سه‌شنبه 28 فروردین 1403

مدیر صرافی ایتالیایی متهم به سرقت از شرکت خودش شد

بنیان‌گذار صرافی دیجیتال بیت‌گریل (Bitgrail) ایتالیا توسط پلیس این کشور متهم به کلاهبرداری در حمله هکری دو سال پیش به شرکت خود شد که طی آن، بیش از 150 میلیون دلار سرقت شده بود.

به گزارش سکه‌نیوز به نقل از کوین‌تلگراف، «فرانچسکو فیرانو» تنها مدیر صرافی ارزهای دیجیتال بیت‌گریل که دیگر منحل شده است، روز دوشنبه از سوی مقام‌های پلیس ایتالیا متهم شد که پیش از گزارش سرقت در جریان حمله هکری، از سرمایه‌های مشتریان برداشت کرده است.

پلیس پست و ارتباطات ایتالیا 21 دسامبر در اطلاعیه‌ای گفت که فیرانو با وجود آنکه از یک نشت امنیتی در رمزارز نانو (Nano) خبر داشت، تا چندین ماه این پلتفرم را به همان شکل نگاه داشت.

اگرچه بنیان‌گذار بیت‌گریل این اتهامات را رد کرده، اما گزارش پلیس حاکی است که او دقیقا سه روز پیش از گزارش سرقت از رمزارزهای نانو که چند ماه پیش روی داده بود، 230 بیت‌کوین به ارزش 1.9 میلیون دلار برداشت کرده است.

پلیس ایتالیا رد این بیت‌کوین‌ها را پیگیری کرده و متوجه شده که این مبلغ در شرکتی به نام راک‌تریدینگ در مالت سرمایه‌گذاری شده که مدیر آن نیز فیرانو بوده است.

فیرانو در حال حاضر از تصدی پست‌های مدیریتی و فعالیت‌های تجاری منع شده و پلیس گفته است که با وجود رهگیری مبالغ برداشت شده توسط او، هنوز سارقان اصلی رمزارز نانو ناشناس مانده‌اند.

حمله هکری به بیت‌گریل در سال 2018 روی داد و فیرانو در ماه فوریه آن را رسما اعلام کرد. در جریان این حمله، 17 میلیون نانو که پیشتر نام آن Raiblocks بود، سرقت شد.

 

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

برنامه های بانک مرکزی برای ارزها و رمزارزها در سال ۱۴۰۰

بانک مرکزی اعلام کرد به دلیل این که سال جاری با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام گذاری شده است، ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های اجرایی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته