جمعه 10 فروردین 1403

حرکت طلا به سمت پایین ترین نرخ یک هفته اخیر

قیمت طلا در روز جمعه به سمت پایین ترین قیمت در یک هفته گذشته و البته سومین ضرر هفتگی متوالی پیشروی کرد، زیرا تقویت دلار و داده های مربوط به بهبود شرایط اقتصادی ایالات متحده، بر شمش فشار وارد می کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا در روز جمعه تا ساعت 0420 به وقت گرینویچ 0.2 درصد کاهش یافت و به 1،724.03 دلار رسید. معاملات آتی طلای ایالات متحده با 0.1 درصد کاهش به 1722.70 دلار در هر اونس رسید.

کایل رودا تحلیلگر IG Markets گفت: «طلا قربانی نوعی بازیابی است که به طور بالقوه می توانیم آن را در دلار آمریکا ببینیم. بهبود بیشتری اتفاق می افتد، بنابراین جریانات به سمت دارایی های ایالات متحده می روند و دلار را قوی تر می کند و این همان چیزی است که بر طلا فشار وارد می کند.»

در هفته، این فلز بیش از 1 درصد از دست داده است زیرا دلار آمریکا روز پنجشنبه به بالاترین سطح چهار ماهه صعود کرده است.

داده ها نشان داد تعداد آمریكایی هایی كه تقاضای جدید برای دریافت مزایای بیكاری دارند، هفته گذشته به پایین ترین حد یك ساله كاهش یافت.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا، هدف جدیدی را برای تزریق 200 میلیون دوز واكسن کووید 19 تایین کرده است و این فراتر از انتظارات و هدف اولیه 100 میلیونی وی است.

نیکلاس فراپل، مدیر کل جهانی ABC Bullion گفت: «موفقیت واکسیناسیون به نظر کمی خطرناک است و اگر دلار کمی عقب نشینی کند، این ممکن است به طلا کمک کند.»

سوددهی اوراق خزانه داری نیز در روز پنجشنبه افزایش یافت و از جذابیت پناهگاه امن شمش طلا جلوگیری کرد.

سوددهی بالاتر اوراق خزانه داری به طور کلی هزینه فرصت نگهداری شمش های بدون بازده را افزایش می دهد.

نقره با 0.1 درصد افزایش به 25.04 دلار رسید که در روز پنجشنبه به پایین ترین سطح دو ماهه یعنی 24.39 دلار در هر اونس رسیده بود. پالادیوم با 0.5 درصد افزایش به 2621.18 دلار و پلاتین با 0.2 درصد افزایش به 1150.01 دلار رسید.

کد خبر: 1400010604MGMMMF

مطالب مرتبط:

مقام سابق آمریکایی: رمزارزها استفاده دارند، اما طلا ندارد

سرمایه گذاری بیشتر استرالیایی ها در رمزارز نسبت به طلا و نقره

بیشتر بخوانید

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

افزایش قیمت طلا با رشد تورم در آمریکا

قیمت طلا روز پنجشنبه با کمک فشار ناشی از رشد تورم در ایالات متحده افزایش یافت، اگرچه پس از آنکه سیاست گذاران فدرال رزرو...

ثبات قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح در چهار ماه گذشته

پیش از انتشار آخرین صورتجلسه سیاستگذاری فدرال رزرو ایالات متحده که انتظار می رود دیدگاه سیاست گذاران در مورد تورم را روشن کند، قیمت...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

آمادگی طلا برای سومین ضرر هفتگی متوالی

قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت، زیرا خوش بینی در مورد شکوفایی مجدد اقتصاد ایالات متحده باعث افزایش جذابیت دارایی های خطرناک تر...

مطالب داغ هفته