جمعه 7 اردیبهشت 1403

شاخص رمزارز روی تابلو داو جونز

انتظار می رود این ابتکار عمل، دسترسی سرمایه گذاران به دارایی های نوین و ثابت را ساده تر نماید. علاوه بر این، می تواند ریسک مربوط به بازار رمزارز که بازاری بسیار ناپایدار و احتکارآمیز است را کاهش دهد.

پیشروترین ارائه دهنده شاخص های سرمایه گذاری و بنچمارک در بازارهای شرکت داو جونز اعلام کرد، شاخص های رمزارز را در سال 2021 عرضه می کند. این اقدام به شرکت اجازه می دهد تا بلاخره وارد صنعت رمزارز شود.

شرکت ایندایس داو جونز با شرکت نرم افزاری نیویورک لوکا که در زمینه داده و نرم افزار دارایی رمزارز فعال است ، همکاری دو جانبه ای را آغاز کرده اند تا بتوانند شاخص های رمزارز را تولید نماید. طبق اطلاعیه مطبوعاتی، شرکت ایندایس داو جونز از داده های  550 سکه برتر اخیر استفاده خواهد کرد.

پیتر رافمن، رئیس جهانی نوآوری و استراتژی شرکت ایندایس داو جونز  گفته، از آنجاییکه دارایی های دیجیتال مانند رمزارزها به رده ای از دارایی ها تبدیل شده که به سرعت هم در حال ظهور است، هم اکنون بهترین زمان برای شاخص های مستقل، قابل اعتماد و کاربرپسند است. ما از همکاری با لوکا که پیشتاز عرصه خدمات داده های دارایی دیجیتال است هیجان زده هستیم و می توانیم شفافیت بیشتری در این بخش نوپا به وجود بیاوریم.

انتظار می رود این ابتکار عمل، به مرحله ای برسد که دسترسی به دارایی های نوین و ثابت را برای سرمایه گذاران ساده تر نموده و ریسک مربوط به بازار رمزنگاری که بازی بسیار ناپایدار و احتکارآمیز است را کاهش دهد.

رابرت ماترازی مدیر عامل شرکت لوکا اظهار داشته است، همکاری ما با شرکت ایندایس داو جونز نقطه عطفی در از بین بردن شکاف میان اکوسیستم دارایی رمزارز و خدمات مالی سنتی است.به زودی به مشتریانی که به داده های رمزنگاری نیاز دارند ،دسترسی قابل اعتماد داده می شود . این دسترسی از نظر تکنیکی، مبتنی بر استانداردهای کیفی و نهادی شرکت لوکا است؛ مانند کنترل مرکز عملیات امنیتی انجمن عمومی حسابداران که تحت تایید آمریکاست.

شرکت ایندایس داو جونز اس پی آخرین غول تکنولوژی مالی است که به این مرحله پا می گذارد

وی افزود، در صنعتی که به سرعت بالغ شده، ایجاد استانداردهای نهادی در هنگام کار با برند های تجاری  معتبر مانند شرکت ایندایس داو جونز اس پی از اهمیت بالایی برخوردار است. لوکا از از همکاری ای که با شرکت ایندایس داو جونز داشته به وجد آمده  و این همکاری در جهت ایجاد نوآوری های مداوم بوده است.

رمزارزها بیش از یک دهه است که قدمت دارند. البته زمان زیادی نیست که توجه بیشتر شرکت های مالی بزرگ  را به خود جلب کرده اند. با راه اندازی شاخص های رمز ارز، شرکت ایندایس داو جونز اس پی آخرین غول تکنولوژی مالی است که به این مرحله پا می گذارد.

داو جونز بیش از 130000 شاخص دارد. محبوب ترین آنان اس پی 500 و میانگین صنعتی داو جونز است.

منبع:کوین اسپیکر

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته