شنبه 1 اردیبهشت 1403

فناوری زیست سنجی در خدمت پرداخت یوان دیجیتال

بر اساس گزارش های منطقه ای، کارت یوان دیجیتال آینده بانک خلق چین دارای ابزار زیست سنجی (بیومتریک) آیدکس (شرکت فناوری زیست سنجی نروژی) و اسکن اثر انگشت است. «پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال» یا DCEP چین روز به روز به بازار نزدیک تر می شود. هفته گذشته، سازنده کارت های هوشمند چوتیان دراگون و شرکت آیدکس اعلام کردند که این شرکت ها روی کارت پرداخت یوان دیجیتال کار می کنند.

به گزارش سکه نیوز به نقل از بیت کوین نیوز، پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال چین همچنان به خبرسازی ادامه می دهد، زیرا دارایی رمزارز و شبکه ساخته شده توسط بانک مرکزی این کشور به واقعیت نزدیکتر می شود. با نزدیک شدن به راه اندازی همگانی یوان دیجیتال، بیت کوین نیوز پیش تر گزارش داد که بسیاری از شرکت های بزرگ به دنبال مشارکت در این پروژه هستند. علاوه بر این، گزارش ها نشان داده اند که «ما چانگچون»، موسسه تحقیقات ارزهای دیجیتال که توسط بانک خلق چین اداره می شود، تأکید کرده است که DCEP به طور کامل ناشناس نخواهد بود.


ارز دیجیتال


اکنون گزارش های منطقه ای از چین نشان می دهد که کارت هوشمند جدیدی که به طور خاص برای کار با DCEP طراحی شده در حال ایجاد است و این کارت از زیست سنجی برخوردار است. چوتیان دراگون یکی از بزرگترین سازندگان کارت های هوشمند در آسیا است و با ارائه دهنده نروژی راهکار های اسکن و شناسایی اثر انگشت پیشرفته و تأیید اعتبار آیدکس همکاری می کند.

مقامات چینی امیدوارند DCEP را در جریان بازی های المپیک زمستانی پکن در سال 2022 راه اندازی کنند.

وقتی صحبت از ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) می شود، چین در مقایسه با آمریکا از این بازی پیشی گرفته است. در یک اطلاعیه اخیر، آیدکس در مورد پروژه می گوید: «چین در پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال پیشتاز است.»

آیدکس همچنین خاطر نشان می کند که وجود کارت پرداخت بیومتریک برای یک شبکه CBDC ضروری است. به گفته این شرکت: «برای یک فرد عادی، این ارز جدید به معنای کاهش هزینه های بانکی یا معاملاتی و امنیت بیشتر در مقابله با سارقان و هکرها است. سرقت یک ارز قابل پیگیری به نسبت سرقت از کیف پول های ناشناس کمتر جذاب است اما هنوز هم امکان پذیر است، چنانچه فاقد کارت پرداخت بیومتریک باشد.»

آیدکس اضافه می کند:
«این یکی از دلایلی است که بانک پی اس بی سی چین در حال آزمایش کارتهای مجهز به اسکنر اثر انگشت است. کارت بیومتریک نسبت به گوشی های هوشمند کوچک تر و ارزان تر است. این بدان معناست که همه می توانند یکی داشته باشند و کمتر به اتصال شبکه و پریز برق وابسته باشند.»

زیست سنجی و مفاهیم اثر انگشت به طور قطع نشانگر عدم ناشناسی در شبکه DCEP آینده چین است.

بر اساس گزارش محلی، بانک پی اس بی سی چین و شعبه دالیان بانک خلق چین، آزمایش های یوان دیجیتال را در این هفته در برخی روستاهای خاص آغاز کرده اند. این گزارش نتیجه گیری می کند: «شعبه دالیان بانک خلق چین تاکنون 224 ایستگاه در مناطق روستایی ایجاد کرده و 1558 تراکنش پرداخت را انجام داده است.»

کد خبر: 1400022008MGMMMF

مطالب مرتبط:

امکان نقد کردن یوان دیجیتال از دستگاه خودپرداز فراهم شد

آزمایش یک کیف پول سخت افزاری بیومتریک برای یوان دیجیتال

یوان دیجیتال چینی چیزی شبیه بیت کوین یا اتریوم نیست

بیشتر بخوانید

آشنایی با توکن یو تراست (UTK)

یو تراست (UTK) برای ارائه راهکاری جهت حل مشکلات ایجاد شده در نتیجه استفاده از ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت، به ویژه امنیت...

آشنایی با ارز دیجیتال تراست سواپ (SWAP)

تراست سواپ یک پلتفرم توزیع شده، ارز دیجیتال و پروتکل است که نوید یک تحول جدید در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) را می دهد....

آشنایی با ارز دیجیتال ارکید (OXT)

ارکید (OXT) توکن اصلی ارکید، یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) مبتنی بر ارز دیجیتال است. ارکید که در دسامبر سال 2019 راه اندازی شد،...

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

مطالب مرتبط

نسخه جدید CCXX روی گیت هاب Counos Platform

آخرین نسخه رمزارز کونوس ایکس (Counos X) بر روی پلتفرم محبوب نرم افزار و برنامه نویسی گیت هاب قرار گرفته است. این نسخه جدید...

مطالب داغ هفته