جمعه 10 فروردین 1403

ریپل در برابر SEC: زیر سوال بردن ماهیت XRP

در تحول جدیدی در دادخواستSEC علیه ریپل، در جلسه استماع دادرسی در 19 مارس، خورخه تنریرو، وکیل مدافع کمیسیون به قاضی کشیک سارا نتبورن گفت که XRP را نمی توان با بیت کوین و اتریوم مقایسه کرد. در اوایل این هفته، وکلا به نمایندگی از ریپل، مدیر عامل شرکت برد گارلینگهاوس و بنیانگذار کریس لارسن، از قاضی آنالیزا تورس خواستند SEC را مجبور به تهیه اسناد در مورد بیت کوین و اتریوم کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از امب کریپتو، این مقام رگولاتوری ادعا می کند XRP یک اوراق بهادار است، در حالی که بیت کوین و اتر به عنوان دارایی های غیر اوراق بهادار قلمداد می شوند. اما ریپل اظهار داشت که «ماهیت اقتصادی» تراکنش های مربوط به دارایی رمزارز بومی آن XRP هیچ تفاوتی با بیت کوین و اتر ندارد.


ریپل چیست؟ همه نکات ریپل و XRP


در جلسه دادرسی، SEC اظهار داشت که اسناد مربوط به دو مورد از بزرگترین دارایی های رمزارز در جهان مربوط به این پرونده نیست. علاوه بر این، بر اساس این کمیسیون ریپل مانند بیت کوین نیست زیرا این شرکت «یک نهاد» است که این دارایی ها را ایجاد کرده است، و از لحاظ بنیادی کاملا متفاوت است.

این آژانس فدرال حتی درباره کاربرد XRP در جلسه دادرسی سوالاتی را مطرح کرد و گفت:
«ما بحث می کنیم که آیا کابردی در واقع وجود دارد. اما نکته این است: حتی اگر وجود داشته باشد، تلاش های ریپل و متهمان برای توسعه استفاده از XRP همان چیزی است که XRP را تبدیل به یک اوراق بهادار می کند.»

در هنگام سخنرانی توسط مشاور حقوقی ریپل متیو سالومون، قاضی نتبورن پرسید که آیا داشتن یک کاربرد، XRP را از دو دارایی رمزارز دیگر متمایز می کند یا خیر. سالومون پاسخ داد:
«ممکن است مربوط به موضوع نباشد، اما درک آن مهم است. درک من از XRP این است که نه تنها ارزش ارزی دارد بلکه دارای یک ابزار کاربردی سودمند نیز هست و به نظر من این ابزار آن را از بیت کوین و اتر متمایز می کند. درست است؟»

نماینده قانونی SEC ادعا کرد که این کمیسیون نیاز به دانستن اطلاعات تمام فروشهای رخ داده (توسط مدیران ریپل) را دارد و نیازی به قبول حرف ریپل برای آن نیست. در همان زمان، این آژانس ادعا کرد که شواهدی را ارائه کرده است که ریپل، گارلینگهاوس، و یک نهاد دیگر اقدام به فروش XRP می کردند و این فروش ها را با یک بازارگردان (افراد یا شرکت‌هایی هستند که با هدف کسب سود اقدام به خرید و فروش دارایی مالی مانند اوراق بهادار یا کالاهای اقتصادی کرده و بنا به ماهیت عملکرد، از نوسانات ناخواسته قیمت دارایی می‌کاهند) در آمیختند.

کد خبر: 1399123005MGMMMF

مطالب مرتبط:

پایان رسمی همکاری ریپل و مانی گرام

ریپل به دنبال راه اندازی پلتفرم معاملاتی است

انتقالات خیره کننده XRP توسط ریپل و کوین بیس

ریپل اختلاف حقوقی خود را با یوتیوب حل و فصل کرد

ایجاد بلاک چین خصوصی ریپل برای ساخت CBDC

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

شاخص ترس و طمع چیست؟

بازارهای مالی بر مدار عوامل مختلفی می گردند که به روندهای آن شکل داده و قیمت دارایی ها را تعیین می کنند. بخشی از...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته