چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

هکر توییتر به سه سال حبس محکوم شد

کمتر از یک سال پس از هک تعدادی از حساب های توئیتر، مرتکب آن به جرم خود اعتراف کرد و به سه سال زندان محکوم شده است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کریپتو پوتیتو، گراهام ایوان کلارک، نوجوانی که مغز متفکر هک کردن حساب های مختلف توییتر متعلق به افراد برجسته در سال 2020 بود، به سه سال حبس محکوم شده است.


بیت کوین چیست؟ هرآنچه که باید بدانید


طبق گزارشی از تامپا بی تایمز، کلارک به هک توییتر در تابستان سال گذشته، در دادگاه مجازی که در روز سه شنبه 16 مارس 2021 در فلوریدا برگزار شد، اعتراف کرد. به دنبال حکمی که توسط دادستان منعقد شد، این نوجوان 18 ساله به سه سال حبس و سه سال تعلیق مراقبتی (آزادی مشروط) محکوم شد.

کلارک، که با 30 اتهام روبرو شد، طبق حکم دادگاه به عنوان «بزهکار جوان» (مجرمین 16 تا 19 ساله) شناخته شد، بنابراین از حداقل مجازات 10 ساله جلوگیری شد. در همین حال، کلارک ممکن است مقداری از دوران محکومیت خود را در اردوگاه اصلاح و تربیت به سر ببرد.

به عنوان بخشی از حکم، کلارک باید عدم دسترسی خود به همه حساب هایی که رمز عبورشان را در اختیار داشت تضمین کند. همچنین بدون اجازه و نظارت مقامات قضایی متهم حق استفاده از ابزارهای الکترونیکی را نخواهد داشت.

علاوه بر این، دیوید وایزبرود، وکیل مدافع کلارک، تأیید کرد که این نوجوان تمام وجوه رمزارز دزدیده شده را برای بازپرداخت برگردانده است. با این حال، اگر کلارک هر یک از مفاد توافق را نقض کند، می تواند حداقل 10 سال حبس را در زندان بزرگسالان سپری کند.

چگونه اتفاق افتاد؟

در جولای سال 2020، هنگامی که کشف شد بسیاری از حساب های برجسته هک شده اند، جامعه توییتر با یک شوک از خواب بیدار شد. برخی از حساب های متضرر متعلق به شخصیت های برجسته ای مانند جو بایدن، باراک اوباما، جف بزوس، وارن بافت، ایلان ماسک، بیل گیتس و شرکت های بزرگ رمزارز مانند بایننس، کوین بیس و جمینی مربوط بودند.

هکرها از طریق این حساب های به خطر افتاده اقدام به جعل اهدای بیت کوین می کردند. این کلاهبرداری افراد را ملزم می کرد تا بیت کوین را به آدرس خاصی بفرستند تا آن را دو برابر کنند. بسیاری از مردم به دام این فریب افتادند زیرا تصور می کردند این اقدامات توسط صاحبان واقعی حساب ها انجام می شود.

طبق گفته دایره اجرای قانون فلوریدا، کلارک، که در آن زمان 17 ساله بود، توانست با فریب کارکنان این پلتفرم برای دستیابی به ابزارهای داخلی شرکت، هک دقیق توییتر را انجام دهد. کلارک همچنین کنترل پورتال خدمات مشتری توییتر را به دست آورد.

هکرها توانستند وجوه بیت کوین به ارزش تقریباً 120،000 دلار در جریان این تقلب ها جمع آوری کنند. در همین حال، دو نفر دیگر که درگیر این طرح بودند، نیما فاضلی و میسون شپارد نیز در ارتباط با هک توئیتر با اتهامات فدرال روبرو هستند.

کد خبر: 1399122709MGMMMF

مطالب مرتبط:

فروش اولین توییت به عنوان یک NFT توسط مدیر عامل توییتر

تأثیر تکنولوژی بلاک چین در مدیریت و کنترل محتواهای تولید شده در بستر شبکه های بزرگ اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر

بیشتر بخوانید

هاوینگ (Halving) چیست؟

میزان تولید شبکه بیت کوین هر چهار سال یک بار طی یک رویداد ویژه به نام "Halving" نصف می شود. هاوینگ در لغت نیز...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین دایمند (BCD)

بیت کوین دایمند (BCD) یک هارد فورک از بیت کوین است. فورکی که در بلوک 495866 اتفاق می افتد، و تغییراتی از جمله الگوریتم...

آشنایی با ارز دیجیتال بیت کوین BEP2 (BTCB)

یک توکن با استاندارد BEP2 است که 100 درصد توسط بیت کوین (BTC) پشتیبانی می شود. آدرس های ذخیره برای هر کسی جهت حسابرسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته