شنبه 1 اردیبهشت 1403

تداوم صعود طلا با تضعیف دلار و افزایش تورم

قیمت های طلا در سه شنبه یک افزایش را تجربه کردند و به بالاترین سطح خود در بیش از سه ماه و نیم گذشته رسیدند، زیرا تضعیف دلار آمریکا و فشار فزاینده تورم، جذابیت این فلز را به عنوان یک پرچین در برابر تورم تقویت می کند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با رسیدن به بالاترین سطح خود از 29 ژانویه با 1873،41 دلار در اوایل امروز، 0.1 درصد افزایش یافت و به 1868.27 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با قیمت 1868.30 دلار بدون تغییر بود.

استیون اینس، مدیر در SPI Asset Management ، گفت: «ETF (صندوق قابل مبادله) های طلا در ماه جاری دوباره شروع به رشد کردند، که البته با توجه به تورم در کوتاه مدت مثبت است.»

«اگر دلار به تضعیف خود ادامه دهد، طلا می تواند اوج بگیرد، اما در آسیا بعید است. کلید اصلی در اینجا نحوه عملکرد طلا در لندن است.»

شاخص دلار 0.1 درصد کاهش یافت و به پایین ترین سطح در یک هفته گذشته رسید، و طلا را برای دارندگان سایر ارز ها ارزان تر کرد.

دارایی های SPDR Gold Trust ، بزرگترین صندوق قابل مبادله با پشتوانه طلا، روز دوشنبه با 0.7 درصد افزایش به 1035.93 تن رسید که بالاترین میزان از اواخر ماه مارس است.

در پی افزایش قیمت ها در ایالات متحده، انتظار می رود صورت جلسه آخرین جلسه سیاستگذاری فدرال رزرو که روز چهارشنبه برگزار می شود، وضوح بیشتری در مورد چشم انداز سیاست پولی بانک مرکزی و دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم ارائه دهد.

رابرت کاپلان، رئیس بانک فدرال دالاس، روز دوشنبه بار دیگر اظهار نظر کرد که انتظار ندارد نرخ های سوددهی تا سال آینده افزایش یابد.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاها در فیلیپ فیوچرز، در یادداشتی گفت: «قیمت قراردادهای طلا خطوط عمده مقاومت را شکسته اند.»

«اگر طلا بتواند قیمت ها را به طور متقاعد کننده ای بالاتر ببرد، به احتمال زیاد به سطح 1950 دلار نزدیک می شود.»

در جای دیگر، نقره 0.8 درصد جهش کرد و به 28.40 دلار در هر اونس رسید، پس از آنکه در اوایل جلسه به بالاترین حد خود از 2 فوریه رسیده بود.

پالادیوم با 0.4 درصد افزایش به 2911.63 دلار رسید و پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 12241 دلار رسید.

کد خبر: 1400022801MGMCMF

مطالب مرتبط:

خرید شمش طلا با ارزهای دیجیتال

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

صعود طلا به بالاترین قیمت در سه ماه گذشته

قیمت طلا روز دوشنبه به بالاترین سطح در بیش از سه ماه گذشته افزایش یافت، زیرا کاهش سوددهی اوراق خزانه داری ایالات متحده و...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته