چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فناوری‌بلاک چین به مبارزه با کلاه‌برداری خودرویی می‌رود

یک ائتلاف جهانی خودرویی در حال به کارگیری شناسنامه های بر اساس بلاک چین برای تعقیب و نگهداری تاریخ و اطلاعات خودروهای دسته دوم است.

به گزارش سکه نیوز به نقل از کوین دسک، نوآوری بلاک چین آزاد پویا یا MOBI، یک ائتلاف شامل تولید کنندگان بزرگ خودرو در جهان شامل فورد و بی ام و است که با شروع این نوآوری به مبارزه با شیادی در بازار خودروهای دسته دوم از طریق شناسنامه های مبتنی بر بلاک چین می رود.

این نوآوری از بلاک چین برای پیگیری اطلاعات ثبت نامی و نگهداری سوابق خودروها با استفاده از استاندارد هویت خودرو MOBI یعنی VID II بهره می گیرد. این سیستم به کاهش کلاه برداری در بازار خودروهای دسته دوم کمک خواهد کرد.

ثبت نام خودرو بر روی بلاک چین، به سیستم های قبلی ثبت نام خودرو بین ایالات و کشورهای مختلف امکان اتصال به وسیله یک اهرم امن و مشارکتی می دهد. امکان رهگیری اطلاعات به خریدارن، رگولاتور ها، و بیمه کنندگان یک سابقه ضد دستکاری عرضه می کند که در نتیجه باعث کاهش عدم تطابق اطلاعات خودرو می شود.

سیستم VID II توسط «فورد» و «بی ام و» اداره می شود، و همچنین مورد حمایت شرکت هایی مانند «هوندا»، «آی بی ام» و «هیتاچی» امریکا قرار گرفته است.

این گروه همچنین به دنبال به کار گیری این استاندارد در زمینه های مالی مربوط به وسایل نقلیه، شارژ برقی خودروها، و تبادل داده مستقل است.

این اطلاعات توسط MOBI در ماه مه 2018 اعلام شد، با اشاره به این که ماموریت گروه پیشبرد سریع تر استفاده از بلاک چین در صنعت خودرو به وسیله به کار گیری یک روش متن باز اشتراکی برای گسترش ابزار و استاندارد ها است.

در ماه اکتبر، MOBI یک استاندارد جهانی برای ترکیب بلاک چین با شبکه های شارژ خودروهای برقی غیر متمرکز را آغاز کرد. علاوه بر کاربرد های همتا به همتا، این استاندارد به خودرو ها امکان ذخیره انرژی تجدید شدنی به دست آمده از باد و نور خورشید را می دهد.

برای مطالعه جدیدترین اخبار بلاک چین کلیک کنید

بیشتر بخوانید

رفع شکاف بین اپلیکیشن های غیرمتمرکز و مشاغل با فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین انقلابی در نحوه تعامل، معامله و اشتراک اطلاعات ما ایجاد می کند، و بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند که...

تأثیر بلاک چین بر رأی گیری چیست؟

همکاری صحیح بین بلاک چین و بیومتریک (زیست‌سنجشی یا بیومتریک به نوع خاصی از روش‌های امنیتی گفته می‌شود که در آن برای کنترل دسترسی...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

مطالب داغ هفته