خواهد ایستاد. ریپل و SEC قرار است در 22 فوریه در اولین جلسه مقدماتی دادگاه شرکت کنند.

درباره ریپل و شکایت SEC علیه آن بیشتر بخوانید؛

ریپل چیست؟؛ شکایت SEC از ریپل

بیشتر بخوانید

SEC در برابر ریپل: مخالفت دادگاه با درخواست ریپل

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مجاز است از طریق درخواست ایجاد تفاهم نامه، به دریافت اسناد از صرافی های خارجی و شرکای تجاری...

SEC نماینده دارندگان XRP را به ترویج خشونت متهم کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، با انتشار یک یادداشت پاسخ قانونی دیگر، به مخالفت با دخالت دارندگان XRP در پرونده علیه...

SEC سخنان قاضی و نکات کلیدی را تحریف می کند

ریپل اخیرا در یک پاسخ کاملاً قاطع، یادداشتی را علیه درخواست SEC مبنی بر نادرست بودن دفاع «هشدار منصفانه» ریپل، منتشر کرد. این درخواست...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته